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3-axis signal comparator
Community expenditure
Comparative analysis
Comparative assessment
Comparative figure mortality
Comparative index mortality
Comparative mortality factor
Comparative mortality figure
Comparative mortality index
Comparative research
Compare estate values
Compare house values
Compare land values
Compare property values
Comparison
EC budgetary expenditure
EC operational expenditure
EU expenditure
European Union expenditure
Expenditure by households
Family expenditure
Final consumption of households
Household expenditure
Household spending
Intervention credit
National health expenditures in Canada 1970-1982
Operational expenditure
Private consumers'expenditure
Private consumption
Public structural or comparable expenditure
R&D expenditures
Research and Development expenditures
SR&ED expenditures
Signals comparator
Three-axis signal comparator

Traduction de «comparable expenditure » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
public expenditure on structural or comparable expenditure | public structural or comparable expenditure

dépenses structurelles publiques ou assimilables


National health expenditures in Canada 1970-1982, with comparative data for the United States, provincial data and sectoral analysis [ National health expenditures in Canada 1970-1982 ]

Les dépenses nationales de santé au Canada, 1970-1982, avec données comparatives des Etats-Unis données des provinces et analyses par secteur [ Les dépenses nationales de santé au Canada, 1970-1982 ]


comparative analysis [ comparative assessment | comparative research | comparison | [http ...]

analyse comparative [ comparaison | évaluation comparative | méthode comparative | recherche comparative ]


EU expenditure [ Community expenditure | EC budgetary expenditure | European Union expenditure ]

dépense de l'UE [ dépense budgétaire CE | dépense communautaire | dépense de l'Union Européenne ]


operational expenditure (EU) [ EC operational expenditure | intervention credit ]

dépense opérationnelle (UE) [ crédit d'intervention | dépense d'intervention | dépense opérationnelle CE ]


compare estate values | compare land values | compare house values | compare property values

comparer des valeurs de propriétés


comparative mortality figure [ comparative mortality factor | comparative mortality index | comparative figure mortality | comparative index mortality ]

indice comparatif de mortalité


3-axis signal comparator | signals comparator | three-axis signal comparator

comparateur de signaux


expenditure by households | family expenditure | final consumption of households | household expenditure | household spending | private consumers'expenditure | private consumption

consommation des ménages | consommation finale des ménages | consommation privée


SR&ED expenditures [ Scientific Research and Experimental Development Expenditures | R&D expenditures | Research and Development expenditures ]

dépenses de RS&DE [ dépenses de recherche scientifique et développement expérimental | dépenses de recherche et de développement | dépenses de R et D ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
72 million more children were in primary school in 2015 compared with 2002. 76% of children in GPE partner countries completed primary school in 2015 compared to 63% in 2002. The primary school completion rate for girls went up to 74% in 2015 compared to 57% in 2002. 78% of GPE partner countries maintained or increased their education budget at or above 20% of public expenditure in 2015.

72 millions d'enfants supplémentaires ont fréquenté l'enseignement primaire en 2015 par rapport à 2002; 76 % d'enfants originaires de pays partenaires du Partenariat mondial pour l'éducation ont achevé l'enseignement primaire en 2015, contre 63 % en 2002; le taux d'achèvement des études primaires pour les filles a augmenté pour atteindre 74 % en 2015, contre 57 % en 2002; 78 % des pays partenaires du Partenariat mondial pour l'éducation ont maintenu ou revu à la hausse le budget consacré à l'éducation au niveau ou au-delà de 20 % des dépenses publiques en 2015.


Compared with 1994-99, Community and national structural expenditure planned for 2000-06 should increase by an annual average of 8.6% across the Union (see table "Changes in the volume of the structural expenditure of the Member States in the Objective 1 regions and the regions receiving transitional support" in technical Annex 1).

Par rapport à la période 1994-99, les dépenses structurelles (communautaires et nationales) prévues pour la période 2000-2006 devraient augmenter en moyenne annuelle de 8,6% sur l'ensemble de l'Union; voir tableau de synthèse « Évolution du volume des dépenses structurelles des États membres dans les régions de l'objectif n°1 et dans les régions sous régime transitoire » pour l'ensemble de l'Union en annexe technique 1.


The RD intensity, i.e. RD expenditure as a percentage of GDP, stood at 2.03% in 2015, compared with 2.04% in 2014.

L'intensité de RD, c'est-à-dire les dépenses de RD en pourcentage du PIB, s'établissait à 2,03% en 2015, contre 2,04% en 2014.


