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Aid in children's development of basic personal skills
Area Development Scheme
Basic development scheme
City planning
Community planning
Create audit pans for vessels
Develop audit plans for vessels
Develop pension plans
Develop pension schemes
Develop pension strategies
Develop pension system
IDDP
IDDS
International Dairy Development Programme
International Dairy Development Scheme
Legal development scheme
Pacific Islands Industrial Development Scheme
Prepare audit schemes for ships
Themis scheme
Town development
Town planning
Urban design
Urban development policy
Urban management
Urban planning
Urban planning scheme

Vertaling van "basic development scheme " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


legal development scheme | Themis scheme

plan pour le développement du droit | plan Thémis


International Dairy Development Programme | International Dairy Development Scheme | IDDP [Abbr.] | IDDS [Abbr.]

Programme international de développement laitier | PIDL [Abbr.]


Pacific Islands Industrial Development Scheme

Schéma de développement industriel des Iles du Pacifique


Industrial Partnership and Cooperation Development Scheme

Mécanisme de partenariat et de coopération industriels pour le développement


Area Development Scheme

Programme des projets de développement régionaux


aid in children's development of basic personal skills | assists in children's development of basic personal skills | assist in children's development of basic personal skills | help in children's development of basic personal skills

aider au développement des compétences personnelles de base d'enfants


develop pension strategies | develop pension system | develop pension plans | develop pension schemes

élaborer des régimes de retraite


town planning [ city planning | community planning | town development | urban design | urban development policy | urban planning | urban planning scheme | urban management(UNBIS) | urban planning(UNBIS) ]

urbanisme [ aménagement des villes | aménagement urbain | planification urbaine | politique d'aménagement urbain | politique de la ville ]


create audit pans for vessels | envision activities and actions required for ship audits | develop audit plans for vessels | prepare audit schemes for ships

préparer des programmes d'audit pour les navires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
12. Reiterates its call for a comprehensive revision of the Posting of Workers Directive; believes, moreover, that the fight against precarious employment must be a top priority; urges the Commission to work on directives on atypical work and restructuring; strongly underlines the deterioration of working conditions within the transport sector, particularly in the road and aviation sector, and asks the Commission to address them without delay; hopes that the implementation of the Youth Guarantee, including support from the Youth Employment Initiative, will start to bear fruit and expresses its willingness to support any initiative, i ...[+++]

12. réitère son appel à une révision complète de la directive sur le détachement des travailleurs; estime également que la lutte contre les emplois précaires doit être une priorité de premier plan; exhorte la Commission à élaborer des directives sur le travail atypique et les restructurations; tient à attirer l'attention sur la détérioration des conditions de travail dans le secteur du transport, en particulier du transport routier et aérien, et demande à la Commission de corriger ce phénomène sans retard; espère que la mise en œuvre de la garantie pour la jeunesse et le soutien apporté à l'initiative pour l'emploi des jeunes commenceront à porter leurs fruits et exprime sa volonté de soutenir toutes les initiatives, y compris financièr ...[+++]


The scheme will be granted to beneficiaries who have taken on board the relevant international standards relating to sustainable development, including basic human rights conventions (agreements designed to uphold political and economic and social rights, combat torture and discrimination on grounds of race and gender, and protect women's and children's rights), labour rights conventions and certain conventions relating to environmental protection (e.g. conventions designed to combat trafficking in endangered species and to protect the ozone layer), as we ...[+++]

Le régime sera octroyé aux bénéficiaires qui ont intégré les normes internationales relatives au développement durable, y compris les conventions de base en matière de droits de l'homme (accords consistant à promouvoir les droits politiques, sociaux et économiques, à combattre la torture et les discriminations sur la base de la race, du sexe, et à promouvoir la protection des femmes et des enfants), et des droits des travailleurs ainsi que certaines conventions relatives à ...[+++]


8. Where appropriate, two separate measurements shall be carried out on the agricultural parcel for the purpose of the basic payment scheme or the single area payment scheme in accordance with Chapter 1 of Title III of Regulation (EU) No 1307/2013 and a spatially different overlapping agricultural parcel for the purpose of the remaining area-related aid schemes and/or rural development measures, where appropriate.

8. Le cas échéant, deux mesurages séparés sont effectués, l’un sur la parcelle agricole aux fins du régime de paiement de base ou du régime de paiement unique à la surface, conformément au titre III, chapitre 1, du règlement (UE) no 1307/2013, et l’autre sur une parcelle agricole la chevauchant, différente du point de vue spatial, aux fins des autres régimes d’aide liée à la surface et/ou mesures de développement rural, le cas échéant.


4. The pre-established forms provided to the beneficiary shall specify the maximum eligible area per reference parcel in accordance with points (a) and (b) of Article 5(2) of Delegated Regulation (EU) No 640/2014 and the area determined in the previous year per agricultural parcel for the purposes of the basic payment scheme, the single area payment scheme and/or area-related rural development measure.

4. Les formulaires préétablis fournis au bénéficiaire mentionnent la superficie maximale admissible par parcelle de référence, conformément à l’article 5, paragraphe 2, points a) et b), du règlement délégué (UE) no 640/2014, ainsi que la surface déterminée au cours de l’année précédente par parcelle agricole aux fins du régime de paiement de base, du régime de paiement unique à la surface et/ou de la mesure de développement rural liée à la surface.


