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Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Advertising malpractice
Association advertising
Ban on advertising
Ban on cigarette advertising
Ban on sales
Canada's Guide to the Global Ban on Landmines
Canada's Landmine Ban Report
Collective advertising
Community list
Cooperative advertising
Deceptive advertising
EU air safety list
False advertising
Group advertising
Joint advertising
List of airlines banned within the EU
Market approval
Marketing ban
Misleading advertising
Safelane Canada's Guide to the Global Ban on Landmines
Safelane Canada's Landmine Ban Report
Sales ban
Subliminal advertising
Unfair advertising

Vertaling van "ban advertising " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
ban on cigarette advertising

interdiction de la publicité des produits à cigarette


ban on advertising

interdiction de faire de la publicité


Community list | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Community | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Union | EU air safety list | European list of airlines subject to an operating ban or operational restrictions within the European Union | list of air carriers that are subject to an operating ban in the Community | list of airlines banned within the EU

Liste des compagnies aériennes qui font l’objet d’une interdiction d’exploitation dans l’UE


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]




Safelane: Canada's Guide to the Global Ban on Landmines [ Canada's Guide to the Global Ban on Landmines | Safelane: Canada's Landmine Ban Report | Canada's Landmine Ban Report ]

Passage : Le guide du Canada sur l'interdiction complète des mines terrestres [ Le guide du Canada sur l'interdiction complète des mines terrestres | Passage: Rapport du Canada sur l'interdiction des mines terrestres | Rapport du Canada sur l'interdiction des mines terrestres ]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


market approval [ ban on sales | marketing ban | sales ban ]

autorisation de vente [ autorisation de mise sur le marché | interdiction de vente ]


AP Mine Ban: Progress Report - A Regular Report Provided by Canada on the Anti-Personnel Mine Ban

Interdiction des mines antipersonnel : Rapport d'avancement des travaux : Rapport périodique du Canada sur l'interdiction des mines antipersonnel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Additional rules for audiovisual media services complement the directive by banning advertising and product placement of tobacco products on television and through on-demand services (e.g. services that allow viewers to watch a programme when they choose because it is, for example, available on the broadcaster’s website).

Des règles supplémentaires relatives aux services de médias audiovisuels complètent la directive en interdisant la publicité et le placement de produits du tabac à la télévision et par le biais de services à la demande (c'est-à-dire des services qui permettent aux utilisateurs de regarder un programme quand ils le souhaitent, car il est, par exemple, disponible sur le site internet de l’organisme de radiodiffusion).


The study shows which Member States have taken measures that are more restrictive than those of the Directive; only one Member State has a total ban on advertising aimed at minors below the age of 12 (Sweden), one has a ban on toy advertising from 7.00 a.m. to 10.00 p.m (Greece), whilst a small number of Member States have legal (Belgium - Flanders, and Italy) or voluntary (Denmark) restrictions on advertising around children's programming.

L'étude mentionne les États membres ayant adopté des mesures plus strictes que celles proposées par la directive. Un seul État membre a instauré une interdiction totale de la publicité s'adressant aux mineurs de moins de 12 ans (Suède), un autre interdit la publicité en faveur des jouets de 7h00 à 22h00 (Grèce), et un petit nombre d'États membres imposent des restrictions législatives (Belgique - Communauté flamande - et Italie) ou volontaires (Danemark) à la publicité dans les programmes s'adressant aux enfants.


Virtual advertising (or sponsorship): Italy, France, Portugal and Norway consider virtual advertising to be TV advertising and as contrary to the principles that govern the insertion of advertising in programmes, and it is therefore banned.

Publicité virtuelle (ou parrainage virtuel): En Italie, en France, au Portugal et en Norvège, la publicité virtuelle est considérée comme une publicité télévisée et contraire aux principes régissant l'insertion de la publicité dans les programmes, et n'est par conséquent pas autorisée.


The Directive contains fundamental principles which could be seen as policy objectives valid for any kind of delivery of audiovisual services (rules on the protection of minors, separation between content and advertising, clear identification of advertising, ban on certain products) Some of the detailed rules in the TVWF Directive are specifically focused at traditional linear television programming (for instance the provisions on duration and insertion concerning advertising and teleshopping spots).

La directive contient des principes fondamentaux qui pourraient être considérés comme des objectifs politiques valables pour tous les types de fourniture de services audiovisuels (règles relatives à la protection des mineurs, séparation entre contenu et publicité, identification claire de la publicité, interdiction frappant certains produits). Un certain nombre de règles détaillées de la directive TVSF sont ciblées de manière spécifique sur les programmations télévisuelles linéaires traditionnelles (par exemple, les dispositions relatives à la durée des écrans publicitaires et des spots de télé-achat).


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We have, for example, failed to ban advertising directed at children, a group which cannot differentiate between advertising and facts, and any information presented to them in this way is therefore by definition misleading for precisely those consumers.

Ainsi, nous ne sommes pas parvenus à interdire la publicité destinée aux enfants, un groupe qui n'est pas capable de faire la distinction entre publicité et réalité, et toute information qui lui est présentée de cette façon est, par conséquent, mensongère per definitionem.


As it has become more difficult to advertise because there is less money and because of all the bans, advertisers have reduced the role of advertising in their marketing expenditure.

À mesure que la publicité est devenue de plus en plus difficile par manque d'argent et à cause de toutes les interdictions, les publicitaires ont réduit le rôle de la publicité dans leurs dépenses de marketing.


Transparency of prices. We support the Commission's aim of banning advertising of and publicity about airfares which do not include any costs, surcharges, payments and levies.

- transparence des prix: nous soutenons l’objectif de la Commission de mettre un terme à la publicité et à la publication par les compagnies aériennes de tarifs des passagers excluant les taxes, redevances, surtaxes et droits.


3. The provisions of this Directive concerning comparative advertising shall not oblige Member States which, in compliance with the provisions of the Treaty, maintain or introduce advertising bans regarding certain goods or services, whether imposed directly or by a body or organisation responsible, under the law of the Member States, for regulating the exercise of a commercial, industrial, craft or professional activity, to permit comparative advertising regarding those goods or services.

3. Les dispositions de la présente directive concernant la publicité comparative n'obligent pas les États membres qui, dans le respect des dispositions du traité, maintiennent ou introduisent des interdictions de publicité pour certains biens ou services, qu'elles soient imposées directement ou par un organisme ou une organisation qui est responsable, en vertu des législations des États membres, de réglementer l'exercice d'une activité commerciale, industrielle, artisanale ou libérale, à permettre la publicité comparative pour ces biens ou services.


The present directive, which takes account of current legislation in the Member States and the case law of the Court of Justice, adopts parts of the previous directive and bans advertising in printed media, on the Internet and on the radio, together with sponsorship of events with cross-border effects.

La présente directive, qui tient compte de la législation en vigueur dans les États membres et de la jurisprudence de la Cour de justice, adopte des parties de la directive précédente et interdit la publicité dans les supports écrits, sur l'internet et à la radio, de même que le parrainage d’événements ayant des effets transfrontaliers.


In particular, it bans advertising of tobacco products in printed media, radio advertising and cross-border sponsorship.

En particulier, elle interdit la publicité en faveurs des produits du tabac dans la presse et à la radio et le parrainage à impact transfrontalier.




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'ban advertising' ->

Date index: 2024-10-23
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