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Amended Commission proposal
C-to-C e-commerce
C2C e-commerce
C2c site
C2c website
Commission proposal
Commitment proposal
Consumer attitude
Consumer behavior
Consumer behaviour
Consumer proposal
Consumer-to-consumer commerce
Consumer-to-consumer e-commerce
Consumer-to-consumer electronic commerce
Consumer-to-consumer site
Consumer-to-consumer website
Consumers'behavior
Consumers'behaviour
Customer-to-customer e-commerce
Draft Timeshare Directive
EC proposal
Modified proposal
Pending proposal
Proposal
Proposal for commitment
Proposed commitment
User behaviour

Vertaling van "consumer proposal " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Order annulling the consumer proposal of a consumer debtor who was a bankrupt

Ordonnance annulant la proposition de consommateur d'un débiteur consommateur qui est un failli


Notice to creditors and report to O.R. on annulment of consumer proposal of a consumer debtor who was not a bankrupt

Avis aux créanciers et rapport au séquestre officiel concernant l'annulation de la proposition de consommateur d'un débiteur consommateur qui n'est pas un failli


Order annulling the consumer proposal of a consumer debtor who was not a bankrupt

Ordonnance annulant la proposition de consommateur d'un débiteur consommateur qui n'est pas un failli


draft Timeshare Directive | Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council on the protection of consumers in respect of certain aspects of timeshare, long-term holiday products, resale and exchange

Proposition de Directive du Parlement européen et du Conseil relative à la protection des consommateurs en ce qui concerne certains aspects de l'utilisation des biens à temps partagé, des produits de vacances à long terme et des systèmes d’échange et de revente


proposal (EU) [ amended Commission proposal | Commission proposal | EC proposal | modified proposal | pending proposal ]

proposition (UE) [ proposition CE | proposition modifiée | proposition pendante ]


consumer attitude | consumer behavior | consumer behaviour | consumers'behavior | consumers'behaviour | user behaviour

comportement des consommateurs | comportement du consommateur | habitude d'achat | habitude du consommateur


consumer-to-consumer e-commerce | customer-to-customer e-commerce | consumer-to-consumer commerce | consumer-to-consumer electronic commerce | C2C e-commerce | C-to-C e-commerce

commerce électronique interconsommateurs | commerce interconsommateurs | commerce C2C | commerce électronique C2C | e-commerce interconsommateurs | e-commerce C2C


commitment proposal | proposal for commitment | proposed commitment

proposition d'engagement


consumer-to-consumer site | c2c site | consumer-to-consumer website | c2c website

site de commerce entre particuliers | site de particulier à particulier | site entre particuliers | site de C2C
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
66.37 If an administrator files an amendment to a consumer proposal before the withdrawal, refusal, approval or deemed approval by the court of the consumer proposal, or after the approval or deemed approval by the court of the consumer proposal and before it has been fully performed or annulled or deemed annulled, the provisions of this Division apply to the consumer proposal and the amended consumer proposal, with any modifications that the circumstances require, and, for that purpose, the definition “consumer debtor” in section 66.11 is to be read as follows:

66.37 Dans les cas où l’administrateur dépose une modification de la proposition de consommateur soit avant le retrait de celle-ci, son rejet ou son approbation effective ou présumée par le tribunal, soit après son approbation effective ou présumée par le tribunal, mais avant son exécution intégrale ou son annulation effective ou présumée, les dispositions de la présente section s’appliquent, avec les adaptations nécessaires, à la modification et à la proposition de consommateur modifiée et, à cette fin, « débiteur consommateur » , c ...[+++]


66.37 If an administrator files an amendment to a consumer proposal before the withdrawal, refusal, approval or deemed approval by the court of the consumer proposal, or after the approval or deemed approval by the court of the consumer proposal and before it has been fully performed or annulled or deemed annulled, the provisions of this Division apply to the consumer proposal and the amended consumer proposal, with any modifications that the circumstances require, and, for that purpose, the definition “consumer debtor” in section 66.11 is to be read as follows:

66.37 Dans les cas où l’administrateur dépose une modification de la proposition de consommateur soit avant le retrait de celle-ci, son rejet ou son approbation effective ou présumée par le tribunal, soit après son approbation effective ou présumée par le tribunal, mais avant son exécution intégrale ou son annulation effective ou présumée, les dispositions de la présente section s’appliquent, avec les adaptations nécessaires, à la modification et à la proposition de consommateur modifiée et, à cette fin, « débiteur consommateur » , c ...[+++]


(2) In order to ensure compliance with the terms of a consumer proposal, the administrator may, at any time after the consumer proposal is filed, require of, and take from, the consumer debtor an assignment of any amount payable to the consumer debtor, including wages, that may become payable in the future, but no such assignment can, unless the consumer debtor agrees, be for an amount greater than is due and payable pursuant to the terms of the consumer proposal.