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8. Where appropriate, two separate measurements shall be carried out on the agricultural parcel for the purpose of the basic payment scheme or the single area payment scheme in accordance with Chapter 1 of Title III of Regulation (EU) No 1307/2013 and a spatially different overlapping agricultural parcel for the purpose of the remaining area-related aid schemes and/or rural development measures, where appropriate.

8. Le cas échéant, deux mesurages séparés sont effectués, l’un sur la parcelle agricole aux fins du régime de paiement de base ou du régime de paiement unique à la surface, conformément au titre III, chapitre 1, du règlement (UE) no 1307/2013, et l’autre sur une parcelle agricole la chevauchant, différente du point de vue spatial, aux fins des autres régimes d’aide liée à la surface et/ou mesures de développement rural, le cas échéant.


4. The pre-established forms provided to the beneficiary shall specify the maximum eligible area per reference parcel in accordance with points (a) and (b) of Article 5(2) of Delegated Regulation (EU) No 640/2014 and the area determined in the previous year per agricultural parcel for the purposes of the basic payment scheme, the single area payment scheme and/or area-related rural development measure.

4. Les formulaires préétablis fournis au bénéficiaire mentionnent la superficie maximale admissible par parcelle de référence, conformément à l’article 5, paragraphe 2, points a) et b), du règlement délégué (UE) no 640/2014, ainsi que la surface déterminée au cours de l’année précédente par parcelle agricole aux fins du régime de paiement de base, du régime de paiement unique à la surface et/ou de la mesure de développement rural liée à la surface.


54. Points out that training and lifelong learning for employees affected by changes in a company's or industry's production processes also creates new jobs; calls on the EU to develop a framework for anticipating change and restructuring, in particular of production, providing the right for all affected workers to take part in training and lifelong learning schemes; calls on the Member States, employers and employees to recognise skills management, training and lifelong learning as a shared responsibility, as acknowledged in the social partners' 2002 framework agreement on lifelong learning; calls on the Commission to incorporate a n ...[+++]

54. fait observer que les actions de formation professionnelle et d'apprentissage tout au long de la vie en direction des salariés, qui accompagnent la mutation des processus de production des entreprises ou des secteurs, se traduisent également par la création de nouveaux emplois; demande à l'Union d'élaborer un cadre susceptible d'anticiper les changements et les restructurations, notamment de la production, et qui ouvre à l'ensemble des travailleurs le droit de participer aux programmes de formation et d'apprentissage tout au long de la vie; demande aux États membres, aux employeurs et aux travailleurs de reconnaître que gestion des compétences, formation et apprentissage tout au long de la vie relèvent de leur responsabilité ...[+++]


54. Points out that training and lifelong learning for employees affected by changes in a company's or industry's production processes also creates new jobs; calls on the EU to develop a framework for anticipating change and restructuring, in particular of production, providing the right for all affected workers to take part in training and lifelong learning schemes; calls on the Member States, employers and employees to recognise skills management, training and lifelong learning as a shared responsibility, as acknowledged in the social partners’ 2002 framework agreement on lifelong learning; calls on the Commission to incorporate a n ...[+++]

54. fait observer que les actions de formation professionnelle et d'apprentissage tout au long de la vie en direction des salariés, qui accompagnent la mutation des processus de production des entreprises ou des secteurs, se traduisent également par la création de nouveaux emplois; demande à l'Union d'élaborer un cadre susceptible d'anticiper les changements et les restructurations, notamment de la production, et qui ouvre à l'ensemble des travailleurs le droit de participer aux programmes de formation et d'apprentissage tout au long de la vie; demande aux États membres, aux employeurs et aux travailleurs de reconnaître que gestion des compétences, formation et apprentissage tout au long de la vie relèvent de leur responsabilité ...[+++]


54. Points out that training and lifelong learning for employees affected by changes in a company's or industry's production processes also creates new jobs; calls on the EU to develop a framework for anticipating change and restructuring, in particular of production, providing the right for all affected workers to take part in training and lifelong learning schemes; calls on the Member States, employers and employees to recognise skills management, training and lifelong learning as a shared responsibility, as acknowledged in the social partners' 2002 framework agreement on lifelong learning; calls on the Commission to incorporate a n ...[+++]

54. fait observer que les actions de formation professionnelle et d'apprentissage tout au long de la vie en direction des salariés, qui accompagnent la mutation des processus de production des entreprises ou des secteurs, se traduisent également par la création de nouveaux emplois; demande à l'Union d'élaborer un cadre susceptible d'anticiper les changements et les restructurations, notamment de la production, et qui ouvre à l'ensemble des travailleurs le droit de participer aux programmes de formation et d'apprentissage tout au long de la vie; demande aux États membres, aux employeurs et aux travailleurs de reconnaître que gestion des compétences, formation et apprentissage tout au long de la vie relèvent de leur responsabilité ...[+++]


For a start, we see investment as an important factor in development, believing that a number of simple basic rules on such things as transparency and the predictability of investment schemes, would make an important contribution to investment; secondly, we are prepared to take on board in these negotiations certain of the developing countries’ concerns, which have been expressed from time to time and which boil down to the view t ...[+++]

D’abord nous pensons que l’investissement est un facteur de développement important, qu’un certain nombre de règles simples et de base sur la transparence, la prévisibilité des régimes d’investissement, par exemple, sont une contribution importante à l’investissement; ensuite, nous sommes prêts à prendre en compte un certain nombre de préoccupations des pays en voie de développement dans cette négociation, comme celles qu’ils ont p ...[+++]


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