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Chronic unemployment
Chronically unemployed
Concealed unemployment
Disguised unemployment
Equilibrium economy-wide rate of unemployment
Frictional unemployment
Hard core unemployment
Hard-core unemployed
Hard-core unemployed worker
Hard-core unemployment
Hidden unemployment
Long-term unemployed
Long-term unemployed worker
Long-term unemployment
NAIRU
Natural rate of unemployment
Non-accelerating inflation rate of unemployment
Period of unemployment
Rate of unemployment
Rock coming to rest
Rock that comes to rest
Rock that is dying
Spell of unemployment
Stone coming to rest
Stone that comes to rest
Stone that is dying
Stretch of unemployment
Unemployed period
Unemployed person
Unemployment
Unemployment benefit
Unemployment compensation
Unemployment fund
Unemployment insurance
Unemployment insurance fund
Unemployment level

Vertaling van "comes to unemployed " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
unemployment [ frictional unemployment | rate of unemployment | unemployment level ]

chômage [ chômage frictionnel | niveau de chômage | taux de chômage ]




unemployment insurance [ unemployment benefit ]

assurance chômage [ allocation de chômage ]


chronically unemployed [ hard-core unemployed | hard-core unemployed worker | long-term unemployed | long-term unemployed worker ]

chômeur chronique [ chômeur de longue date ]


equilibrium economy-wide rate of unemployment | natural rate of unemployment | non-accelerating inflation rate of unemployment | NAIRU [Abbr.]

taux de chômage qui n'accélère pas l'inflation


unemployment compensation | unemployment fund | unemployment insurance fund

caisse d'assurance-chômage


concealed unemployment | disguised unemployment | hidden unemployment

chômage caché | chômage invisible | chômage non connu | chômage non déclaré


rock coming to rest [ stone coming to rest | rock that comes to rest | stone that comes to rest | rock that is dying | stone that is dying ]

pierre qui s'immobilise [ pierre qui s'arrête | pierre qui meurt ]


period of unemployment [ spell of unemployment | stretch of unemployment | unemployed period ]

période de chômage


chronic unemployment | long-term unemployment | hard-core unemployment | hard core unemployment

chômage chronique | chômage endémique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
That is one measure the government should be looking at very closely if it is concerned about this cycle of unemployment and this cycle of dependency that comes from unemployment.

S'il est vraiment préoccupé par le cycle du chômage et de la dépendance qui en résulte, le gouvernement devrait se pencher sérieusement sur ce problème.


Protection for self-employed workers is even worse when it comes to unemployment.

Les travailleurs indépendants ont une protection encore inférieure en cas de chômage.


When it comes to unemployment and jobs, when it comes to taxes, when it comes to health, when it comes to poverty, when it comes to the reality of Canadian life, people do not care whether it is a federal jurisdiction or a provincial jurisdiction.

Les Canadiens ne se soucient pas de savoir si le chômage et l'emploi, les impôts, la santé, la pauvreté, bref, les aspects qui touchent leur vie quotidienne, relèvent de la compétence du fédéral ou des provinces.


76. Welcomes the EIB’s new ‘Skills and Jobs - Investing for Youth’ initiative, focusing on financing facilities for vocational training and student/apprentice mobility to provide young people with lasting employment opportunities, and calls for an even greater focus on vocational training and increased investments in this lending programme in the coming years; believes, however, that this programme should not divert funding away from the current grants system, in particular as regards the Erasmus+ programme; stresses that mobility must be treated as an opportunity and remain voluntary, and not become an instrument which contributes to the depopulation and ...[+++]

76. salue la nouvelle initiative de la BEI intitulée "Compétences et emplois – Investir pour la jeunesse", qui est axée sur les mécanismes de financement en faveur de la formation professionnelle et de la mobilité des étudiants/apprentis et vise à offrir aux jeunes des possibilités d'emploi durables, et demande qu'une attention accrue soit portée à la formation professionnelle et que les investissements dans ce programme de prêt soient renforcés dans les années à venir; estime cependant que ce programme ne devrait pas entraîner une réaffectation des fonds du système de bourse actuel, notamment dans le cadre du programme Erasmus+; souli ...[+++]


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3. Points out that young unemployed people come from a wide variety of groups and therefore have to be classified according to their needs and abilities if the measures taken are to be implemented to more useful effect; considers it necessary to identify the key competences that will enable these young people to enter the labour market more rapidly and on a more permanent and sustainable basis; believes that attention should be focused in particular on young people who have no qualifications and are not in education, employment, or training;

