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Adaptation measure to climate change
Adaptation policy to climate change
Adaptation to climate change
Analyse logistic change
Analyse logistic changes
Audit educational policy changes
Change speed
Climate change adaptation
DG E
DG I
Highlight changes in text editing
Monitor educational developments
Oversee educational developments
Oversee educational policy changes
Scrutinise logistic changes
Speed-change
Speed-change mechanism
Speed-changing mechanism
Test logistic changes
Together We Can Change Our World
Track changes in text editing
Track changes when editing text
Underscore changes in text editing
Variable gear
Variable speed transmission
Variable transmission
Variable-speed drive
Women of Invention Individuals Who Changed Our Lives

Vertaling van "change our educational " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
audit educational policy changes | oversee educational policy changes | monitor educational developments | oversee educational developments

suivre l'évolution de l'enseignement


The Estates general on education, 1995-1996: renewing our education system: ten priority actions: final report of the Commission for the Estates General on Education

Les États généraux sur l'éducation, 1995-1996 : rénover notre système d'éducation : dix chantiers prioritaires : rapport final de la Commission des États généraux sur l'éducation


Women of Invention : Individuals Who Changed Our Lives

Femmes d'invention : des personnes qui ont changé nos vies


Together We Can Change Our World

Ensemble pour un monde meilleur


DG I | Directorate-General E - Environment, Education, Transport and Energy | Directorate-General I - Climate Change, Environment, Health, Consumers, Foodstuffs, Education, Youth, Culture, Audiovisual and Sport | DG E [Abbr.]

Direction générale E - Environnement, éducation, transports et énergie | Direction générale I - Changement climatique, environnement, santé, consommateurs, denrées alimentaires, éducation, jeunesse, culture, audiovisuel et sport | DG E [Abbr.] | DG I [Abbr.]


Framework for priority action for change and development in higher education

Cadre d'action prioritaire pour le changement et le développement de l'enseignement supérieur


adaptation to climate change [ adaptation measure to climate change | adaptation policy to climate change | climate change adaptation ]

adaptation au changement climatique [ adaptation climatique | mesure d'adaptation au changement climatique | politique d'adaptation au changement climatique ]


change speed | speed-change | speed-change mechanism | speed-changing mechanism | variable gear | variable speed transmission | variable transmission | variable-speed drive

changement de vitesse | dispositif de changement de vitesse | mécanisme de changement de vitesse | transmission à rapport de vitesse variable | transmission à variation de vitesse


highlight changes in text editing | track changes when editing text | track changes in text editing | underscore changes in text editing

suivre les modifications dans un traitement de texte


analyse logistic change | scrutinise logistic changes | analyse logistic changes | test logistic changes

analyser des changements logistiques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
making better use of digital technologies for teaching and learning; developing the digital skills needed for living and working in an age of rapid digital change; improving education through better data analysis and foresight.

améliorer l'utilisation des technologies numériques pour l'enseignement et l'apprentissage; développer les aptitudes numériques nécessaires pour vivre et travailler à une époque marquée par l'évolution rapide du numérique; améliorer l'éducation par une meilleure analyse des données et une meilleure prospective.


The Commission looks forward to discussing these issue with Member States and Applicant Countries and invites them to look at their policies for investment and change in education and training as core determinants of their own future in the enlarged EU and of the future of Europe in the world.

La Commission entend aborder toutes ces questions avec les Etats Membres et les Pays Candidats et les invite à analyser leurs propres politiques d'investissement et de changement dans l'éducation et la formation comme des déterminants clés de leur propre avenir dans l'UE élargie et du futur de l'Europe dans le monde.


As the EESC has already stated in one of its previous opinions, ‘the mobilisation of all stakeholders and support for creating “learning partnerships” in society, involving schools, businesses, town councils, social partners, civil society organisations, youth NGOs, youth and other community workers, parents and school students in the design and implementation of “curricula” is crucial [.] for paradigm change in education’

Comme le CESE l’a déjà indiqué dans un de ses précédents avis, «la mobilisation de tous les acteurs et le soutien à la création de “partenariats d’apprentissage” au sein de la société, associant les écoles, les entreprises, les municipalités, les partenaires sociaux, les organisations de la société civile, les ONG liées à la jeunesse, les animateurs de jeunesse ou d’autres animateurs sociaux communautaires, les parents et les élèves à la conception et la mise en œuvre des “programmes” sont essentiels pour [.] un changement de paradigme éducationnel»


The objective of increasing investment in RD so that it approaches 3 % of GDP is not only a challenge but also an opportunity to raise the profile of careers in ST. It is a powerful incentive for change in education, training and mobility conditions in Europe.

