Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Basic access
Basic access capability
Basic facilities
Basic program criterion
Basic project planning and implementation criterion
Basic public facilities
Basic public services
Basic rate access
Basic services
Choice criterion
Criterion for decision
Criterion of purity
Decision criterion
ISDN basic access
Maxim criterion
Maximin criterion
Maximin pay-off criterion
Maximin strategy
Purity criterion
SFC
Set up a basic recording
Set up basic recording
Set up stereo basic recording
Setting up basic recording
Signaling criterion
Signalling criterion
Single failure criterion
Single line IDA
Single line integrated digital access
Single-failure criterion
Wald criterion

Vertaling van "basic criterion " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
basic program criterion

critère de base d'un programme


basic project planning and implementation criterion

critère fondamental de planification et d'exécution du projet


maximin strategy [ maximin criterion | maxim criterion | maximin pay-off criterion | Wald criterion ]

critère maximin [ critère de pessimisme de Wald | critère de pessimisme | critère du maxi-min | critère du maximum de gain minimum ]


decision criterion | choice criterion | criterion for decision

critère de choix | critère de décision


basic access | basic access capability | basic rate access | ISDN basic access | single line IDA | single line integrated digital access

accès de base | accès en débit de base | capacité d'accès de base


basic facilities | basic public facilities | basic public services | basic services

équipements de base | équipements publics de base


set up a basic recording | set up stereo basic recording | set up basic recording | setting up basic recording

configurer un enregistrement de base


criterion of purity | purity criterion

critère de pureté


signalling criterion | signaling criterion

critère de signalisation


single failure criterion | SFC | single-failure criterion | SFC

critère de défaillance unique | CDU
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The basic criterion for mismanagement of public funds is dishonesty or wastefulness on the part of those entrusted with them and, by the same token, the basic criterion for sound management is efficiency.

Le critère fondamental d'une mauvaise gestion financière des fonds publics est le comportement malhonnête ou dispendieux des gestionnaires de l'argent public, tandis que l'efficacité est le critère fondamental d'une gestion de qualité.


Since the GDP of the Union of 25 will be lower than that of the Union of 15, some regions currently eligible under Objective 1 will no longer meet this eligibility criterion.The European Regional Development Fund (ERDF) will part-finance the modernisation of basic infrastructure (transport, telecommunications and energy), the economic diversification of territories and the protection of the environment (treatment of water and waste, prevention of natural and technological hazards).

Le PIB par habitant de l'Union à 25 étant inférieur au PIB de l'Union 15, certaines régions actuellement éligibles à l'Objectif 1 ne rempliront plus le critère d'éligibilité.Le Fonds européen de développement régional (FEDER) cofinancera la modernisation des infrastructures de base (réseaux de transport, de télécommunications et d'énergie), la diversification économique des territoires et la protection de l'environnement (traitement de l'eau et des déchets, prévention des risques naturels et technologiques).


4. For the purposes of the application of Article 12(2) of the basic Regulation, the criterion for determining whether the activity that a self-employed person goes to pursue in another Member State is ‘similar’ to the self-employed activity normally pursued shall be that of the actual nature of the activity, rather than of the designation of employed or self-employed activity that may be given to this activity by the other Member State.

4. Aux fins de l’application de l’article 12, paragraphe 2, du règlement de base, le critère pour déterminer si l’activité que part effectuer un travailleur non salarié dans un autre État membre est «semblable» à l’activité non salariée normalement exercée est celui du caractère réel de l’activité et non de la qualification d’activité salariée ou non salariée que cet autre État membre pourrait lui donner.


21. Takes the view that the criterion based on the income threshold could be used as a general basic criterion for all types of disaster; stresses that, in the event that it is set as an indicator for determining the eligibility of a regional disaster, it should be adjusted in line with regional GDP in the last year for which official figures are available, applying a pre-defined weighting factor which would include losses that are not quantifiable in terms of income and the direct and indirect effects that generally accompany a regional disaster, which are frequently far greater than those calculated in terms of income;

21. considère que le critère basé sur le seuil de revenus pourrait être adopté comme critère général de base pour tous types de catastrophes; souligne, au cas où il serait établi comme indicateur pour déterminer l’éligibilité d’une catastrophe de dimension régionale, qu’il faudrait l’adapter pour l’aligner aux niveaux du PIB régional du dernier exercice pour lequel les chiffres officiels sont disponibles, en lui appliquant un facteur de correction prédéfini, tenant compte des pertes non quantifiables en termes de revenus ainsi que de ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
11. Considers that support for politically and economically fragile states, as a likely source of irregular migration and security- and stability-related tensions, should always include - in addition to budgetary relief and support, and strategies to establish or consolidate stability - direct investment and EU market-access strategies, rural development and food security strategies, MDG support, job-creation policies, infrastructure development, support for SMEs, microcredit facilities and strategies geared to promoting democratisation and good governance, social inclusion, the empowerment of women and minority or disadvantaged groups and ethnic and religious tolerance, thereby maximising local prospects and alternatives for potential migr ...[+++]

