Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Computer literacy
Digital competence
Digital literacy
Digital skills
E-skills
Informatics skills
Information literacy
Information skills
Media literacy
Moderate mental subnormality
Relevance of data
Relevance of information
Relevant audit evidence
Relevant documentation
Relevant documents
Relevant evidence

Traduction de «but relevant skills » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
implementing relevant technical skills to perform at the highest level in sport | utilise relevant technical skills to perform at the highest level in sport | implement relevant technical skills to perform at the highest level in sport | integrate relevant technical skills to perform at the highest level in sport

mettre en œuvre les compétences techniques pertinentes pour atteindre le plus haut niveau en sport


identify tactical demands necessary to perform at highest levels in sport | use strategy and tactics to achieve highest level of sports performance | implement relevant tactical skills to perform at the highest level in sport | perform at the highest level in sport by implementing relevant tactical skills

mettre en œuvre les compétences tactiques pertinentes pour atteindre le plus haut niveau en sport


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one preceding the other (either way round) by a few months to two years. An inflammatory encephalitic process ha ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la ...[+++]


Definition: A residual category for disorders in which there is some admixture of specific developmental disorders of speech and language, of scholastic skills, and of motor function, but in which none predominates sufficiently to constitute the prime diagnosis. This mixed category should be used only when there is a major overlap between each of these specific developmental disorders. The disorders are usually, but not always, associated with some degree of general impairment of cognitive functions. Thus, the category should be used when there are dysfunctions meeting the criteria for two or more of F80.-, F81.- and F82.

Définition: Catégorie résiduelle de troubles, dans lesquels il existe à la fois des signes d'un trouble spécifique du développement, de la parole et du langage, des acquisitions scolaires et des fonctions motrices, mais sans qu'aucun de ces éléments ne prédomine suffisamment pour constituer le diagnostic principal. Cette catégorie, mixte, doit être réservée à des cas où il existe un chevauchement important de chacun de ces troubles spécifiques du développement. Ces troubles s'accompagnent habituellement, mais pas toujours, d'un certain degré d'altération des fonctions cognitives. Cette catégorie doit ainsi être utilisée pour des perturba ...[+++]


Place your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | setting up your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | set up your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | set up your arts offers in places relevant to your potential employers/contractors

installer son offre artistique à des endroits adaptés pour des employeurs/contractants potentiels


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


relevant audit evidence | relevant evidence

information probante pertinente | pertinence des informations probantes


relevance of data | relevance of information

pertinence des données


relevant documentation | relevant documents

documentation pertinente | documents pertinents


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

culture numérique [ alphabétisation numérique | compétence numérique | culture de l'information | maîtrise de l'information | maîtrise des outils informatiques ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Work-based learning, such as apprenticeships are a proven springboard to good jobs and to developing labour market-relevant skills, including transversal and soft skills, where typically social partners play a key role.

L’apprentissage par le travail, sous des formes telles que l’apprentissage professionnel, est un tremplin avéré vers un emploi de qualité et le développement de compétences adaptées au marché du travail, y compris des compétences transversales et non techniques; les partenaires sociaux y jouent généralement un rôle clé.


Relevant skills development should be pursued by further promoting all forms of work-based learning, such as traineeships, apprenticeships and dual schemes for vocational education and training, reinforcing the European Alliance for Apprenticeships, developing further partnerships with all stakeholders at local, regional and national levels and strengthening the anticipation of skills needs.

Il faudrait assurer le développement des qualifications utiles, en promouvant davantage toutes les formes de formation par le travail, telles que les stages, l'apprentissage et l'enseignement et la formation professionnels en alternance, en renforçant l'Alliance européenne pour l'apprentissage, en développant de nouveaux partenariats avec toutes les parties prenantes au niveau local, régional et national et en anticipant davantage les besoins en matière de qualifications.


Companies need workers with relevant skills and, crucially, the ability to develop them throughout their life in a context where professional skills become rapidly obsolete.

Les entreprises ont besoin de travailleurs dotés des compétences adéquates et, c'est important, de la capacité de développer ces dernières tout au long de leur vie dans un contexte où les compétences professionnelles deviennent rapidement obsolètes.


It will support upward social convergence and contribute to the European Commission's first political priority, "A New Boost for Jobs, Growth and Investment" by addressing three pressing challenges of today's economies: the lack of relevant skills to match labour market needs, the insufficient transparency of skills and qualifications, and the difficulty to anticipate and forecast skills.

Elle soutiendra la convergence sociale vers le haut et contribuera à la première priorité politique de la Commission européenne, qui consiste à donner un nouvel élan à l’emploi, à la croissance et à l’investissement en s’attaquant à trois problèmes urgents des économies d’aujourd’hui: le manque de compétences appropriées pour répondre aux besoins du marché du travail, le manque de transparence des compétences et des qualifications et la difficulté d’anticiper et de prévoir les compétences.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Investment in human capital should be improved and made more efficient with the aim of equipping more people with good and relevant skills and competences, addressing skill shortages and laying the foundation for a smooth transition from learning to work and for continued employability. Improving the performance and relevance of education and training systems will help to reduce the number of newly unemployed persons.

