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Vertaling van "asked to disclose " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
ask key questions about artistic work requirements | ask key questions when needed about the requirements of the artistic work | ask key question on artistic work requirements | ask key questions about requirements of the artistic work

poser des questions clés sur les exigences de l'œuvre artistique


ask | ask price | asked price | asked | asking price | offer | offer price | offering price

cours vendeur | cours de vente | offre | demande


bid/ask price [ bid/asked price | bid-and-asked price | bid and asked | bid and asked quotation | bid-and-offered price ]

cours acheteur et vendeur [ offre et demande ]


asking questions at events | pose questions at events | ask questions at event | ask questions at events

poser des questions lors d'évènements


asked price [ ask price | asking price | ask | offer price | offer ]

cours vendeur [ cours de vente | offre | prix offert ]


disclosing solution [ disclosing medium | disclosing agent | plaque-detector ]

révélateur [ produit de détection ]


Frequently Asked Question | FAQ | frequently asked question | Frequent Asked Question

question répétitive | question fréquente


ask | ask price | asked price | offer | offer price

cours vendeur | offre | cours de vente


ask price | asked price | offer price | selling rate

cours de l'offre | cours vendeur | prix de vente | prix vendeur | taux vendeur


communicate a price change | communicating price changes | communicate price changes | disclose price changes

communiquer des changements de prix
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Members are asked to disclose very intimate details of their lives, which probably does not come very easy to them, so trust is a very important aspect and dimension to that relationship.

On demande aux parlementaires de dévoiler des détails très intimes de leur vie, ce qui n'est probablement pas très facile. La confiance devient donc une dimension, un aspect très important de cette relation.


36. Recalls that when an institution decides to refuse access to a document which it has been asked to disclose, it must, in principle, explain how disclosure of that document could specifically and actually undermine the public interest as to international relations;

36. rappelle que lorsqu'une institution décide de refuser l'accès à un document qu'elle a été invitée à publier, elle doit, en principe, expliquer en quoi la publication du document en question pourrait concrètement et effectivement porter atteinte à l'intérêt public en ce qui concerne les relations internationales;


I. whereas, according to case-law, if an institution decides to refuse access to a document which it has been asked to disclose, it must, in principle, explain how disclosure of that document could specifically and actually undermine the interest protected by the exception – among those provided for in Article 4 of Regulation (EC) No 1049/2001 (see In ‘t Veld v Council );

I. considérant que, selon la jurisprudence, lorsqu'une institution décide de refuser l'accès à un document dont la communication lui a été demandée, il lui incombe, en principe, de fournir des explications quant aux questions de savoir de quelle manière l'accès à ce document pourrait porter concrètement et effectivement atteinte à l'intérêt protégé par une exception prévue à l'article 4 du règlement (CE) n° 1049/2001 (voir l'affaire In 't Veld/Conseil );


39. Recalls that, before assessing whether or not the exception of Article 4(2), second indent on the protection of legal advice applies, the institution concerned must satisfy itself that the document it is asked to disclose does indeed relate to legal advice and, if so, must decide which parts of it are actually concerned and may therefore be covered by the exception (Turco , paragraph 38);

39. rappelle qu'avant d'examiner si l'exception prévue à l'article 4, paragraphe 2, deuxième tiret, relatif à la protection des avis juridiques s'applique, l'institution concernée doit s'assurer que le document dont la divulgation est demandée concerne bien un avis juridique et, dans l'affirmative, déterminer quelles en sont les parties effectivement concernées et, donc, susceptibles de tomber dans le champ d'application de ladite exception (Turco, point 38);


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I. whereas, according to case-law, if an institution decides to refuse access to a document which it has been asked to disclose, it must, in principle, explain how disclosure of that document could specifically and actually undermine the interest protected by the exception – among those provided for in Article 4 of Regulation No 1049/2001 (see In ‘t Veld v Council);

I. considérant que, selon la jurisprudence, lorsqu'une institution décide de refuser l'accès à un document dont la communication lui a été demandée, il lui incombe, en principe, de fournir des explications quant aux questions de savoir de quelle manière l'accès à ce document pourrait porter concrètement et effectivement atteinte à l'intérêt protégé par une exception prévue à l'article 4 du règlement n° 1049/2001 (voir l'affaire In 't Veld/Conseil);


36. Recalls that when an institution decides to refuse access to a document which it has been asked to disclose, it must, in principle, explain how disclosure of that document could specifically and actually undermine the public interest as to international relations;

36. rappelle que lorsqu'une institution décide de refuser l'accès à un document qu'elle a été invitée à publier, elle doit, en principe, expliquer en quoi la publication du document en question pourrait concrètement et effectivement porter atteinte à l'intérêt public en ce qui concerne les relations internationales;


This is an important piece of what first nations are being asked to disclose versus what other non-public sector organizations are being asked to disclose.

Il illustre une bonne partie des différences entre les renseignements que doivent communiquer les Premières nations et ceux qu'on demande aux autres organismes de l'extérieur du secteur public.


To increase transparency and ensure that any conflicts of interest are better handled, intermediaries may be asked to disclose the nature and structure of their income and any links with insurance companies that may affect the objectivity of their advice.

Pour augmenter la transparence et s’assurer que les éventuels conflits d’intérêts seront mieux gérés, on peut envisager de demander aux intermédiaires de divulguer la nature et la structure de leur rémunération ainsi que les liens avec les compagnies d'assurance qui pourraient influencer l'objectivité de leurs conseils.


Where invoked, senators will be asked to disclose the source and nature but not the value of their private financial interests.

Dans ce cas, les sénateurs devront déclarer la source et la nature, mais pas la valeur, de leurs intérêts financiers privés.


There is a provision in proposed section 53.3 that if the director is asked to disclose information to the minister that comes from federal or provincial law enforcement agencies, federal government institutions or federal government agencies, government of a foreign state and various agencies, that the director shall not disclose that information before having obtained the consent of those bodies.

Il existe une disposition à l'article 53.3 proposé qui veut que si on demande au directeur de divulguer au ministre des renseignements qui proviennent d'organismes fédéraux ou provinciaux chargés de l'application de la loi, d'autorités publiques fédérales, du gouvernement d'un État étranger et de différents organismes étrangers, il ne puisse les lui donner avant d'avoir obtenu le consentement de ces organismes ou entités.




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'asked to disclose' ->

Date index: 2022-11-12
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