3. souligne que les jeunes chômeurs ne constituent pas un groupe homogène et qu'il est donc nécessaire de définir les différents groupes existants en fonction de leurs besoins et de leurs capacités pour améliorer la mise en œuvre des mesures adoptées; estime qu'il y a lieu de définir les compétences-clés permettant à ces jeunes d'accéder de manière plus rapide, plus stable et plus durable au marché du travail; est persuadé qu'il convient d'accorder une importance particulière aux jeunes qui ne disposent pas de diplôme, ne font pas d'étude, ne travaillent pas et ne suivent pas de formation;


I. whereas the effects of the economic and financial crisis have come on top of the existing political and social challenges in the partner countries, particularly in relation to the problem of unemployment; whereas it is in the common interest of these countries and the EU to bring down unemployment rates in the region and to offer its people, particularly women, young people and the rural population, hope for the future;

I. considérant que les conséquences de la crise économique et financière se sont ajoutées aux défis politiques et sociaux existant dans les pays partenaires, notamment en rapport avec le problème du chômage; considérant qu'il est de l'intérêt commun de ces pays et de l'UE de réduire le taux de chômage dans leur région et d'offrir à leurs populations, notamment aux femmes, aux jeunes et aux populations rurales, de l'espoir pour le futur;


76. Notes that a reduction in ESL to no more than 10 %, meeting the EU 2020 headline target, would have an effect in reducing youth unemployment and in improving the employment rate, since currently 52 % of school leavers are unemployed and, according to academic estimates, the number of jobs available for low-skilled or unskilled labour will decline even further in the coming years; points out that reducing the ESL rate by only 1 % could boost the number of qualified potential employees by 500 000;

76. relève que la réduction du taux d'abandon scolaire à 10 %, tout au plus, conformément au grand objectif de la stratégie Europe 2020, aurait un effet sur la baisse du chômage des jeunes et sur l'amélioration du taux d'emploi, sachant que 52 % des décrocheurs sont actuellement sans emploi et que selon des estimations universitaires, le nombre d'emplois disponibles pour la main-d'œuvre peu qualifiée ou non qualifiée baissera encore dans les années à venir; attire l'attention sur le fait qu'une réduction du taux d'abandon scolaire de ...[+++]


When it comes to unemployment insurance, Parliament's responsibility is to collect premiums in order to compensate insured workers should they be become unemployed.

La compétence du Parlement en matière d'assurance-chômage est de prélever des cotisations pour indemniser les assurés en cas de chômage.


Yet, I cannot help but point out that the $800 million that will be spent on these measures will in fact only be spread over five years, another $200 million for all of Canada, because measures are already in place whose effectiveness needs to be reviewed but whose total cost is $4 billion, with the difference that only $1.9 billion comes from unemployment insurance (1030) How much will that make by the year 2001, when this reform is complete?

Pourtant, je ne peux faire autrement que souligner que les 800 millions à terme qu'on mettra dans ces mesures, en réalité, ne seront que sur cinq ans, 200 millions de plus pour l'ensemble du Canada, parce qu'il y a en ce moment des mesures actives dont l'efficacité a besoin d'être revue, mais qui totalisent 4 milliards, avec la différence que 1,9 milliard seulement vient de l'assurance-chômage (1030) En 2001, au terme de cette réforme, combien y aura-t-il?


In fact, in the Golden Horseshoe area of Ontario where I come from, unemployment currently ranges from 8.8 per cent to 9.6 per cent in the St. Catharines area. In New Brunswick, Newfoundland and Nova Scotia it ranges from 6.3 per cent to 7.4 per cent. In fact, it is easier to receive EI if you live in the Golden Horseshoe than it is if you live in some maritime regions.

En fait, dans la région de Golden Horseshoe, aux environs de St. Catharines, d'où je viens, le taux de chômage varie actuellement entre 8,8 et 9,6 p. 100. Au Nouveau- Brunswick, à Terre-Neuve et en Nouvelle-Écosse, il oscille entre 6,3 et 7,4 p. 100. Il est donc plus facile de recevoir de l'AE si l'on vit dans la région de Golden Horseshoe que si l'on vit dans le Maritimes, en vérité.


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