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AOA
Aim for optimal time-critical decision making
Air safety oversight
Auditor Oversight Act
Aviation safety oversight
Bank oversight
Bank supervision
Banking supervision
Budget monitoring
Budget oversight
Budgetary monitoring
Budgetary oversight
CMC
Conduct train maintenance oversight activities
Critical concentration for micelle formation
Critical concentration for micelles formation
Critical micellar concentration
Critical micelle concentration
Critical micellisation concentration
Ensure maintenance of trains
FMECA
Failure mode effects and criticality analysis
HACCP
Hazard analysis and critical control point system
Hazard analysis and critical control points
Hazard analysis critical control point
Hazard analysis critical control point system
Human resource oversight
Make time-critical decisions
Making of time-critical decisions
Making time-critical decisions
Manage train maintenance processes
Monitoring of budgets
Oversight of banks
Oversight of budgets
Perform train maintenance oversight activities
Personnel administration
Personnel management
Personnel oversight
Safety oversight
Supervision

Vertaling van "critical oversight " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
air safety oversight | aviation safety oversight | safety oversight

supervision de la sécurité | supervision en matière de sécurité


budgetary oversight [ budgetary monitoring | budget monitoring | monitoring of budgets | oversight of budgets | budget oversight ]

suivi budgétaire [ surveillance budgétaire | suivi des budgets | surveillance des budgets ]


critical concentration for micelle formation | critical concentration for micelles formation | critical micellar concentration | critical micelle concentration | critical micellisation concentration | CMC [Abbr.]

concentration critique pour la formation de micelles


personnel administration | personnel oversight | human resource oversight | personnel management

gestion du personnel


conduct train maintenance oversight activities | perform train maintenance oversight activities | ensure maintenance of trains | manage train maintenance processes

assurer l'entretien des trains


bank oversight | bank supervision | banking supervision | oversight of banks | supervision

contrôle bancaire | surveillance bancaire


making of time-critical decisions | making time-critical decisions | aim for optimal time-critical decision making | make time-critical decisions

prendre des décisions critiques en termes de délais


hazard analysis critical control point [ HACCP | hazard analysis critical control point system | hazard analysis and critical control point system | hazard analysis and critical control points ]

analyse des risques aux points critiques [ HACCP | système d'analyse des risques aux points critiques | système HACCP | méthode HACCP | analyse des risques et maîtrise des points critiques | système d'analyse des risques et de maîtrise des points critiques | système d’analyse des risques - points critiques pour l ]


failure modes, effects and criticality analysis [ FMECA | failure mode effects and criticality analysis | fault mode, effect and criticality analysis | failure modes, effects and criticality analysis ]

analyse des modes de pannes, de leurs effets et de leur criticité [ AMPEC | analyse des modes de défaillance, de leurs effets et de leur criticité | analyse des modes d'incident, des répercussions et de la gravité ]


Federal Act of 16 December 2005 on the Licensing and Oversight of Auditors | Auditor Oversight Act [ AOA ]

Loi fédérale du 16 décembre 2005 sur l'agrément et la surveillance des réviseurs | Loi sur la surveillance de la révision [ LSR ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(n) the conditions to issue, maintain, amend, suspend or revoke organisation approvals and conditions for the oversight of organisations engaged in the design, manufacture and maintenance of safety critical aerodrome equipment.

n) les conditions de délivrance, de maintien, de modification, de suspension ou de retrait d’agréments d’organismes et les conditions de supervision des organismes chargés de la conception, de la fabrication et de l’entretien des équipements d’aérodrome critiques pour la sécurité.


59. Reinforced coordination between national energy regulators, with a stronger role for Community oversight to ensure the Internal Market interests, particularly as regards cross-border issues and areas most critical for market entry, will be necessary to overcome the current regulatory cross-border gap which cannot be remedied by application of competition rules alone.

59. Une amélioration de la coordination entre régulateurs nationaux de l'énergie, avec un renforcement du rôle de la surveillance de la Communauté pour défendre les intérêts du marché intérieur, notamment en ce qui concerne les questions transfrontalières et les points les plus critiques pour l'entrée sur le marché, sera nécessaire afin de surmonter l'actuel écart réglementaire transfrontalier qui ne peut être comblé par l'application des seules règles de concurrence.


12. Calls on the Commission to establish a truly independent Impact Assessment Board (IAB) to provide external critical oversight of IAs; suggests that this should be composed of independent members from outside the institutional structure of the EU, approved by the Parliament and Council and supported by a secretariat of Commission staff; suggests that the IAB should recommend to the Parliament to reject a legislative proposal if its accompanying IA does not meet the required standards;

12. invite la Commission à mettre en place un comité d'analyse d'impact véritablement indépendant destiné à fournir un aperçu externe critique des études d'impact; suggère que ce comité soit composé de membres indépendants extérieurs à la structure institutionnelle de l'Union européenne, approuvés par le Parlement et le Conseil et assistés par un secrétariat constitué de membres du personnel de la Commission; suggère que ce comité d'analyse d'impact recommande au Parlement de rejeter toute proposition législative si l'étude d'impact qui la concerne ne répond pas aux normes requises;


