Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aid students with library operations
Arrange student accommodation
Arranging student accommodation
Assist students with library operations
Assists students with library operations
BBB
BCB
Blood-brain barrier
Blood-cerebral barrier
Blood-cerebrospinal fluid barrier
Blood-cortical barrier
Blood-spinal fluid barrier
Canada Student Loan Assistance for Full-Time Students
Coordinate student accommodation
Financial aid to students
Financial assistance to students
Held's limiting membrane
Help students with library operations
Impervious barrier
Impervious confinement barrier
New student finance scheme
New student finance system
New system of financiel aid to students
Nominate student ambassador
Recruit student ambassador
Recruiting student ambassador
Recruits student ambassador
Student aid
Student expert
Student finance
Student grants and loans
Student hostel
Student model module
Student modeler
Student modelling component
Student modelling module
Student module
Student support
Students' club
Students' union
Tight barrier
Tight containment barrier
Tight isolation barrier

Traduction de «barriers to student » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
financial aid to students | financial assistance to students | student aid | student finance | student grants and loans | student support

allocation étudiante | allocation sociale d'études unifiée


nominate student ambassador | recruits student ambassador | recruit student ambassador | recruiting student ambassador

recruter des représentants des étudiants


aid students with library operations | help students with library operations | assist students with library operations | assists students with library operations

aider des étudiants à utiliser la bibliothèque


arrange student accommodation | arranging student accommodation | arrange student accommodation | coordinate student accommodation

organiser l'hébergement d'étudiants


student hostel | students' club | students' union

foyer d'étudiants


new student finance scheme | new student finance system | new system of financiel aid to students

Nouveau règlement de financement des études


student model module [ student modelling module | student modelling component | student modeler | student module | student expert ]

module de diagnostic cognitif


impervious barrier [ impervious confinement barrier | tight barrier | tight containment barrier | tight isolation barrier ]

barrière étanche [ barrière de confinement étanche | barrière d'isolement étanche ]


blood-brain barrier | BBB | blood-cerebrospinal fluid barrier | BCB | blood-cerebral barrier | blood-cortical barrier | blood-spinal fluid barrier | Held's limiting membrane

barrière hématoencéphalique | BHE | barrière hémato-encéphalique | barrière hématoméningée | barrière hémato-méningée | barrière hémoméningée | barrière hémo-méningée | barrière sang-cerveau | BSC


Canada Student Loan Assistance for Full-Time Students [ Student Guide-Canada Student Loan Assistance for Full-Time Students ]

Prêts canadiens d'études pour étudiants à temps plein [ Guide de l'étudiant - Prêts canadiens d'études pour étudiants à temps plein ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The report's main findings highlight that immigrant students are struggling to integrate in schools in many Member States, often due to lower socio-economic status and language barriers.

Les principales conclusions du rapport mettent en évidence le fait que les élèves issus de l'immigration ont du mal à s'intégrer à l'école dans de nombreux États membres, souvent à cause d'un statut socio-économique moins élevé et de barrières linguistiques.


Facilitating learning mobility at all levels: The first Mobility Scoreboard (2014), produced in follow-up to the 2011 Council Recommendation on learning mobility, reveals that the environment for learning mobility varies greatly between Member States, with significant barriers remaining in terms of information, student support and recognition.

Favoriser la mobilité à des fins d'apprentissage à tous les niveaux: le premier tableau de bord de la mobilité (2014), établi à la suite de la recommandation du Conseil de 2011 sur la mobilité à des fins d'apprentissage, révèle que le contexte de la mobilité à des fins d'apprentissage varie fortement d'un État membre à l'autre; d'importantes barrières subsistent en matière d'information, de soutien aux étudiants et de reconnaissance.


45. Draws attention to the importance of consistent implementation of the ECTS system; calls on the Commission, Member States and higher education institutions to develop a comparative table that would indicate the number of ECTS credits awarded for courses, in order to enhance consistency and facilitate student and professional mobility; notes the barriers that students face when transferring credits between universities, and believes that these obstacles can discourage students from participating in academic exchanges;

45. appelle l'attention sur l'importance d'une mise en place cohérente du système ECTS; demande à la Commission, aux États membres et aux établissements d'enseignement supérieur d'élaborer un tableau comparatif indiquant le nombre d'unités de cours ECTS allouées pour des enseignements afin de renforcer la cohérence et de favoriser la mobilité des étudiants et la mobilité professionnelle; constate que les étudiants rencontrent des difficultés pour transférer des unités de cours entre universités et estime que ces difficultés peuvent les dissuader de participer à des échanges universitaires;


45. Draws attention to the importance of consistent implementation of the ECTS system; calls on the Commission, Member States and higher education institutions to develop a comparative table that would indicate the number of ECTS credits awarded for courses, in order to enhance consistency and facilitate student and professional mobility; notes the barriers that students face when transferring credits between universities, and believes that these obstacles can discourage students from participating in academic exchanges;

