Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advance in current account
Advance on current account
Alongshore current
Benefit of current income taxes
Build framework sections
Cash credit
Coded current block section
Construct framework sections
Current Analysis Section
Current Business Indicators Section
Current account advance
Current account credit
Current benefit due to loss carryback
Current income tax benefit
Current tax benefit
Current tax recovery
Currents in water
Fabricate framework sections
Keep updated on current events
Littoral current
Long-shore current
Longshore current
Manufacture framework sections
Near shore current
Nearshore current
Non-current files Section
Overdraft
Overdraft on current account
Stay current on news events
Stay up to date with current events
Stay up-to-date with current events
Water currents
Water currents and aquaculture
Water currents and fish farms

Traduction de «current sections » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
coded current block section

block à impulsions codées


Non-current files Section

Bureau des Archives Semi-Statiques et Statiques


advance in current account | advance on current account | cash credit | current account advance | current account credit | overdraft | overdraft on current account

avance en compte courant | crédit en compte courant


littoral current [ longshore current | long-shore current | alongshore current | nearshore current | near shore current ]

courant littoral [ courant de dérive littorale | dérive littorale | courant de houle ]


keep updated on current events | stay current on news events | stay up to date with current events | stay up-to-date with current events

suivre l’actualité


Current Business Indicators Section

Section des indicateurs économiques


currents in water | water currents and fish farms | water currents | water currents and aquaculture

courants aquatiques


Current Analysis Section

Section de la conjoncture économique


current income tax benefit | benefit of current income taxes | current benefit due to loss carryback | current tax benefit | current tax recovery

économie d'impôts exigibles | produit d'impôts exigibles | impôts antérieurs recouvrables | économie d'impôts par report de perte en arrière | économie au titre des impôts exigibles


construct framework sections | fabricate framework sections | build framework sections | manufacture framework sections

fabriquer des sections de cadres
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Bill C-24 amends the opening wording of the first generation cut-off rule in section 3(3) of the Act to list the specific provisions of section 3(1) of the Act under which a person may obtain citizenship by descent; current section 3(3) refers broadly to all the bases provided in section 3(1) upon which a person may have a right to citizenship.

Le projet de loi modifie le début du libellé de la règle limitant la transmission de la citoyenneté à la première génération du paragraphe 3(3) de la LC pour énumérer les dispositions précises du paragraphe 3(1) au titre desquelles il est possible d’obtenir la citoyenneté par filiation. L’actuel paragraphe 3(3) mentionne de façon générale toutes les conditions qui, aux termes du paragraphe 3(1), donnent à une personne le droit à la citoyenneté canadienne.


As the current Section 1 of Annex VII of Directive 2008/57/EC contains items that are not parameters of vehicles, such items should be removed.

Étant donné qu’actuellement, la section 1 de l’annexe VII de la directive 2008/57/CE contient des éléments qui ne sont pas des paramètres s’appliquant aux véhicules, il convient de les supprimer.


Depending on the source of financing involved and its financial management rules in the current programming period in accordance with Articles 35 and 36 and Article 47b(1) of Regulation (EC) No 1257/1999, a distinction should be made between support from the EAGGF Guarantee Section based on non-differentiated budget appropriations and the financial year ending on 15 October 2006 in the Member States of the Community as constituted at 30 April 2004 on the one hand, and other support from the EAGGF Guidance or Guarantee Section for all ...[+++]

Selon la source de financement concernée et selon les règles de gestion financière qui s’y appliquent dans le cadre de la période de programmation actuelle conformément aux articles 35 et 36 et à l’article 47 ter, paragraphe 1, du règlement (CE) no 1257/1999, il y a lieu d’opérer une distinction entre, d’une part, le soutien du FEOGA, section «Garantie», fondé sur les crédits non dissociés et sur l’exercice financier se terminant le 15 octobre 2006 dans les États membres de la Communauté dans sa composition au 30 avril 2004 et, d’autre part, tout autre soutien du FEOGA, section «Orientation» ou «Garantie», accordé à tous les États membre ...[+++]


Grants awarded on the basis of the current TEN-T Financial Regulation[6] have permitted co-funding of these projects up to a maximum of 10% on national sections and a maximum of 20% on cross-border sections.

Des subventions, accordées sur la base du règlement financier RTE-T actuel[6], ont permis le cofinancement de ces projets à hauteur de 10% maximum pour les sections nationales et de 20% maximum pour les sections transfrontalières.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Finally, clause 11 replaces current section 20(3) of the Act with a new section that deletes the current requirement for the responsible authority to file a notice in the public registry of a decision taken under current section 20(1)(b) to disallow a project from going ahead because, even with mitigation, the project is likely to cause significant adverse environmental effects that cannot be justified in the circumstances.

