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Argue
Argued policy options paper
Case considered highly negative
Case considered negative
Consider advisable
Consider appropriate
Consider desirable
Consider expedient
Consider in more detail
Consider just
Consider necessary
Consider social impact of actions on a service user
Consider social impact of actions on service users
Consider that matter closed
Consider that matter settled
Consider thoroughly
Consider to be appropriate
Considered opinion
Considered view
Deem advisable
Deem appropriate
Deem just
Deem just and proper
Negative case
See fit
Think expedient
Think fit
Think proper

Traduction de «considered it argued » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
consider to be appropriate [ consider necessary | consider desirable | consider advisable | consider appropriate | consider just | deem just and proper | think proper | consider expedient | think fit | think expedient | deem appropriate | deem just | deem advisable | see fit ]

juger équitable [ juger indiqué | estimer indiqué | estimer approprié | estimer équitable | estimer opportun | estimer utile | juger à propos | juger approprié | juger convenable | juger opportun ]


consider building constraints in architectural blueprints | consider building constraints in architectural proposals | consider building constraints in architectural designs | consider building constraints in architectural projects

prendre en compte les contraintes de construction dans des projets d’architecture


consider social impact of actions on a service user | consider the social impact of actions on the service users | act according to political, social and cultural contexts of social service users | consider social impact of actions on service users

étudier l’incidence sociale d'actions sur des usagers


advise and formulate plans for long-term care for animals | consider environmental factors in long-term-care for animals | consider environmental factors in long- term care for an animal | consider environmental factors in long-term care for animals

prendre en compte les facteurs environnementaux dans les soins à des animaux sur le long terme


consider in more detail | consider thoroughly

approfondir | considérer dans de plus amples détails


considered opinion | considered view

avis motivé | avis pondéré | avis réfléchi


argued policy options paper

document présentant, d'une manière argumentée, des options concernant la politique à suivre


negative case [ case considered highly negative | case considered negative ]

cas où la décision sera négative [ cas pour lequel on considère que la décision rendue sera de toute évidence négative | cas pour lequel on considère que la décision rendue sera négative ]


consider that matter settled [ consider that matter closed ]

tenir la question pour réglée [ tenir le débat pour clôt ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Senator Joyal: As far as you know, when Crown attorneys receive instructions on factors that must be identified when they object to the release of an accused, do they have a clear idea of those various factors that they must consider when arguing one of these paragraphs, (a), (b) or (c), of subsection 515(10) of the Criminal Code?

Le sénateur Joyal : Est-ce que, à votre connaissance, lorsque les procureurs de la Couronne reçoivent des instructions sur les éléments à identifier lorsqu'ils s'opposent à une remise en liberté d'un prévenu, ils ont clairement sous les yeux ces différents facteurs qu'ils doivent prendre en considération lorsqu'ils doivent plaider sur l'un ou l'autre de ces paragraphes a), b) ou c) de l'article 515(10) du Code criminel?


It could be considered that, arguing so, the Commission does not take into account the Budgetary Authority decision and that the Commission should improve its performance in implementing the Budgetary Authority's.

On peut considérer que, ce faisant, la Commission ne tient pas compte de la décision de l'Autorité budgétaire et qu'elle devrait améliorer ses performances en termes d'exécution des décisions de l'Autorité budgétaire.


10. Stresses that Article 7(4) of the Directive, which allows Member States to carry out prior checks on qualifications for those professions related to health and safety and not already covered under automatic recognition, is considered essential by a vast majority of stakeholders; argues, however, that in order to enhance transparency, Member States should clarify which professions they consider to have health and safety implications;

10. souligne que l'article 7, paragraphe 4, de la directive, qui permet aux États membres de vérifier au préalable les qualifications pour les professions liées à la santé et à la sécurité et non encore concernées par la reconnaissance automatique, est jugé essentiel par une large majorité des parties intéressées; estime néanmoins que, pour renforcer la transparence, les États membres doivent préciser quelles professions ont, selon eux, des implications en matière de santé et de sécurité;


7. Considers that the OSCE is the suitable framework for negotiations concerning regional conflicts within its area of responsibility; regrets the lack of will of the EU and the Member States to use the possibilities of the OSCE in this area more effectively; argues in favour of strengthening the OSCE's instruments for conflict prevention; regrets the non-innovative approaches to the peace processes and notes that progress in the solution of these protracted conflicts would significantly contribute to raising the credibility of the OSCE and should not ...[+++]

7. estime que l'OSCE est le cadre approprié de négociations portant sur des conflits régionaux qui sont de son ressort; déplore que l'Union et ses États membres n'aient pas la volonté d'exploiter davantage les potentialités que l'OSCE recèle en ce domaine; plaide pour un renforcement des instruments à la disposition de l'OSCE en ce qui concerne la prévention des conflits; déplore le manque d'idées novatrices dans les processus de paix; estime que l'OSCE pourrait considérablement améliorer sa crédibilité en contribuant à apporter une solution à ces conflits de longue durée et que cette question ne ...[+++]


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Based on this precedent and the broad implications of the B.C. Court of Appeal ruling in McIvor v. Canada, which is referenced in the long title of Bill C-3, I would argue that the amendment I introduced to clause 2 should be considered one of many possible responses to the court's ruling, and as such should be considered admissible.

