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Affirmative resolution procedure
CPAR procedure
CRC Branch
Complaints Resolution and Compliance Branch
Customer Problem Analysis and Resolution procedure
DGCFGA
Director Canadian Forces Grievance Administration
Director General Canadian Forces Grievance Authority
Director Human Rights and Anti-Harassment Coordination
Director Personnel Complaint Resolution
Negative resolution procedure
Procedure for the resolution of differences
Resolution of differences
Resolution of differences procedure
Resolution principle
Resolution procedure

Vertaling van "complaint resolution procedures " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Ontario Human Rights Commission Guidelines For Internal Human Rights Complaint Resolution Procedures

Commission ontarienne des droits de la personne Directives concernant les procédés internes de règlement des plaintes portant sur les droit de la personne


resolution principle | resolution procedure

algorithme de résolution | principe de résolution


Director General Canadian Forces Grievance Authority [ DGCFGA | Director Canadian Forces Grievance Administration | Director Personnel Complaint Resolution | Director Human Rights and Anti-Harassment Coordination ]

Directeur général - Autorité des griefs des Forces canadiennes [ DGAGFC | Directeur général - Bureau des griefs des Forces canadiennes | Directeur - Administration des griefs des Forces canadiennes | Directeur - Règlement des plaintes du personnel | Directeur - Droits de la personne et lutte contre le harcèlement (Coordination) ]


Complaints Resolution and Compliance Branch [ CRC Branch ]

Direction du règlement des plaintes et du respect de la loi [ Direction du RPRL ]


affirmative resolution procedure

procédure de ratification


negative resolution procedure

procédure d'approbation tacite


Customer Problem Analysis and Resolution procedure | CPAR procedure

procédure d'identification et de correction d'incidents pour clients


resolution of differences | procedure for the resolution of differences | resolution of differences procedure

élimination des divergences | procédure d'élimination des divergences | processus d'élimination des divergences | traitement des divergences | procédure de la navette | navette | discussion des divergences
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Member States shall ensure that payment service providers put in place and apply adequate and effective complaint resolution procedures for the settlement of complaints of payment service users concerning the rights and obligations arising under Titles III and IV of this Directive and shall monitor their performance in that regard .

1. Les États membres veillent à ce que les prestataires de services de paiement mettent en place et appliquent des procédures appropriées et efficaces pour le règlement des réclamations des utilisateurs de services de paiement concernant les droits et obligations qui découlent des titres III et IV de la présente directive, et contrôlent le respect de ces obligations à cet égard .


1. Member States shall ensure that payment service providers put in place and apply adequate and effective complaint resolution procedures for the settlement of complaints of payment service users concerning the rights and obligations arising under Titles III and IV of this Directive and shall monitor their performance in that regard.

1. Les États membres veillent à ce que les prestataires de services de paiement mettent en place et appliquent des procédures appropriées et efficaces pour le règlement des réclamations des utilisateurs de services de paiement concernant les droits et obligations qui découlent des titres III et IV de la présente directive, et contrôlent le respect de ces obligations à cet égard.


1. Member States shall ensure that payment service providers put in place and apply adequate and effective consumer complaint resolution procedures for the settlement of complaints of payment service users concerning the rights and obligations arising under this Directive, and shall monitor their performance in that regard .

1. Les États membres veillent à ce que les prestataires de services de paiement mettent en place et appliquent des procédures appropriées et efficaces pour le règlement des réclamations des utilisateurs de services de paiement concernant les droits et obligations découlant de la présente directive et contrôlent leurs performances à cet égard .


1. Member States shall ensure that payment service providers put in place adequate and effective consumer complaint resolution procedures for the settlement of complaints of payment service users concerning the rights and obligations arising under this Directive.

1. Les États membres veillent à ce que les prestataires de services de paiement mettent en place des procédures appropriées et efficaces pour le règlement des réclamations des utilisateurs de services de paiement concernant les droits et obligations découlant de la présente directive.


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1. Member States shall ensure that payment service providers put in place and apply adequate and effective consumer complaint resolution procedures for the settlement of complaints of payment service users concerning the rights and obligations arising under this Directive, and shall monitor their performance in that regard.

1. Les États membres veillent à ce que les prestataires de services de paiement mettent en place et appliquent des procédures appropriées et efficaces pour le règlement des réclamations des utilisateurs de services de paiement concernant les droits et obligations découlant de la présente directive et contrôlent leurs performances à cet égard.


1. Member States shall ensure that payment service providers put in place adequate and effective consumer complaint resolution procedures for the settlement of complaints of payment service users concerning the rights and obligations arising under this Directive.

1. Les États membres veillent à ce que les prestataires de services de paiement mettent en place des procédures appropriées et efficaces pour le règlement des réclamations des utilisateurs de services de paiement concernant les droits et obligations découlant de la présente directive.


With regard to establishing an efficient and effective dispute resolution procedure, Member States should ensure that payment service providers put in place an effective consumer complaint procedure that can be followed by their consumers before the dispute is referred to be resolved in an out-of-court procedure or before court.

En ce qui concerne l’établissement d’une procédure efficiente et efficace de résolution des litiges, les États membres devraient veiller à ce que les prestataires de services de paiement mettent en place une procédure efficace de réclamation que les consommateurs peuvent suivre avant que le litige ne fasse l’objet d’une procédure de règlement extrajudiciaire ou ne soit porté devant une juridiction.


The purpose of this Directive is, through the achievement of a high level of consumer protection, to contribute to the proper functioning of the internal market by ensuring that consumers can, on a voluntary basis, submit complaints against traders to entities offering independent, impartial, transparent, effective, fast and fair alternative dispute resolution procedures.

La présente directive a pour objectif, en assurant un niveau élevé de protection des consommateurs, de contribuer au bon fonctionnement du marché intérieur, en faisant en sorte que les consommateurs puissent, à titre volontaire, introduire des plaintes contre des professionnels auprès d'entités appliquant des procédures de règlement extrajudiciaire des litiges indépendantes, impartiales, transparentes, efficaces, rapides et équitables.


the language or languages in which complaints can be submitted and the dispute resolution procedure conducted;

la ou les langues dans lesquelles les plaintes peuvent être introduites et dans lesquelles les procédures de règlement des litiges peuvent se dérouler;


With a view to increasing the effectiveness of complaint handling procedures, it is appropriate to encourage the use of out-of-court settlement procedures as set out in Commission Recommendation 98/257/EC of 30 March 1998 on the principles applicable to the bodies responsible for out-of-court settlement of consumer disputes (9) and Commission Recommendation 2001/310/EC of 4 April 2001 on the principle for out-of-court bodies involved in the consensual resolution of consumer disputes (10).

Pour accroître l’efficacité des procédures en la matière, il convient d’encourager le recours à des procédures de résolution extrajudiciaire des litiges, conformément à la recommandation 98/257/CE de la Commission du 30 mars 1998 concernant les principes applicables aux organes responsables pour la résolution extrajudiciaire des litiges de consommation (9) et à la recommandation 2001/310/CE de la Commission du 4 avril 2001 relative aux principes applicables aux organes extrajudiciaires chargés de la résolution consensuelle des litiges ...[+++]




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'complaint resolution procedures' ->

Date index: 2023-05-16
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