Il convient d’améliorer l’investissement en capital humain et d’en renforcer l’efficacité afin de doter un plus grand nombre de personnes de qualifications et de compétences appropriées et de qualité, de remédier aux pénuries de qualifications et de préparer une transition harmonieuse entre le système éducatif et la vie professionnelle et de favoriser une employabilité sans discontinuité.


D. whereas a lack of relevant skills for available jobs and an education and training mismatch are important factors causing youth unemployment; whereas, despite being more educated and skilled than previous generations, young people continue to face significant structural hurdles in obtaining quality employment which respects EU and national standards; whereas without efficient and sustainable quality job creation in Europe, the youth employment crisis cannot be solved;

D. considérant que le manque de compétences appropriées par rapport aux emplois disponibles et l'asymétrie en termes d'enseignement et de formation sont des facteurs importants à l'origine du chômage des jeunes; que, bien qu'ils jouissent d'un niveau d'éducation et de qualification plus élevé que celui des générations précédentes, les jeunes restent confrontés à des obstacles structurels importants dans leur recherche d'emplois de qualité conformes aux normes européennes et nationales; que, sans une création efficace et durable d'emplois de qualité en Europe, la crise de l'emploi des jeunes ne ...[+++]


D. whereas a lack of relevant skills for available jobs and an education and training mismatch are important factors causing youth unemployment; whereas, despite being more educated and skilled than previous generations, young people continue to face significant structural hurdles in obtaining quality employment which respects EU and national standards; whereas without efficient and sustainable quality job creation in Europe, the youth employment crisis cannot be solved;

D. considérant que le manque de compétences appropriées par rapport aux emplois disponibles et l'asymétrie en termes d'enseignement et de formation sont des facteurs importants à l'origine du chômage des jeunes; que, bien qu'ils jouissent d'un niveau d'éducation et de qualification plus élevé que celui des générations précédentes, les jeunes restent confrontés à des obstacles structurels importants dans leur recherche d'emplois de qualité conformes aux normes européennes et nationales; que, sans une création efficace et durable d'emplois de qualité en Europe, la crise de l'emploi des jeunes ne peut ...[+++]


D. whereas the labour market situation is particularly critical for young people, regardless of their level of education, who often end up with precarious employment contracts and in unpaid traineeships; whereas the difficult situation of young people is partly due to mismatches between acquired skills and labour market demand, limited geographic mobility, early school leaving without qualifications, a lack of relevant skills and work experience, precarious employment conditions, limited training opportunities, and inefficient activ ...[+++]

D. considérant que la situation de l'emploi est particulièrement difficile pour les jeunes, quel que soit leur niveau d'éducation, et que ceux-ci finissent souvent par accepter des contrats de travail précaires et des stages non rémunérés; considérant que la situation difficile des jeunes s'explique en partie par les disparités entre les compétences acquises et la demande du marché de l'emploi, par une mobilité géographique limitée, par l'abandon scolaire précoce sans qualifications, par le manque de compétences pertinentes et d'expérience professionnelle, par des conditions d'emploi précaires, par le manque de possibilités de formatio ...[+++]


Measures tackling skills mismatches in the labour market, specially trough preventing an early drop-out from school or from apprenticeship schemes and ensuring that education and training systems provide young people with relevant skills in an efficient way,

des mesures visant à corriger les déficits de qualification sur le marché du travail, notamment en empêchant l'abandon précoce de la scolarité ou des régimes d'apprentissage et en faisant en sorte que les systèmes d'enseignement et de formation apportent aux jeunes d'une manière efficace les compétences dont ils ont besoin,


13. Calls on the Member States to take decisive measures to fight youth unemployment, including targeted active labour-market policy measures, measures tackling skills mismatches in the labour market, in particular by preventing early drop-out from school or apprenticeship schemes and ensuring that education and training systems provide young people with the relevant skills in an efficient way, and promote entrepreneurship and effective business development support for young people and frameworks securing the transition from education ...[+++]

13. invite les États membres à prendre des mesures résolues contre le chômage des jeunes, y compris des mesures ciblées de politique active du marché du travail, des mesures visant à corriger les déficits de qualification sur le marché du travail, notamment en empêchant l'abandon précoce de la scolarité ou des régimes d'apprentissage et en faisant en sorte que les systèmes d'enseignement et de formation apportent aux jeunes d'une manière efficace les compétences dont ils ont besoin, des mesures favorisant la création d'entreprises et l'aide au développement des entreprises pour les jeunes et des cadres facilitant la transition de l'ensei ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'but relevant skills' ->

Date index: 2024-08-17
w