Sur la base des précédents et des répercussions larges de l'arrêt de la Cour d'appel de la Colombie-Britannique dans l'affaire McIvor c. Canada, qui est mentionnée dans le titre long du projet de loi C-3, j'affirme que l'amendement que j'ai proposé à l'article 2 devrait être vu comme une des nombreuses réponses possibles à l'arrêt du tribunal et, comme tel, déclaré recevable.


Advocacy groups argued that to combat exploitation in strip clubs more effectively, the government should focus on ensuring health and safety standards in such establishments, investigate conditions in clubs that sponsor foreign exotic dancers, and carefully examine the reasons behind the apparent lack of Canadian women applying for such positions (20) They stated that the government should target exploitation in strip clubs by improving workplace standards in those environments rather than targeting the women who apply for those jobs; the outcome of the government’s approach, they argued, would be to relegate Canadians to the jobs ...[+++]

Les groupes de défense ont soutenu que pour lutter plus efficacement contre l’exploitation dans les clubs de striptease, le gouvernement devrait surtout assurer le respect des normes d’hygiène et de sécurité dans ces établissements, enquêter sur les conditions de travail dans les clubs qui parrainent des danseuses exotiques et examiner attentivement les véritables raisons de la pénurie apparente de candidates canadiennes à ces emplois(20). Selon eux, le gouvernement devrait combattre l’exploitation dans les clubs de striptease en y améliorant les normes de travail, plutôt que de cibler les femmes qui postulent ces emplois. À leur avis, l ...[+++]


The opinion argues that representation of women is still too low, both at EU level as well as in the member states. A quota system should therefore be considered. The opinion also considers the role of women in the economy and the labour market, development policy and the financial perspectives (For more details, see press release n° 17/2005).

L'avis estime que la représentation des femmes reste insuffisante, tant à l'échelon européen qu'à celui des États membres - il conviendrait donc d'envisager un système de quotas -, et se penche également sur la place des femmes dans l'économie et sur le marché du travail, sur la politique de développement et sur les perspectives financières (Pour obtenir des précisions complémentaires, veuillez vous référer au communiqué de presse n° 17/2005).


The amendments presented to the House were approved unanimously and incorporated suggestions from other Groups, and right from the beginning I could see that when Mrs Sanders-ten Holte was faced with a Member arguing about legal uncertainties it was clear to her that we should press on and avoid delaying tactics, because above all we had to consider passengers’ interests.

Les amendements présentés au Parlement ont été approuvés à l'unanimité et ont tenu compte des suggestions d'autres groupes. Dès le début, j'ai pu constater que Mme Sanders-Ten Holte a fait clairement savoir que, face aux doutes juridiques exprimés par certains députés, nous devions aller de l'avant en évitant les tactiques retardatrices, parce qu'il fallait avant tout tenir compte des intérêts des passagers.


I should therefore like to argue for no further increase in the number of members of the Court of Auditors and, in this case at least, for the reverse, i.e. a reduction in the number of members, to be considered.

Je plaide donc non pour un agrandissement de la Cour des comptes mais bien pour emprunter la voie contraire, dans ce cas tout du moins, et envisager de réduire le nombre de ses membres.


The Canadian Taxpayers Federation argued that the Auditor General should have complete access to the Board’s minutes, deliberations and decisions, and that findings should be reported to Parliament on an annual basis with the Board responding to each specific recommendation and/or critique made by the Auditor General within four months. William Stanbury noted that there is no opportunity for the Auditor General to evaluate the performance of the Board, while Margot Priest argued that the Auditor General " should have the power to audi ...[+++]

La Canadian Taxpayers Federation croit, pour sa part, que le vérificateur général doit avoir un accès illimité aux procès-verbaux, délibérations et décisions de l’Office et que ses conclusions doivent être soumises chaque année au Parlement, l’Office répondant en deçà de quatre mois à chaque critique ou recommandation précise du vérificateur général. ce dernier, aux dires de William Stanbury, n’a pas l’occasion d’évaluer le rendement de l’Office, et Margot Priest a soutenu qu’il devrait être habilité à vérifier l’Office chaque fois qu’il le juge approprié, à défaut de quoi c’est lui qui devrait se charger des examens spéciaux prévus par ...[+++]




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'considered it argued' ->

Date index: 2021-12-15
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