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Anti-corruption
Bribery
Bureaucratic corruption
Combating corruption
Corrupt practice
Corrupt receiving
Corruption
Corruption control
Corruption of Foreign Public Officials Act
Fight against corruption
Fighting corruption
IACA
Influence peddling
Influence-peddling
International Anti-Corruption Academy
Low-level corruption
Petty corruption
Street corruption
Street-level corruption
UN Convention against Corruption
UNCAC
United Nations Convention against Corruption

Traduction de «could be corrupted » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bureaucratic corruption | low-level corruption | petty corruption | street corruption | street-level corruption

corruption administrative | corruption bureaucratique | petite corruption


fight against corruption [ corruption control | anti-corruption | fighting corruption ]

lutte contre la corruption [ lutte anticorruption | lutte anti-corruption ]




influence peddling | influence-peddling | corrupt practice | corrupt receiving | bribery | corruption

trafic d'influence


International Anti-Corruption Academy [ IACA ]

Académie internationale de lutte contre la corruption


combating corruption | fight against corruption

lutte contre la corruption


UN Convention against Corruption | United Nations Convention against Corruption | UNCAC [Abbr.]

convention des Nations unies contre la corruption | CNUCC [Abbr.]


Corruption of Foreign Public Officials Act [ An Act respecting the corruption of foreign public officials and the implementation of the Convention on Combating Bribery of Foreign Public Officials in International Business Transactions and to make related amendments to other Acts ]

Loi sur la corruption d'agents publics étrangers [ Loi concernant la corruption d'agents publics étrangers et la mise en œuvre de la Convention sur la lutte contre la corruption d'agents publics étrangers dans les transactions commerciales internationales et modifiant d'autres lois en conséquence ]


Ad Hoc Intergovernmental Working Group (of the Commission on Transnational Corporations) on the Problem of Corrupt Practices [ Ad Hoc Intergovernmental Working Group on the Problem of Corrupt Practices (of Transnational and other Corporations ]

Groupe de travail intergouvernemental spécial (de la Commission des sociétés transnationales) chargé d'étudier le problème des pratiques de corruption [ Groupe de travail intergouvernemental spécial chargé d'étudier le problème des pratiques de corruption (des sociétés transnationales et autres) ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
20. Calls on the Montenegrin Parliament to ensure the transparency of Montenegrin institutions, and, in particular, to reveal information that could disclose corruption and organised crime, through adequate implementation of the new Law on Free Access to Information, in accordance with the standards of the European Court on Human Rights and with best international practices;

20. invite le parlement monténégrin à garantir la transparence des institutions monténégrines et, en particulier, à divulguer les informations qui pourraient révéler des cas de corruption et de criminalité organisée, par une application adéquate de la nouvelle loi sur le libre accès à l'information, conformément aux critères de la Cour européenne des droits de l'homme et aux meilleures pratiques internationales;


19. Calls on the Montenegrin Parliament to ensure the transparency of Montenegrin institutions, and, in particular, to reveal information that could disclose corruption and organised crime, through adequate implementation of the new Law on Free Access to Information, in accordance with the standards of the European Court on Human Rights and with best international practices;

19. invite le parlement monténégrin à garantir la transparence des institutions monténégrines et, en particulier, à divulguer les informations qui pourraient révéler des cas de corruption et de criminalité organisée, par une application adéquate de la nouvelle loi sur le libre accès à l'information, conformément aux critères de la Cour européenne des droits de l'homme et aux meilleures pratiques internationales;


With regard to human rights, anti-corruption and bribery, the non-financial statement could include information on the prevention of human rights abuses and/or on instruments in place to fight corruption and bribery.

Pour ce qui est des droits de l'homme et de la lutte contre la corruption, la déclaration non financière pourrait inclure des informations sur la prévention des violations des droits de l'homme et/ou sur les instruments en vigueur pour lutter contre la corruption.