L'objectif d'accroître les investissements de R D pour les approcher de 3% du PIB est non seulement un défi mais également une chance d'améliorer le profil des carrières en S T. Il constitue une incitation puissante pour modifier les conditions d'éducation, de formation et de mobilité en Europe.


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The key objectives of the strategy are expressed in the form of targets in five areas: employment, research development (RD), climate change energy, education and poverty reduction, to be reached by 2020.

Les objectifs clés de la stratégie sont exprimés au travers d'objectifs, à atteindre d’ici 2020, couvrant cinq domaines: l'emploi, la recherche développement (RD), le changement climatique l'énergie, l'éducation ainsi que la réduction de la pauvreté.


4. Recalls that GDP is not a good measure of welfare; expects that shifting attention towards broader and more sustainable indicators will lead also to more systematic focus on social and environmental factors in developing countries, including climate change, health, education and governance, and thereby enable development policies to target the most needy and disadvantaged populations; emphasises the need to extend National Accounts to environmental and social issues so as to enable this set of indicators to perform adequately;

4. rappelle que le PIB n'est pas un bon indicateur du bien-être; compte qu'une attention portée à des indicateurs plus vastes et plus durables entraînera une focalisation plus systématique sur les facteurs sociaux et environnementaux dans les pays en développement, notamment le changement climatique, la santé, l'éducation et la gouvernance, et permettra ainsi aux politiques de développement de cibler les populations les plus démunies et les plus défavorisées; insiste sur la nécessité d'étendre les comptes nationaux aux questions environnementales et ...[+++]


– (PL) Madam President, the Republic of Lithuania has recently adopted an Education Act which changes the education system in such a way that there are fears that a significant number – at least half, and maybe more – of the Polish schools in Lithuania may be closed.

– (PL) Madame la Présidente, la Lituanie a récemment adopté une loi sur l’enseignement qui, au regard des changements apportés dans le système d’éducation, laisse craindre qu’un grand nombre d’écoles polonaises – la moitié au moins, sinon davantage – soient fermées en Lituanie.


23. Considers that, in order to ensure that the vital step of integrating prevention and disaster risk reduction into the Structural and Cohesion Fund programmes can be taken, existing guidelines should be strengthened and new guidelines should be developed; calls, in particular, for conditionality to govern the contribution from Community financial instruments and repayment of Community aid in the event of improper use, such as non-implementation of reafforestation plans and/or non-fulfilment of other compulsory conditions; calls, furthermore, for prevention awareness-raising, adaptation of forest ecosystems to climate change - particularly thos ...[+++]

23. estime qu'il conviendrait de renforcer les lignes directrices existantes et d'en élaborer de nouvelles, afin de garantir l'intégration nécessaire de la prévention et de la réduction du risque de catastrophes dans les programmes des Fonds structurels et de cohésion; demande en particulier l'application de la conditionnalité dans la contribution des instruments financiers communautaires et le remboursement de l'aide communautaire en cas d'abus tels que la non-réalisation des programmes de reboisement et/ou d'autres conditions obligatoires; demande également des mesures de sensibilisation à la prévention, l'adaptation des écosystèmes forestiers au changement climatiqu ...[+++]


In the past fifty years, there have been important changes in educational policy and practice in the Member States: has the European Schools system taken adequate account of these changes?

Au cours des cinquante dernières années, il y a eu des changements importants dans la politique éducative et les pratiques suivies par les États membres: le système des écoles européennes en a-t-il suffisamment tenu compte?


The proposal does not specify to what extent the provisions of the directive could be reviewed in the events of changes in education policies.

La proposition ne précise pas dans quelle mesure le dispositif de la directive peut être révisé si des changements sont apportés dans les politiques d'enseignement.


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