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Borders of the European Union
Cross-border payment instrument
European Border and Coast Guard Agency
External border of the EU
External borders of the European Union
Frontex
ISF Borders and Visa instrument
Internal Security Fund - Borders and Visa
Manage instrumentation systems
Manage marketing channels
Manage sales channels
Manage sales instruments
Manage trade channels
Management of instrumentation systems
Management of the EU's external borders
Management of the European Union's external borders
Operating instrumentation systems
Optical equipment assembly manager
Optical instrument assembly supervisor
Optical instrument manufacturing supervisor
Optical instrument production supervisor

Vertaling van "border management instruments " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
cross-border payment instrument

instrument de paiement transfrontalier


cross-border payment instrument

instrument de paiement transfontalier


instrument for financial support for the management of external borders and the common visa policy | Internal Security Fund - Borders and Visa | ISF Borders and Visa instrument

FSI-Frontières et visas | instrument de soutien financier à la gestion des frontières extérieures et à la politique commune des visas | instrument de soutien financier dans le domaine des frontières extérieures et des visas


external border of the EU [ external borders of the European Union | management of the EU's external borders | management of the European Union's external borders | management of the external borders of the European Union | Borders of the European Union(ECLAS) ]

frontière extérieure de l'UE [ frontière extérieure de l’Union européenne | gestion des frontières extérieures de l'UE | gestion des frontières extérieures de l’Union européenne ]


operating instrumentation systems | operational management, instrumentation | manage instrumentation systems | management of instrumentation systems

gérer des systèmes d’instrumentation


Frontex [ European Agency for the Management of Operational Cooperation at the External Borders of the Member States of the European Union | European Border and Coast Guard Agency ]

Frontex [ Agence européenne de garde-frontières et de garde-côtes | Agence européenne pour la gestion de la coopération opérationnelle aux frontières extérieures des États membres de l’Union européenne ]


manage marketing channels | manage trade channels | manage sales channels | manage sales instruments

gérer des canaux de vente


optical equipment assembly manager | optical instrument assembly supervisor | optical instrument manufacturing supervisor | optical instrument production supervisor

superviseur en production d’instruments optiques | superviseur en production d’instruments optiques/superviseuse en production d’instruments optiques | superviseuse en production d’instruments optiques


cross-border movement of currency and monetary instruments

mouvement transfrontalier d'espèces et d'effets


reporting of large cross-border movements of monetary instruments

déclaration des mouvements transfrontaliers de fortes sommes sous forme d'instruments monétaires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
81. Regrets the late migration to the Schengen Information System II and the increased costs incurred; welcomes the continued roll-out of the Visa Information System and the setting-up of the eu-LISA agency to handle their operational management; stresses that these new systems now need to stand the test of everyday use; reiterates its request that ‘new border management instruments or large-scale data storage systems should not be launched until the existing tools are necessary, fully operational, safe and reliable’; expresses deep concern at the reported hacks into the Schengen Information System and believes that the issue of outs ...[+++]

81. regrette le passage tardif vers le système d'information Schengen II et l'augmentation des coûts encourus; se félicite de la poursuite du lancement du système d'information sur les visas et de la mise en place de l'agence eu-LISA chargée de la gestion opérationnelle; souligne que ces nouveaux systèmes doivent désormais passer l'épreuve d'une utilisation au quotidien; réitère sa demande de ne pas appliquer «les nouveaux instruments de gestion des frontières ou les nouveaux dispositifs de stockage de données de grande envergure [ ...[+++]


80. Regrets the late migration to the Schengen Information System II and the increased costs incurred; welcomes the continued roll-out of the Visa Information System and the setting-up of the eu-LISA agency to handle their operational management; stresses that these new systems now need to stand the test of everyday use; reiterates its request that ‘new border management instruments or large-scale data storage systems should not be launched until the existing tools are necessary, fully operational, safe and reliable’; expresses deep concern at the reported hacks into the Schengen Information System and believes that the issue of outs ...[+++]

80. regrette le passage tardif vers le système d'information Schengen II et l'augmentation des coûts encourus; se félicite de la poursuite du lancement du système d'information sur les visas et de la mise en place de l'agence eu-LISA chargée de la gestion opérationnelle; souligne que ces nouveaux systèmes doivent désormais passer l'épreuve d'une utilisation au quotidien; réitère sa demande de ne pas appliquer "les nouveaux instruments de gestion des frontières ou les nouveaux dispositifs de stockage de données de grande envergure [ ...[+++]


DG REGIO is working closely with the Directorate-General for Neighbourhood and Enlargement Negotiations (DG NEAR); DG NEAR is managing IPA cross-border cooperation programmes (Instrument for Pre-accession Assistance funds only) at borders between Western Balkan countries while DG REGIO is managing the programmes at borders between Member States and candidate and potential candidate countries.

La DG REGIO coopère étroitement avec la direction générale du voisinage et des négociations d'élargissement (DG NEAR); la DG NEAR gère les programmes IAP de coopération transfrontalière (fonds provenant de l'instrument d'aide de préadhésion uniquement) aux frontières entre les pays des Balkans occidentaux, tandis que la DG REGIO gère les programmes aux frontières entre les États membres et les pays candidats et candidats potentiels.