10. Points out that the freedom of information law is being implemented with difficulty, especially when it comes to the provision of documents that could reveal corruption in the field of privatisation and public procurement; urges the government to facilitate access to relevant data; urges state authorities to refrain from pressuring those non-governmental and non-profit organisations and civil society actors in general which investigate corruption and organised crime cases and perform a watchdog role;

10. observe que la loi sur la liberté de l'information est mise en œuvre avec difficulté, surtout lorsqu'il s'agit de diffuser des documents qui pourraient révéler des cas de corruption dans les domaines de la privatisation et des marchés publics; prie le gouvernement de faciliter l'accès aux informations nécessaires; exhorte les pouvoirs publics à s'abstenir d'exercer des pressions sur les organisations non gouvernementales et non lucratives ainsi que sur les acteurs de la société civile en général qui enquêtent sur les affaires de corruption et de criminalité organisée, et qui jouent ainsi un rôle de surveillance;


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10. Points out that the freedom of information law is being implemented with difficulty, especially when it comes to the provision of documents that could reveal corruption in the field of privatisation and public procurement; urges the government to facilitate access to relevant data; urges state authorities to refrain from pressuring those non-governmental and non-profit organisations and civil society actors in general which investigate corruption and organised crime cases and perform a watchdog role;

10. observe que la loi sur la liberté de l'information est mise en œuvre avec difficulté, surtout lorsqu'il s'agit de diffuser des documents qui pourraient révéler des cas de corruption dans les domaines de la privatisation et des marchés publics; prie le gouvernement de faciliter l'accès aux informations nécessaires; exhorte les pouvoirs publics à s'abstenir d'exercer des pressions sur les organisations non gouvernementales et non lucratives ainsi que sur les acteurs de la société civile en général qui enquêtent sur les affaires de corruption et de criminalité organisée, et qui jouent ainsi un rôle de surveillance;


10. Points out that the freedom of information law is being implemented with difficulty, especially when it comes to the provision of documents that could reveal corruption in the field of privatisation and public procurement; urges the government to facilitate access to relevant data; urges state authorities to refrain from pressuring those non-governmental and non-profit organisations and civil society actors in general which investigate corruption and organised crime cases and perform a watchdog role;

10. observe que la loi sur la liberté de l'information est mise en œuvre avec difficulté, surtout lorsqu'il s'agit de diffuser des documents qui pourraient révéler des cas de corruption dans les domaines de la privatisation et des marchés publics; prie le gouvernement de faciliter l'accès aux informations nécessaires; exhorte les pouvoirs publics à s'abstenir d'exercer des pressions sur les organisations non gouvernementales et non lucratives ainsi que sur les acteurs de la société civile en général qui enquêtent sur les affaires de corruption et de criminalité organisée, et qui jouent ainsi un rôle de surveillance;


A conflicting interest occurs when an individual or organisation has multiple interests, one of which could possibly corrupt the motivation to act in the other.

Un conflit d’intérêts apparaît quand un individu ou une organisation est impliqué dans de multiples intérêts, dont l’un peut corrompre la motivation à agir sur les autres.


Serious cases of corruption "including of bribery leading to such corruption" could constitute grounds for suspension of cooperation.

Les cas sérieux de corruption "y compris la subornation conduisant à la corruption" pourraient conduire à la suspension de la coopération.


However, comparatively little public money is used to investigate and to prevent corruption cases, although experience shows that higher investment into specialised anti-corruption services could multiply the detection and prosecution of offenders and thereby the effectiveness of any anti-corruption policy.

Par comparaison, les dépenses publiques consacrées à la détection et à la prévention des actes de corruption sont faibles, bien que l'expérience montre qu'en investissant davantage dans des services anticorruption spécialisés, on pourrait multiplier les cas où de tels actes sont détectés et poursuivis et donc accroître l'efficacité de toute politique anticorruption.


Often, there will be no witnesses at all that could report a corruption case, so that the only way to reveal corrupt practices seems to be to give incentives for persons directly involved in these practices to report their accomplices.

Souvent, les témoins susceptibles de rapporter un acte de corruption font totalement défaut, de sorte que la seule façon de mettre en lumière des pratiques de corruption semble être d'amener, par des mesures d'incitation, les personnes directement impliquées dans ces pratiques à dénoncer leurs complices.




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'could be corrupted' ->

Date index: 2022-08-28
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