11. Calls on Serbia to ensure strong parliamentary oversight of the accession negotiation process; reiterates the importance of involving its parliament at an early stage in the incorporation into law of the commitments made and to engage civil society through a constructive consultative mechanism during the entire accession process since it has a major role to play as a critical observer of the continued implementation of European reforms, while ensuring that dialogue and good neighbourly relations with Serbia’s neighbours take firm ...[+++]

11. invite la Serbie à veiller à un contrôle parlementaire étroit du processus de négociation de l'adhésion; réaffirme l'importance d'associer dès l'amont son parlement à la traduction législative des engagements pris et de faire participer la société civile grâce à un mécanisme de consultation constructive tout au long du processus d'adhésion, car il lui revient de jouer le rôle majeur d'observateur critique de la mise en œuvre continue des réformes européennes tout en garantissant que le dialogue et les relations de bon voisinage de la Serbie avec ses voisins jouissent d'un ancrage profond dans la société; se félicite de la coopérati ...[+++]


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L. whereas Commissioner Reding has written to the UK authorities to express concern about the media reports on the Tempora programme and asking for clarifications on its scope and operation; whereas the UK authorities have defended GCHQ’s surveillance activities and affirmed that they operate under strict and lawful guidelines; whereas other Member States have expressed concern and criticism and asked whether their citizens have been targeted and whether the programme has been subject to any judicial oversight;

L. considérant que la commissaire Reding a écrit aux autorités britanniques pour exprimer sa préoccupation au sujet des reportages dans les médias sur le programme Tempora et demander des éclaircissements sur sa portée et son mode opératoire; considérant que les autorités britanniques ont défendu les activités de surveillance du GCHQ et affirmé qu'elles agissaient selon des lignes directrices strictes et légales; considérant que d'autres États membres ont exprimé des inquiétudes et des critiques et demandé si leurs citoyens avaient été pris pour cibles et si le programme avait fait l'objet d'une quelconque supervision judicaire;


6. Welcomes the fact that the Montenegrin Parliament’s oversight role has been further strengthened through the adoption of a law on parliamentary inquiry and amendments to the Parliament’s rules of procedure and to the law on data secrecy, as well as with the start of implementation of the law on parliamentary oversight of the security and defence sector; underlines the fact that ensuring civilian control over the military is a critical element of democratic reform; stresses the need to further reinforce law-making capacities and c ...[+++]

6. se félicite du renforcement du rôle de surveillance du parlement monténégrin par l'adoption d'une loi sur les enquêtes parlementaires et de modifications au règlement du parlement et à la loi sur le secret des données, ainsi que par le début de la mise en œuvre de la loi sur le contrôle parlementaire du secteur de la sécurité et de la défense; souligne que la garantie d'un contrôle civil sur les affaires militaires constitue un élément essentiel de la réforme démocratique; souligne la nécessité de renforcer davantage les capacités législatives et les consultations avec la société civile; invite le parlement monténégrin à continuer ...[+++]


(n) the conditions to issue, maintain, amend, suspend or revoke organisation approvals and conditions for the oversight of organisations engaged in the design, manufacture and maintenance of safety critical aerodrome equipment;

n) les conditions de délivrance, de maintien, de modification, de suspension ou de retrait d’agréments d’organismes et les conditions de supervision des organismes chargés de la conception, de la fabrication et de l’entretien des équipements d’aérodrome critiques pour la sécurité;


12. Notes that in the cohesion policy field IFIs have been performing differently across Member States and across types of IFIs; acknowledges that IFIs in the context of cohesion policy have been beset by poor legislative framework resulting in delays in implementation, problems in achieving critical mass and substantial multiplier effect, and lack of oversight and coordination; welcomes in this regard the Commission's proposal to strengthen the legislative framework and thus enhance the use of IFIs in cohesion policy in the next pr ...[+++]

12. note qu'en ce qui concerne les instruments de la politique de cohésion, leur efficacité diffère selon les États membres et selon le type d'instrument; reconnaît que dans le cadre de la politique de cohésion, l'insuffisance du cadre législatif a entraîné des retards de mise en œuvre, des difficultés à atteindre une masse critique et un effet multiplicateur notable, ainsi qu'un manque de surveillance et de coordination; se félicite à cet égard de la proposition de la Commission visant à renforcer le cadre législatif et à améliorer ainsi l'utilisation des IF dans le cadre de la politique de cohésion lors de la prochaine période de pro ...[+++]


59. Reinforced coordination between national energy regulators, with a stronger role for Community oversight to ensure the Internal Market interests, particularly as regards cross-border issues and areas most critical for market entry, will be necessary to overcome the current regulatory cross-border gap which cannot be remedied by application of competition rules alone.

59. Une amélioration de la coordination entre régulateurs nationaux de l'énergie, avec un renforcement du rôle de la surveillance de la Communauté pour défendre les intérêts du marché intérieur, notamment en ce qui concerne les questions transfrontalières et les points les plus critiques pour l'entrée sur le marché, sera nécessaire afin de surmonter l'actuel écart réglementaire transfrontalier qui ne peut être comblé par l'application des seules règles de concurrence.


This is a critical oversight in a bill designed to provide a major overhaul of the laws and procedures governing the federal public service in Canada, and we urge Parliament to rectify this oversight.

C'est là une omission importante dans un projet de loi visant à remanier en profondeur les lois et procédures régissant la fonction publique fédérale au Canada, et nous exhortons le Parlement à rectifier la situation.


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