55. Calls on the Court of Auditors to make more use of performance audits to compare expenditure programmes in a number of countries; calls once again for special country reports from the Court of Auditors for Member States which are particularly prone to error (with federal administrative structures) and which have attracted particular attention (through high error rates);

55. demande à la Cour des comptes d'utiliser davantage les audits de performance à des fins de comparaison des programmes de dépenses dans plusieurs pays; demande une nouvelle fois des rapports par pays de la Cour des comptes pour certains États membres risquant particulièrement d'être affectés (structures administratives fédérales) et s'étant fait particulièrement remarquer (taux d'erreur élevés);


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55. Calls on the Court of Auditors to make more use of performance audits to compare expenditure programmes in a number of countries; calls once again for special country reports from the Court of Auditors for Member States which are particularly prone to error (with federal administrative structures) and which have attracted particular attention (through high error rates);

55. demande à la Cour des comptes d'utiliser davantage les audits de performance à des fins de comparaison des programmes de dépenses dans plusieurs pays; demande une nouvelle fois des rapports par pays de la Cour des comptes pour certains États membres risquant particulièrement d'être affectés (structures administratives fédérales) et s'étant fait particulièrement remarquer (taux d'erreur élevés);


38. Wishes to see administrative expenditure at more efficient levels compared to operational expenditure; believes the effectiveness of the EU's public administration is essential in achieving the best use of the EU budget; has in the previous budget year reduced administrative expenditure compared to operational expenditure and invites the Commission to continue in this direction;

38. souhaite que les dépenses administratives soient plus efficaces par comparaison avec les dépenses opérationnelles; estime que l'efficacité de l'administration publique de l'Union est essentielle pour faire le meilleur usage du budget de l'Union; a réduit, au cours de l'exercice budgétaire précédent, les dépenses administratives par rapport aux dépenses opérationnelles et invite la Commission à poursuivre en ce sens;


Pursuant to this Article, each Member State must maintain for each Objective, in the whole of the territory concerned, its public structural or comparable expenditure with the exception of the Structural Funds contribution and in real terms, at least at the same average level as in the previous programming period, taking into account the macroeconomic circumstances in which the funding takes place, as well as a number of specific economic circumstances, namely privatisations, an unusual level of public structural spending in the previous programming period and business cycles in the national economy.

Selon cet article, il convient que chaque État membre maintienne en termes réels, pour chaque objectif et dans l'ensemble des territoires concernés, ses dépenses structurelles publiques ou assimilables, à l'exclusion de la contribution des Fonds Structurels, au moins au même niveau moyen que durant la période de programmation précédente, en tenant compte des conditions macroéconomiques dans lesquelles s'effectuent ces financements, ainsi que de certaines situations économiques spécifiques, à savoir les privatisations, le niveau extraordinaire de l'effort public structurel durant la période de programmation précédente et les évolutions co ...[+++]


Any discrepancies are estimated by comparing average actual expenditure in the 1994-1999 period and ex-post expenditure in the preceding period.

Les écarts éventuels sont estimés par comparaison entre les dépenses moyennes effectives de la période 1994-1999 et les dépenses ex post de la période précédente.


We need a general system of accreditation for private, public and in-house education, a European education passport like a European driving licence so that the building blocks of education can be used and compared throughout Europe. We need ways of comparing educational expenditure and revenue throughout Europe, as well as ways of comparing qualifications.

Nous avons besoin d'un système général d'imputation des offres de formation privées, publiques et d'entreprises, d'un passeport européen de formation, d'un permis de conduire européen, où l'on puisse utiliser les éléments de la formation de façon similaire sur l'ensemble du territoire européen. Nous avons besoin de comparer les recettes et dépenses en matière d'éducation et le niveau de qualification dans toute l'Europe.


When you see that the budget has been set at around EUR 6.13 billion and then you compare that with market expenditure, then you see that market expenditure is six times higher than the whole of Category 3. Knowing that four-fifths of all expenditure is tied in with multiannual programmes, and that, of course, 80% of all these multiannual programmes are decided under the codecision procedure, then the 1.4% increase proposed by the Commission is purely and simply the effect of the increase in research expenditure.

Si l'on considère que le budget devrait atteindre environ 6,13 milliards d'euros et que l'on compare cela aux dépenses consacrées aux marchés, on constate alors que les dépenses consacrées aux marchés sont six fois plus élevées que l'ensemble de la catégorie III. Si l'on sait en outre que quatre cinquièmes des dépenses sont établis via des programmes pluriannuels, dont 80 % sont bien entendu décidés dans le cadre de la procédure de codécision, l'augmentation de 1,4 % proposée par la Commission est purement et simplement engendrée par l'augmentation des dépenses dans le domaine de la recherche.


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