The Internal Security Fund (consisting of the Borders and Visa and the Police cooperation and crisis management instrument) helps ensure a high level of security and crime prevention in the Union, while at the same time enabling legitimate travel and ensuring solid management of the Union's external borders.

Le Fonds pour la sécurité intérieure (qui comprend deux volets, Frontières et visas (ISF-B) et Coopération policière et gestion des crises (ISF-P)) contribue à garantir un niveau élevé de sécurité et de prévention de la criminalité dans l’Union, tout en facilitant les voyages effectués de façon légitime et en favorisant une bonne gestion des frontières extérieures de l’Union.


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Well-managed borders are instrumental for long-term economic development, as well as for long-term stability and security.

Une gestion efficace des frontières contribuera à la durabilité du développement économique de même qu'à la stabilité et à la sécurité à long terme.


72. Insists that new border management instruments or large-scale data storage systems should not be launched until the existing tools are fully operational, safe and reliable, and calls for a thorough assessment of the necessity and proportionality of new instruments relating to matters such as entry/exit, the registered traveller programme, Passenger Name Record and the system of prior travel authorisation;

72. tient à ce que les nouveaux instruments de gestion des frontières ou les nouveaux dispositifs de stockage de données de grande envergure ne soient pas appliqués avant que les outils aujourd'hui disponibles soient pleinement opérationnels, sûrs et fiables et demande que soient étudiées en profondeur la nécessité et la proportionnalité des nouveaux instruments relatifs aux aspects tels que les entrées et les sorties, le programme relatif aux voyageurs enregistrés, les dossiers passagers (PNR) et le système d'autorisation préalable d ...[+++]


72. Insists that new border management instruments or large-scale data storage systems should not be launched until the existing tools are fully operational, safe and reliable, and calls for a thorough assessment of the necessity and proportionality of new instruments relating to matters such as entry/exit, the registered traveller programme, Passenger Name Record and the system of prior travel authorisation;

72. tient à ce que les nouveaux instruments de gestion des frontières ou les nouveaux dispositifs de stockage de données de grande envergure ne soient pas appliqués avant que les outils aujourd'hui disponibles soient pleinement opérationnels, sûrs et fiables et demande que soient étudiées en profondeur la nécessité et la proportionnalité des nouveaux instruments relatifs aux aspects tels que les entrées et les sorties, le programme relatif aux voyageurs enregistrés, les dossiers passagers (PNR) et le système d'autorisation préalable d ...[+++]


64. Insists that new border management instruments or large-scale data storage systems should not be launched until the existing tools are fully operational, safe and reliable, and calls for a thorough assessment of the necessity and proportionality of new instruments relating to matters such as entry/exit, the registered traveller programme, Passenger Name Record and the system of prior travel authorisation;

64. tient à ce que les nouveaux instruments de gestion des frontières ou les nouveaux dispositifs de stockage de données de grande envergure ne soient pas appliqués avant que les outils aujourd'hui disponibles soient pleinement opérationnels, sûrs et fiables et demande que soient étudiées en profondeur la nécessité et la proportionnalité des nouveaux instruments relatifs aux aspects tels que les entrées et les sorties, le programme relatif aux voyageurs enregistrés, les dossiers passagers (PNR) et le système d'autorisation préalable d ...[+++]


Today, the European Data Protection Supervisor (EDPS) issued an opinion on the Commission's communication of 20 July 2010 (*) providing a comprehensive overview of EU instruments that regulate the collection, storage or cross-border exchange of personal data for law enforcement or migration management purposes (Schengen Information System, EURODAC and Prüm Decision on DNA data exchange are examples of those instruments).

Le Contrôleur européen de la protection des données (CEPD) a publié aujourd'hui un avis sur la communication de la Commission du 20 juillet 2010 (*) fournissant un panorama complet des instruments européens régissant la collecte, le stockage et l’échange de données personnelles à des fins répressives ou de gestion des flux migratoires (le Système d'information Schengen, EURODAC et la "décision Prüm" sur l'échange de données ADN sont quelques exemples de ces instruments).


d. present a communication on a new Neighbourhood Instrument, focussing on promoting sustainable economic and social development of the bordering countries and pursuing regional and trans-national co-operation, including people-to-people contacts, and on ensuring the smooth functioning and secure management of the Eastern and Mediterranean borders, based on the evaluation of existing instruments and as an integral part of the consideration of the relevant financing instrum ...[+++]

d. présenter une communication relative à la création d'un nouvel instrument de voisinage destiné à favoriser le développement économique et social durable des pays limitrophes, à poursuivre la coopération régionale et transnationale, notamment par des contacts individuels, ainsi qu'à assurer le bon fonctionnement et une gestion sûre des frontières orientales et méditerranéennes; cet instrument serait créé à partir d'une évaluation des instruments existants et ferait partie intégrante des instruments de financement pertinents dans les ...[+++]


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