Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com

Traduction de «covering the international financial zones should » (Anglais → Français) :

31. Welcomes the fact that FDI inflows have remained stable and have allowed greater export diversification; notes that 80 % of total FDI stock originates from EU companies, with trade flows in goods and services with the EU having further increased; reiterates the importance of attracting foreign investment, and believes that the delay in the EU accession process may represent an obstacle to deeper economic integration; recognises the need to increase public revenues and create jobs in high-productivity sectors, as the overall structure of the economy remains focused on low-productivity activities; stresses that all rules covering the international financial zones should be in con ...[+++]

31. se félicite de la stabilité des investissements directs étrangers (IDE), lesquels ont permis une diversification accrue des exportations; observe que 80 % du total des IDE émanaient d'entreprises de l'Union et que les flux d'échanges de marchandises et de services avec l'Union ont continué de progresser; souligne une nouvelle fois l'importance d'attirer des investissements étrangers et considère que le retard dans le processus d'adhésion à l'Union risque de représenter un obstacle à l'approfondissement de l'intégration économique; reconnaît le besoin d'augmenter les recettes publiques et de créer des emplois dans les secteurs à haut niveau de productivité, étant donné que la structure globale de l'économie reste axée sur des activité ...[+++]


31. Welcomes the fact that FDI inflows have remained stable and have allowed greater export diversification; notes that 80 % of total FDI stock originates from EU companies, with trade flows in goods and services with the EU having further increased; reiterates the importance of attracting foreign investment, and believes that the delay in the EU accession process may represent an obstacle to deeper economic integration; recognises the need to increase public revenues and create jobs in high-productivity sectors, as the overall structure of the economy remains focused on low-productivity activities; stresses that all rules covering the international financial zones should be in con ...[+++]

31. se félicite de la stabilité des investissements directs étrangers (IDE), lesquels ont permis une diversification accrue des exportations; observe que 80 % du total des IDE émanaient d'entreprises de l'Union et que les flux d'échanges de marchandises et de services avec l'Union ont continué de progresser; souligne une nouvelle fois l'importance d'attirer des investissements étrangers et considère que le retard dans le processus d'adhésion à l'Union risque de représenter un obstacle à l'approfondissement de l'intégration économique; reconnaît le besoin d'augmenter les recettes publiques et de créer des emplois dans les secteurs à haut niveau de productivité, étant donné que la structure globale de l'économie reste axée sur des activité ...[+++]


32. Welcomes the fact that FDI inflows have remained stable and have allowed greater export diversification; notes that 80 % of total FDI stock originates from EU companies, with trade flows in goods and services with the EU having further increased; reiterates the importance of attracting foreign investment, and believes that the delay in the EU accession process may represent an obstacle to deeper economic integration; recognises the need to increase public revenues and create jobs in high-productivity sectors, as the overall structure of the economy remains focused on low-productivity activities; stresses that all rules covering the international financial zones should be in con ...[+++]

32. se félicite de la stabilité des investissements directs étrangers (IDE), lesquels ont permis une diversification accrue des exportations; observe que 80 % du total des IDE émanaient d'entreprises de l'Union et que les flux d'échanges de marchandises et de services avec l'Union ont continué de progresser; souligne une nouvelle fois l'importance d'attirer des investissements étrangers et considère que le retard dans le processus d'adhésion à l'Union risque de représenter un obstacle à l'approfondissement de l'intégration économique; reconnaît le besoin d'augmenter les recettes publiques et de créer des emplois dans les secteurs à haut niveau de productivité, étant donné que la structure globale de l'économie reste axée sur des activité ...[+++]


Governance of the future international financial architecture should be transparent, allow for effective monitoring, and should respect agreed principles for aid effectiveness.

La gouvernance du futur système de financement international doit être transparente, permettre une surveillance efficace et respecter les principes qui ont été convenus aux fins de l'efficacité de l'aide.


The same arrangements for surveillance should apply to Member States requesting precautionary assistance from one or several other Member States or third countries, the European Financial Stabilisation Mechanism (EFSM), the European Stability Mechanism (ESM), the European Financial Stability Facility (EFSF), or another relevant international financial institution such as the International Monetary Fund (IMF).

Les mêmes modalités de surveillance devraient s'appliquer aux États membres demandant une assistance à titre de précaution à un ou plusieurs autres États membres ou pays tiers, au mécanisme européen de stabilisation financière (MESF), au mécanisme européen de stabilité (MES), au Fonds européen de stabilité financière (FESF), ou à une autre institution financière internationale pertinente comme le Fonds monétaire international (FMI) ...[+++]


In order for consumers to exploit fully the potential of the internal market, ADR should be available for all types of domestic and cross-border disputes covered by this Directive, ADR procedures should comply with consistent quality requirements that apply throughout the Union, and consumers and traders should be aware of the existence of such procedures.

Afin que les consommateurs puissent tirer pleinement parti des possibilités du marché intérieur, le REL devrait s'appliquer à tous les types de litiges nationaux et transfrontaliers relevant de la présente directive, les procédures de REL devraient être conformes à des exigences de qualité cohérentes applicables dans toute l'Union, et les consommateurs et les professionnels devraient connaître l'existence de ces procédures.


Counterparties should be considered to be included in the same consolidation at least where they are both included in a consolidation in accordance with Council Directive 83/349/EEC or International Financial Reporting Standards (IFRS) adopted pursuant to Regulation (EC) No 1606/2002 of the European Parliament and of the Council or, in relation to a group the parent undertaking of which has its head office in a third country, in accordance with generally accepted accounting principles of a third country determined ...[+++]

Il y a lieu de considérer que des contreparties sont incluses dans le même périmètre de consolidation au minimum lorsqu'elles sont toutes deux comprises dans une consolidation conformément à la directive 83/349/CEE du Conseil ou aux normes internationales d'information financière (IFRS) adoptées en vertu du règlement (CE) no 1606/2002 du Parlement européen et du Conseil ou, concernant un groupe dont l'entreprise mère a son siège so ...[+++]


International organisations and international financial institutions should take account of existing connections between decent work and economic migration, and of the level of trade, economic growth and investment.

Les organisations internationales et les institutions financières internationales doivent tenir compte des connexions existantes entre le travail décent et les migrations économiques, ainsi qu’avec le niveau des échanges commerciaux, de la croissance économique et des investissements.


the length of the period covered by the financial perspective should correspond to the length of the parliamentary term and the term of office of the Members of the Commission, so as to ensure continuity at the decision-making level; the Commission should present the proposal for the new financial perspective within six months after the commencement of the term of office of its Members;

la durée d'application des perspectives financières devrait coïncider avec la durée des mandats du Parlement et de la Commission, de manière à garantir la continuité au niveau décisionnel; la Commission devrait présenter la proposition de nouvelles perspectives financières dans un délai de six mois à compter de son entrée en fonctions;


the length of the period covered by the Financial perspective should correspond to the length of the mandate of the Parliament and the Commission, to ensure continuity in the decision; the Commission should present the proposal for the new Financial perspective within six months after its new mandate;

la durée d'application des perspectives financières devrait coïncider avec la durée des mandats du Parlement et de la Commission, de manière à garantir la continuité au niveau décisionnel; la Commission devrait présenter la proposition de nouvelles perspectives financières dans un délai de six mois à compter de son entrée en fonctions;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'covering the international financial zones should' ->

Date index: 2024-07-30
w