45. appelle l'attention sur l'importance d'une mise en place cohérente du système ECTS; demande à la Commission, aux États membres et aux établissements d'enseignement supérieur d'élaborer un tableau comparatif indiquant le nombre d'unités de cours ECTS allouées pour des enseignements afin de renforcer la cohérence et de favoriser la mobilité des étudiants et la mobilité professionnelle; constate que les étudiants rencontrent des difficultés pour transférer des unités de cours entre universités et estime que ces difficultés peuvent les dissuader de participer à des échanges universitaires;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. Draws attention to the importance of consistent implementation of the ECTS system; calls on the Commission, Member States and higher education institutions to develop a comparative table that would indicate the number of ECTS credits awarded for courses, in order to enhance consistency and facilitate student and professional mobility; notes the barriers that students face when transferring credits between universities, and believes that these obstacles can discourage students from participating in academic exchanges;

14. attire l'attention sur l'importance d'une mise en place cohérente du système ECTS; demande à la Commission, aux États membres et aux établissements d'enseignement supérieur d'élaborer un tableau comparatif indiquant le nombre de crédits ECTS alloués pour des enseignements afin de renforcer la cohérence et de favoriser la mobilité des étudiants et la mobilité professionnelle; constate que les étudiants rencontrent des difficultés pour transférer des crédits entre universités et estime que ces difficultés peuvent les dissuader de participer à des échanges universitaires;


84. Strongly supports the introduction of measures to increase the quality of higher education in Europe, inter alia, by further reducing barriers to student mobility, improving the links between academia and business and fostering a more entrepreneurial mindset in society; proposes the introduction of a European innovation scholarship designed to contribute to the fostering of knowledge and skills employed in innovating sectors, while allowing the establishment of EU networks and cooperation; believes that such a scholarship would address youth in vocational educational programmes, established and specifically implemented in each of t ...[+++]

84. encourage sans réserve l'introduction de mesures visant à accroître la qualité de l'enseignement supérieur en Europe, en réduisant notamment davantage les obstacles à la mobilité des étudiants, en améliorant les liens entre les universités et les entreprises et en favorisant l'esprit d'entreprise dans la société; propose la création d'une nouvelle bourse européenne pour l'innovation conçue pour contribuer à promouvoir les connaissances et les compétences employées dans les secteurs novateurs, tout en permettant la mise en place de réseaux et d'une coopération au niveau de l'Union; estime que ce type de bourse s'adresserait aux jeun ...[+++]


84. Strongly supports the introduction of measures to increase the quality of higher education in Europe, inter alia by further reducing barriers to student mobility, improving the links between academia and business and fostering a more entrepreneurial mindset in society; proposes the introduction of a European innovation scholarship designed to contribute to the fostering of knowledge and skills employed in innovating sectors, while allowing the establishment of EU networks and cooperation; believes that such a scholarship would address youth in vocational educational programmes, established and specifically implemented in each of th ...[+++]

84. encourage sans réserve l'introduction de mesures visant à accroître la qualité de l'enseignement supérieur en Europe, en réduisant notamment davantage les obstacles à la mobilité des étudiants, en améliorant les liens entre les universités et les entreprises et en favorisant l'esprit d'entreprise dans la société; propose la création d'une nouvelle bourse européenne pour l'innovation conçue pour contribuer à promouvoir les connaissances et les compétences employées dans les secteurs novateurs, tout en permettant la mise en place de réseaux et d'une coopération au niveau de l'Union; estime que ce type de bourse s'adresserait aux jeun ...[+++]


The high level of voice, SMS and data roaming prices payable by users of public mobile communication networks, such as students, business travellers and tourists, acts as an obstacle to using their mobile devices when travelling abroad within the Union and is a matter of concern for consumers, national regulatory authorities, and the Union institutions, constituting a significant barrier to the internal market.

Le niveau élevé des prix payés pour l’itinérance des appels vocaux, des SMS et des données par les usagers des réseaux publics de communications mobiles, tels que les étudiants, les personnes en voyage d’affaires et les touristes, représente un obstacle important à l’utilisation de leur appareil mobile à l’étranger dans l’Union, est un motif de préoccupation pour les consommateurs, les autorités réglementaires nationales et les institutions de l’Union, et constitue une entrave importante au marché intérieur.


Their international dimension should be strengthened in terms of joint financing and reducing barriers to researcher and student mobility.

Il faudra renforcer la dimension internationale de ceux-ci en termes de financement conjoint et la limitation des obstacles à la mobilité des chercheurs et des étudiants.


While these initiatives address the legal, administrative and linguistic barriers to mobility, faced by students, persons undergoing training, teachers and trainers, the present Action Plan focuses on removing the obstacles to labour market mobility.

Tandis que ces initiatives s'attaquent aux obstacles juridiques, administratifs et linguistiques à la mobilité auxquels sont confrontés les étudiants, les personnes en formation, les enseignants et les formateurs, le présent plan d'action se concentre sur la suppression des entraves à la mobilité sur les marchés de l'emploi.


w