11. considère qu'un appui aux États politiquement et économiquement fragiles – cette fragilité étant vraisemblablement à l'origine de migrations illicites et de tensions liées à la sécurité et à la stabilité – devrait en général comprendre, outre une aide budgétaire et des stratégies visant à assurer ou à renforcer la stabilité, des investissements directs et des stratégies d'accès au marché de l'UE, des stratégies de développement rural et de sécurité alimentaire, un soutien au titre des OMD, des politiques de création d'emplois, le développement des infrastructures, une aide aux PME, des facilités de microcrédit et des stratégies visan ...[+++]


11. Considers that support for politically and economically fragile states, as a likely source of irregular migration and security- and stability-related tensions, should always include - in addition to budgetary relief and support, and strategies to establish or consolidate stability - direct investment and EU market-access strategies, rural development and food security strategies, MDG support, job-creation policies, infrastructure development, support for SMEs, microcredit facilities and strategies geared to promoting democratisation and good governance, social inclusion, the empowerment of women and minority or disadvantaged groups and ethnic and religious tolerance, thereby maximising local prospects and alternatives for potential migr ...[+++]

11. considère qu'un appui aux États politiquement et économiquement fragiles – cette fragilité étant vraisemblablement à l'origine de migrations illicites et de tensions liées à la sécurité et à la stabilité – devrait en général comprendre, outre une aide budgétaire et des stratégies visant à assurer ou à renforcer la stabilité, des investissements directs et des stratégies d'accès au marché de l'UE, des stratégies de développement rural et de sécurité alimentaire, un soutien au titre des OMD, des politiques de création d'emplois, le développement des infrastructures, une aide aux PME, des facilités de microcrédit et des stratégies visan ...[+++]


1. Deplores the fact that, to date, no evaluation or impact assessment has been carried out in respect of the EU’s sanctions policy and that it is therefore extremely difficult to gauge the policy’s impact and effectiveness on the ground and thus to draw the necessary conclusions; calls on the Council and the Commission to carry out this evaluation work; in this connection, points out that a basic criterion for this evaluation must be the achievement of lasting results; considers, nevertheless, that the sanctions policy used against South Africa proved effective in helping to end apartheid;

1. déplore le fait qu'aucune évaluation ni étude d'impact de la politique de sanctions de l'UE n'a été entreprise jusqu'à ce jour et qu'il est en conséquence extrêmement difficile de mesurer les effets et l'efficacité de cette politique sur le terrain et donc d'en tirer les conclusions qui s'imposent; appelle le Conseil et la Commission à entreprendre cette démarche d'évaluation; fait remarquer que l’obtention de résultats durables devrait constituer un critère de base de cette évaluation; considère néanmoins que la politique de sanctions exercée à l'encontre de l'Afrique du sud a prouvé son efficacité en contribuant à mettre fin à l' ...[+++]


The basic criterion used to analyse concentrations is that of a ‘dominant position’.

Le principal critère utilisé pour examiner les cas de concentration est celui de «position dominante».


Since the GDP of the Union of 25 will be lower than that of the Union of 15, some regions currently eligible under Objective 1 will no longer meet this eligibility criterion.The European Regional Development Fund (ERDF) will part-finance the modernisation of basic infrastructure (transport, telecommunications and energy), the economic diversification of territories and the protection of the environment (treatment of water and waste, prevention of natural and technological hazards).

Le PIB par habitant de l'Union à 25 étant inférieur au PIB de l'Union 15, certaines régions actuellement éligibles à l'Objectif 1 ne rempliront plus le critère d'éligibilité.Le Fonds européen de développement régional (FEDER) cofinancera la modernisation des infrastructures de base (réseaux de transport, de télécommunications et d'énergie), la diversification économique des territoires et la protection de l'environnement (traitement de l'eau et des déchets, prévention des risques naturels et technologiques).


However, the principle of European added value also has to be the basic criterion for selecting priorities and themes for EU research activities.

Le principe de "Valeur ajoutée européenne" doit toutefois également fournir la règle de base pour la sélection des priorités et des thèmes d'intervention de l'Union dans le domaine de la recherche.


w