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Amend articles
Article 18 Committee
Articled clerk
Articled student
Articling law student
Articling student
Breakdown
Burnt-out article
Cauterised article
Correct articles
Displacement
Dublin Convention Article 18 Committee
Due to heart valve prosthesis
EAN
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EAN code
Edit articles
Etched-out article
European Article Number
European Article Numbering Code
Haemolytic anaemia mechanical
International Article Number
Leakage
Malposition
Microangiopathic
Perforation
Protrusion
Read articles
Remove water from washed cloth articles
Review articles
Rewrite articles
Rewriting articles
Rinse articles made of cloth
Rinse cloth article
Rinse cloth articles
Toxic

Vertaling van "articles on mechanics " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
remove water from washed cloth articles | rinse articles made of cloth | rinse cloth article | rinse cloth articles

rincer des pièces de linge


correct articles | rewriting articles | amend articles | rewrite articles

réécrire des articles


correct articles | edit articles | read articles | review articles

lire des articles


Article 18 Committee | Committee set up by Article 18 of the Dublin Convention of 15 June 1990 | Dublin Convention Article 18 Committee

Comité de l'article 18 | comité institué par l'article 18 de la convention de Dublin du 15 juin 1990


burnt-out article | cauterised article | etched-out article

article à corrosion | tissu dévoré


EAN bar code | EAN code | European Article Number | European Article Numbering Code | International Article Number | EAN [Abbr.]

numérotation européenne des articles | NEA [Abbr.]


Breakdown (mechanical) | Displacement | Leakage | Malposition | Obstruction, mechanical | Perforation | Protrusion | due to heart valve prosthesis

Déplacement | Fuite | Malposition | Obstruction mécanique | Perforation | Protrusion | Rupture (mécanique) | dû (due) à une prothèse valvulaire cardiaque


Definition: Reliance on some non-living object as a stimulus for sexual arousal and sexual gratification. Many fetishes are extensions of the human body, such as articles of clothing or footwear. Other common examples are characterized by some particular texture such as rubber, plastic or leather. Fetish objects vary in their importance to the individual. In some cases they simply serve to enhance sexual excitement achieved in ordinary ways (e.g. having the partner wear a particular garment).

Définition: Utilisation d'objets inanimés comme stimulus de l'excitation et de la satisfaction sexuelle. De nombreux fétiches sont des prolongements du corps, comme des vêtements ou des chaussures. D'autres exemples courants concernent une texture particulière comme le caoutchouc, le plastique ou le cuir. Les objets fétiches varient dans leur importance d'un individu à l'autre. Dans certains cas, ils servent simplement à renforcer l'excitation sexuelle, atteinte par ailleurs dans des conditions normales (par exemple le fait d'avoir un partenaire qui porte un vêtement particulier) ...[+++]


articling law student [ articling student | articled student | articled clerk ]

stagiaire en droit [ étudiant inscrit au barreau ]


Haemolytic anaemia:mechanical | microangiopathic | toxic

Anémie hémolytique:mécanique | microangiopathique | toxique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. Recalls that the EU’s partnership with Burundi is governed by the Cotonou Agreement, and that all parties are bound to respect and implement the terms of that agreement, in particular respect for human rights; notes that the activation of the Article 96 mechanism also shows the EU’s commitment, not only to human rights, the rule of law and democracy, but also to the Burundian people;

6. rappelle que le partenariat de l'Union européenne avec le Burundi est régi par l'accord de Cotonou, dont les conditions doivent être respectées et mises en œuvre par toutes les parties, en particulier en matière de respect des droits de l'homme; note que l'activation du mécanisme visé à l'article 96 montre également l'engagement de l'Union non seulement en faveur des droits de l'homme, de l'état de droit et de la démocratie, mais aussi en faveur du peuple burundais;


(Return tabled) Question No. 4 Hon. Irwin Cotler: With regard to international treaties and conventions dealing in whole or in part with human rights and with Canada’s international obligations in this regard: (a) does the government have any formal or informal procedures for regular review of those international human rights treaties that Canada has not yet signed, ratified, or otherwise accepted; (b) does the government have any formal or informal guidelines according to which it determines whether the specific obligations contained in a treaty or other international undertaking conflicts with the Constitution Act, 1867, and if so where can these guidelines be accessed; (c) do the guidelines referred to in (b) specify the standard accor ...[+++]