Enfin, l’article 11 substitue au paragraphe 20(3) de la Loi une nouvelle disposition qui abroge l’obligation faite à l’autorité responsable de consigner au registre public un avis de sa décision, visée à l’alinéa 20(1)b), de refuser la mise en œuvre d’un projet parce que, malgré l’application de mesures d’atténuation, celui-ci est susceptible d’entraîner des effets environnementaux négatifs importants qui ne peuvent être justifiés dans les circonstances.


3. Without prejudice to paragraphs 4 and 6, fees collected as regards the specific activities mentioned in Annex IV, section A and Annex V, section A shall not be lower than the minimum rates specified in Annex IV, section B and Annex V, section B. However, for a transitional period until 1 January 2008, as regards the activities referred to in Annex IV, section A, Member States may continue to use the rates currently applied pursuant to Directive 85/73/EEC.

3. Sans préjudice des paragraphes 4 et 6, les redevances perçues en ce qui concerne les activités spécifiques visées à l'annexe IV, section A, et à l'annexe V, section A, ne sont pas inférieures aux taux minimaux fixés à l'annexe IV, section B, et à l'annexe V, section B. Toutefois, pendant une période transitoire allant jusqu'au 1er janvier 2008, en ce qui concerne les activités visées à l'annexe IV, section A, les États membres peuvent continuer d'utiliser les taux appliqués actuellement conformément à la directive 85/73/CEE.


3. Without prejudice to paragraphs 4 and 6, fees collected as regards the specific activities mentioned in Annex IV, section A and Annex V, section A shall not be lower than the minimum rates specified in Annex IV, section B and Annex V, section B. However, for a transitional period until 1 January 2008, as regards the activities referred to in Annex IV, section A, Member States may continue to use the rates currently applied pursuant to Directive 85/73/EEC.

3. Sans préjudice des paragraphes 4 et 6, les redevances perçues en ce qui concerne les activités spécifiques visées à l'annexe IV, section A, et à l'annexe V, section A, ne sont pas inférieures aux taux minimaux fixés à l'annexe IV, section B, et à l'annexe V, section B. Toutefois, pendant une période transitoire allant jusqu'au 1er janvier 2008, en ce qui concerne les activités visées à l'annexe IV, section A, les États membres peuvent continuer d'utiliser les taux appliqués actuellement conformément à la directive 85/73/CEE.


replaces current section 37(3) with new section 37(3), which deletes the current requirement for the responsible authority to file a notice in the public registry of a decision taken under current section 37(1)(b) to disallow a project from going ahead because, even with mitigation, the project would likely cause significant adverse environmental effects that cannot be justified in the circumstances.

remplace le paragraphe 37(3) par une nouvelle disposition portant le même numéro qui supprime l’obligation faite à l’autorité responsable de consigner au registre public l’avis de sa décision, prise en vertu de l’alinéa 37(1)b), d’interdire la mise en œuvre d’un projet parce que, malgré des mesures d’atténuation, celui-ci serait susceptible de causer des effets environnementaux négatifs importants qui ne seraient pas justifiables dans les circonstances.


Finally, clause 12 replaces current section 20(3) of the Act with a new section that deletes the current requirement for the responsible authority to file a notice in the public registry of a decision taken under current section 20(1)(b) to disallow a project from going ahead because, even with mitigation, the project is likely to cause significant adverse environmental effects that cannot be justified in the circumstances.

Enfin, l’article 12 substitue au paragraphe 20(3) de la Loi une nouvelle disposition qui abroge l’obligation faite à l’autorité responsable de consigner au registre public un avis de sa décision, visée à l’alinéa 20(1)b), de refuser la mise en œuvre d’un projet parce que, malgré l’application de mesures d’atténuation, celui-ci est susceptible d’entraîner des effets environnementaux négatifs importants qui ne peuvent être justifiés dans les circonstances.


In addition, clause 6 deletes (implicitly) current section 10(2) of the Act which stipulates that, notwithstanding section 5(1)(b) (i.e., the “funding trigger”), an environmental assessment of a project is not required by reason only of the provision of financial assistance to projects carried out on Indian reserves under current section 10(2).

L’article 6 abroge donc le paragraphe 10(2) de la Loi, qui prévoit que, par dérogation à l’alinéa 5(1)b) (le critère du « financement »), l’évaluation d’un projet n’est pas rendue nécessaire seulement à cause de l’aide financière apportée aux projets réalisés dans les réserves indiennes.


w