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Apostil
Bought note
Broker's note
Bull floating rate note
Contract note
Deliver case notes
Discriminatory trade practices
Discriminatory trading practice
Distortion of competition
Draw up rehearsal notes
Drawing up rehearsal notes
Equity index participation note
Equity indexed note
Equity participation note
Equity-linked note
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Maintain blocking notes
Maintaining blocking notes
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Reverse floater
Reverse floating rate note
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Stock-linked note
Unfair competition
Unfair trade practice
Write rehearsal notes
Yield curve note

Vertaling van "competitiveness notes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
drawing up rehearsal notes | log rehearsal notes | draw up rehearsal notes | write rehearsal notes

rédiger des notes de répétition


bought note | broker's note | contract note | sale note

note d'achat


log blocking notes | maintaining blocking notes | keep blocking notes | maintain blocking notes

conserver des notes de mise en place


Notes on the Competitiveness of the Canadian Red Meat Packing Industry

Notes on the Competitiveness of the Canadian Red Meat Packing Industry


note circulation | note issue | notes in issue

montant de la circulation fiduciaire


apostil | foot-note | marginal note | postscript | recommendatory note

apostille


hand over a case note | pass on case notes | deliver case notes | hand over a case summary

fournir des notes de cas


restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]

restriction à la concurrence [ concurrence déloyale | concurrence illicite | concurrence imparfaite | distorsion de la concurrence | pratique commerciale abusive | pratique commerciale déloyale | pratique commerciale discriminatoire | pratique commerciale restrictive ]


inverse floating-rate note [ inverse floating rate note | inverse FRN | inverse floating security | inverse floater | INFLO | reverse floating rate note | reverse FRN | reverse floater | maximum rate note | yield curve note | bull floating rate note ]

obligation à taux variable inversé [ OTV inversé | OTV à taux inverse ]


equity index participation note [ equity-linked note | equity indexed note | equity participation note | index-linked note | stock-linked note ]

obligation indexée sur actions [ obligation boursière | obligation liée aux valeurs mobilières ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Jyrki Katainen, Vice-President responsible for Jobs, Growth, Investment and Competitiveness, noted: "The Commission is serious about better regulation.

M. Jyrki Katainen, vice-président chargé de l'emploi, de la croissance, de l'investissement et de la compétitivité, a quant à lui déclaré: «La Commission est fermement déterminée à améliorer la réglementation.


6. Emphasises the importance of strengthening structural measures on farms, in particular measures aimed at modernisation which are essential to achieve improved efficiency and competitiveness; notes that in this regard, it is necessary to provide them with a sufficient budget given the significant present deficit and taking into account the context of strong competitiveness in Union agriculture and the progressive liberalisation of world markets and trade;

6. souligne l'importance de renforcer les mesures structurelles concernant les exploitations agricoles, notamment les mesures en faveur de la modernisation, qui sont essentielles pour améliorer l'efficacité et la compétitivité; estime, à cet égard, qu'il y a lieu de les doter d'un budget suffisant, compte tenu du déficit actuel significatif et de la situation de forte compétitivité dans le domaine agricole de l'Union et de libéralisation progressive des marchés et des échanges à l'échelle mondiale;


6. Emphasises the importance of strengthening structural measures on farms, in particular measures aimed at modernisation which are essential to achieve improved efficiency and competitiveness; notes that in this regard, it is necessary to provide them with a sufficient budget given the significant present deficit and taking into account the context of strong competitiveness in Union agriculture and the progressive liberalisation of world markets and trade;

6. souligne l'importance de renforcer les mesures structurelles concernant les exploitations agricoles, notamment les mesures en faveur de la modernisation, qui sont essentielles pour améliorer l'efficacité et la compétitivité; estime, à cet égard, qu'il y a lieu de les doter d'un budget suffisant, compte tenu du déficit actuel significatif et de la situation de forte compétitivité dans le domaine agricole de l'Union et de libéralisation progressive des marchés et des échanges à l'échelle mondiale;


Points out that although European electricity retail prices for small and medium-sized industrial and business customers and private consumers are relatively high in many Member States, investing in energy efficiency can boost the competitiveness of European businesses and reduce energy costs for private consumers; stresses, however, that the electricity bill in the EU consists on average of one third of indirect, state-induced tax and levies for private households, which when applied as fixed elements on bills, can make it difficult for consumers to feel the benefits from energy saving, and contributes to energy poverty; ...[+++]

souligne que si les prix de détail de l'électricité en Europe pour les petites et moyennes entreprises industrielles et commerciales et les consommateurs privés restent relativement élevés dans de nombreux États membres, l'investissement dans l'efficacité énergétique peut stimuler la compétitivité des entreprises européennes et réduire la facture énergétique des consommateurs privés; souligne néanmoins que, dans l’Union, la facture d’électricité est composé en moyenne d’un tiers de taxes et de prélèvements indirects de l’État pour les particuliers, de sorte que, lorsqu'ils sont appliqués en tant qu’éléments fixes sur les factures, il pe ...[+++]