: a) quand cette directive a-t-elle été publiée, (i) a-t-elle été publiée par écrit, (ii) si oui, est-elle accessible au public et comment peut-on y accéder, (iii) à quelle date a-t-elle été affichée sur le site web de Citoyenneté et Immigration Canada, (iv) pourquoi n’est-elle plus accessible sur le site web depuis le 4 juin 2013, (v) quels sont les détails de la directive, (vi) comment la directive a-t-elle été communiquée au personnel de l’Agence des services frontaliers du Canada (ASFC), (vii) comment la directive a-t-elle été communiquée au personnel de Citoyenneté et Immigration Canada en poste au Canada, (viii) comment la directiv ...[+++]


This article allows mechanisms limiting the global liability provided by other conventions, like for example the 1976 Convention on Limitation of Liability for Maritime Claims (LLMC) and its 1996 Protocol.

Cet article autorise le recours à des mécanismes limitant la responsabilité globale prévue par d'autres conventions, comme, par exemple, la convention sur la limitation de la responsabilité en matière de créances maritimes (LRCM) de 1976 et son protocole de 1996.


Parliament has rightly seen that there is just one debate – not two – when it comes to the body and to the mechanisms for improving the functioning of the internal market, in particular the Article 7 mechanisms for notification of national market reviews.

Le Parlement a compris à juste titre qu'il n’existe qu’un seul débat – et non deux – en ce qui concerne l'organe et les mécanismes destinés à améliorer le fonctionnement du marché intérieur, en particulier les mécanismes de l'article 7 pour la notification des examens de marché intérieur.


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Last year, as I'm sure you are aware, The Toronto Star and The Hamilton Spectator did a really terrific series of articles on mechanics within Air Canada Jazz who had raised safety concerns that had not been dealt with internally, and those mechanics had gone public and were suspended.

L'année dernière — et je suis certain que vous êtes au courant —, The Toronto Star et The Hamilton Spectator ont publié une série d'articles extrêmement intéressants sur les pratiques à Air Canada Jazz qui avaient engendré des problèmes de sécurité qui n'avaient pas été réglés à l'interne, mais seulement après avoir été révélés au public.


In essence, the principle underpinning the Article 7 mechanism is that where markets have already proven to be competitive, there should be no regulatory intervention.

Le principe sur lequel repose le mécanisme de l’article 7 est que, s’il a déjà été démontré qu'un marché est soumis à la concurrence, aucune intervention ne devrait avoir lieu à des fins de régulation.


In this respect the Article 7 mechanism has contributed to increased co-operation between the Commission, NRAs and industry players alike.

À cet égard, le mécanisme de l’article 7 a contribué à accroître la coopération entre la Commission, les ARN et les entreprises concernées.


The new regulatory framework gives the European Commission powers to oversee the national regulatory regimes, by way of the consultation and transparency procedures known as the Article 7 mechanism.

Le nouveau cadre réglementaire donne à la Commission européenne le pouvoir de surveiller les régimes réglementaires nationaux grâce aux procédures de consultation et de transparence appelées « mécanisme de l'article 7 ».


3. Welcomes the efforts of the Commission to secure the implementation of paragraph 6 of the Doha Declaration on TRIPS and public health by suggesting a multilateral solution and giving an advisory role to the World Health Organisation, but underlines at the same time that the list of diseases concerned must be interpreted with flexibility so as not to represent a further restriction on developing countries’ use of compulsory licensing or Article 30 mechanisms;

3. se félicite des efforts de la Commission pour assurer la mise en œuvre du paragraphe 6 de la déclaration de Doha sur l'accord sur les ADPIC et la santé publique en suggérant une solution multilatérale et en donnant un rôle consultatif à l'Organisation mondiale de la santé, mais souligne dans le même temps qu'il y a lieu d'interpréter avec souplesse la liste des maladies concernées de manière à ne pas imposer une limitation supplémentaire à l'utilisation, par les pays en voie de développement, de la licence obligatoire ou des mécanismes ouverts par l'article 30;


10. Considers, therefore, that the Commission’s proposal for the WHO to draw up a list of diseases concerned is not acceptable since it would represent a further restriction on developing countries’ use of compulsory licensing or Article 30 mechanisms, while developed countries are not subject to any such limitations;

10. juge en conséquence inacceptable la proposition de la Commission selon laquelle l'OMS établirait la liste des maladies concernées, car cela limiterait encore l'utilisation, par les pays en développement, de la licence obligatoire ou des mécanismes ouverts par l'article 30, tandis que les pays développés échapperaient à cette limitation;




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'articles on mechanics' ->

Date index: 2022-07-09
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