(2) Pour s’assurer du respect des dispositions d’une proposition de consommateur, l’administrateur peut, après le dépôt de celle-ci, exiger du débiteur consommateur qu’il lui cède ses créances, y compris les salaires non encore exigibles. Toutefois, le montant des créances cédées ne peut, sauf accord du débiteur, être supérieur à celui des engagements prévus dans la proposition.


(2) In order to ensure compliance with the terms of a consumer proposal, the administrator may, at any time after the consumer proposal is filed, require of, and take from, the consumer debtor an assignment of any amount payable to the consumer debtor, including wages, that may become payable in the future, but no such assignment can, unless the consumer debtor agrees, be for an amount greater than is due and payable pursuant to the terms of the consumer proposal.

(2) Pour s’assurer du respect des dispositions d’une proposition de consommateur, l’administrateur peut, après le dépôt de celle-ci, exiger du débiteur consommateur qu’il lui cède ses créances, y compris les salaires non encore exigibles. Toutefois, le montant des créances cédées ne peut, sauf accord du débiteur, être supérieur à celui des engagements prévus dans la proposition.


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(4) Where the administrator determines, after filing a consumer proposal under paragraph (2)(d), that it should not have been filed because the debtor was not eligible to make a consumer proposal, the administrator shall forthwith so inform the creditors and the official receiver, but the consumer proposal is not invalid by reason only that the debtor was not eligible to make the consumer proposal.

(4) Si, à la suite du dépôt de la proposition, l’administrateur en vient à la conclusion que celle-ci n’aurait pas dû être déposée du fait que le débiteur n’était pas habilité à la faire, il en informe sans délai les créanciers et le séquestre officiel; la proposition n’est toutefois pas invalide du seul fait de l’inhabilité du débiteur.


63. Welcomes the Commission proposal to strengthen penalties in order at least to offset the estimated economic advantage sought through the violation, but considers that this is not dissuasive enough; believes that the Member States should set penalties for food fraud which are at least double the estimated amount of the economic advance sought through the fraudulent activity; deems it necessary, as an extra deterrent, that Member States set even higher penalties, including criminal law penalties, for fraudulent cases in which public health is deliberately endangered, or in cases of fraud involving products aimed at v ...[+++]

63. salue la proposition de la Commission de renforcer les sanctions en vue de contrebalancer à tout le moins l'estimation de l'avantage économique recherché par la violation de la législation, mais considère que cette démarche n'est pas suffisamment dissuasive; estime que les États membres devraient fixer des sanctions en cas de fraude alimentaire équivalant au moins au double de l'estimation de l'avantage économique recherché par l'activité frauduleuse; juge nécessaire, à titre de dissuasion supplémentaire, que les États membres fixent des sanctions encore plus lourdes, et notamment pénales, pour les cas de fraude dans lesquels la santé publique est délibérément mise en danger ou ceux portant sur des produits destinés à des ...[+++]


1. The Management Board shall be composed of five representatives appointed by the Council, five representatives appointed by the Commission, as well as three representatives of industry, one representative of research and education and one representative of consumers proposed by the Commission and appointed by the Council without the right to vote.

1. Le conseil d'administration est composé de cinq représentants nommés par le Conseil, de cinq représentants nommés par la Commission et de trois représentants des secteurs professionnels, d'un représentant des secteurs de la recherche et de l'éducation et d'un représentant des consommateurs sans voix délibérative proposés par la Commission et nommés par le Conseil.


1. The Management Board shall be composed of six representatives appointed by the Council, six representatives appointed by the Commission, as well as two representatives of industry and one representative of consumers proposed by the Commission and appointed by the Council without the right to vote.

1. Le conseil d'administration est composé de six représentants nommés par le Conseil, de six représentants nommés par la Commission et de deux représentants des secteurs professionnels et d'un représentant des consommateurs sans voix délibérative proposés par la Commission et nommés par le Conseil.


1. The Management Board shall be composed of five representatives appointed by the Council, five representatives appointed by the Commission, two representatives appointed by the European Parliament, as well as four representatives of industry and two representatives of consumers proposed by the Commission and appointed by the Council without the right to vote.

1. Le conseil d'administration est composé de cinq représentants nommés par le Conseil, de cinq représentants nommés par la Commission, de deux représentants nommés par le Parlement européen, de quatre représentants des secteurs professionnels et de deux représentants des consommateurs sans voix délibérative proposés par la Commission et nommés par le Conseil.


This Decision will expire by the end of the year. The new proposal from the Commission will establish the new framework for Community actions in support of consumer policy. The new proposal establishes a stricter definition about consumer organisations.

La nouvelle proposition de la Commission, qui mettra en place un nouveau cadre pour financer les activités communautaires à mener à l'appui de la politique des consommateurs, fournit une définition plus stricte des organisations de consommateurs, ce qui est appréciable dans la mesure où il est question de l'éligibilité pour les contributions financières.




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Date index: 2023-03-30
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