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Notes that up to now the 2012 Energy Efficiency Directive and the 2010 Buildings Directive remain to be fully implemented by the Member States; notes that the deadline for transposition of the EED was only on 5 June 2014; considers that cutting costs and reducing energy consumption are in citizens’ and businesses’ own interest; highlights the importance of a strong regulatory framework consisting of targets and measures to incentivise and enable investment in energy efficiency and low energy consumption and costs, while supporting competitiveness and sustainability; adds ...[+++]

note que la directive relative à l'efficacité énergétique de 2012 et la directive sur la performance énergétique des bâtiments de 2010 doivent encore, à ce jour, être pleinement mises en œuvre par les États membres; souligne que le délai de transposition de la directive n'a été fixé qu'au 5 juin 2014; estime que la réduction des coûts et la réduction de la consommation énergétique sont dans l'intérêt des citoyens et des entreprises; souligne l'importance de disposer d'un cadre réglementaire solide comprenant des objectifs et des mesures pour encourager et favoriser les investissements dans l'efficacité énergétique, la faible consommation d'énergie et les faibles coûts de l'énergie, tout en sou ...[+++]


Recalls that all Member States already have regulatory frameworks addressing UTPs; notes the recent regulatory action taken by some Member States, whereby they have introduced provisions supplementing national competition law, broadened the scope of application of the directives on UTPs by extending their provisions to cover B2B relations, and set up independent enforcement agencies; notes, however, that the different approaches taken in this regard by the Member States concerned has resulted in various degrees and types of protecti ...[+++]

rappelle que tous les États membres disposent déjà de cadres réglementaires en matière de pratiques commerciales déloyales; prend note des mesures réglementaires adoptées par certains États membres, qui ont introduit des dispositions complémentaires dans la législation nationale en matière de concurrence, élargi le champ d'application de la directive relative aux pratiques commerciales déloyales en étendant ses dispositions aux relations entre entreprises, et mis en place des autorités indépendantes chargées de faire appliquer la législation; constate cependant que les différences d'approche des États membres concernés à cet égard ont ...[+++]


61. Emphasises that many countries are taking steps towards the greening of the economy, for various reasons including climate protection, resource scarcity and efficiency, energy security, innovation and competitiveness; notes, for example, the investment programmes dedicated to energy transition in countries such as China and South Korea and calls on the Commission to analyse such programmes and their implications for EU competitiveness in the sectors concerned;

61. souligne que de nombreux pays prennent actuellement des mesures en vue d'une évolution vers une économie verte pour des raisons diverses telles que la protection du climat, la pénurie de ressources, l'utilisation efficace des ressources, la sécurité énergétique, l'innovation et la compétitivité; prend acte, par exemple, des programmes d'investissement consacrés à la transition énergétique dans des pays tels que la Chine et la Corée du Sud et invite la Commission à analyser ces programmes et leurs conséquences pour la compétitivité de l'Union dans les secteurs concernés;


60. Emphasises that many countries are taking steps towards the greening of the economy, for various reasons including climate protection, resource scarcity and efficiency, energy security, innovation and competitiveness; notes, for example, the investment programmes dedicated to energy transition in countries such as China and South Korea and calls on the Commission to analyse such programmes and their implications for EU competitiveness in the sectors concerned;

60. souligne que de nombreux pays prennent actuellement des mesures en vue d'une évolution vers une économie verte pour des raisons diverses telles que la protection du climat, la pénurie de ressources, l'utilisation efficace des ressources, la sécurité énergétique, l'innovation et la compétitivité; prend acte, par exemple, des programmes d'investissement consacrés à la transition énergétique dans des pays tels que la Chine et la Corée du Sud et invite la Commission à analyser ces programmes et leurs conséquences pour la compétitivité de l'Union dans les secteurs concernés;


In a note dated 28 July 2009, entitled ‘Complaint’, the applicant made reference to Article 90(2) of the Staff Regulations, acknowledged receipt of the letter of 23 July 2009 and stated that she had asked, without success, for a copy of her written tests (b) and (c) and of the personal evaluation sheets showing how the selection board had marked those tests; she then reiterated those requests, adding that she wished to receive any additional information concerning her in connection with her participation in the competition.

Par une note du 28 juillet 2009, intitulée « R[éclamation] », la requérante, après s’être référée à l’article 90, paragraphe 2, du statut, avoir accusé réception de la lettre du 23 juillet 2009, et avoir exposé qu’elle avait demandé, sans succès, à recevoir, en copie, ses épreuves écrites b) et c) ainsi que la fiche d’évaluation individuelle avec la notation de ces épreuves par le jury, a réitéré ces demandes, en ajoutant qu’elle souhaitait également recevoir toute information additionnelle la concernant, en rapport avec sa participation au concours.


28. Stresses that the production of all biomass for energy purposes needs to comply with ambitious and strict social and biodiversity sustainability criteria and should not result in negative social impacts and land use competition; notes the potential of sustainably produced agrofuels, for instance from waste or degraded land; notes that the current 10% by 2020 biofuels target can fulfil its purpose only when it functions as an incentive for the development of second- and third-generation biofuels; notes in th ...[+++]

28. souligne que la production de toute biomasse à des fins énergétiques doit respecter des critères sociaux et de biodiversité ambitieux et stricts et ne doit pas générer des impacts sociaux négatifs, ni une concurrence en matière d'utilisation des sols; souligne le potentiel des agrocarburants produits de façon durable, par exemple à partir de déchets ou de terres dégradées; fait observer que l'objectif actuel de 10 % de biocarburants d'ici 2020 n'a de sens que s'il sert d'incitant au développement de biocarburants de la deuxième et de la troisième générations; prend acte à cet égard de la proposition de la Commission visant à faire ...[+++]


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