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Agreement between master and apprentice
Apprentice training program
Apprenticeship
Apprenticeship Information
Apprenticeship National Standards Act
Apprenticeship agreement
Apprenticeship contract
Apprenticeship program
Apprenticeship training
Apprenticeship training agreement
Apprenticeship training program
Contract of apprenticeship
Indenture
Indenture of apprenticeship
Indentured apprenticeship
Master and apprentice agreement
The Apprenticeship Book
Training agreement
Training contract
Under eye brightener
Under eye concealer
Under eye corrector
Vocational apprenticeship

Vertaling van "apprenticeship under " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
contract of apprenticeship [ apprenticeship training agreement | indenture | indentured apprenticeship | apprenticeship agreement | indenture of apprenticeship | master and apprentice agreement | agreement between master and apprentice ]

contrat d'apprentissage


indentured apprenticeship | contract of apprenticeship | training agreement | indenture | apprenticeship training agreement

contrat d'apprentissage


apprenticeship agreement | apprenticeship contract

contrat d'apprentissage


apprenticeship agreement | apprenticeship contract | training contract

contrat d'apprentissage




apprenticeship [ vocational apprenticeship ]

apprentissage professionnel


Apprenticeship National Standards Act [ An Act to require the establishment of national training and certification standards for trades that receive apprenticeship training ]

Loi sur les normes nationales d'apprentissage [ Loi tendant à exiger l'établissement des normes de formation et d'accréditation pour les métiers qui forment des apprentis ]


apprentice training program | apprenticeship training program | apprenticeship program

programme d'apprentissage


Apprenticeship Information [ The Apprenticeship Book ]

Le livre de l'apprentissage


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IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The provision of apprenticeships under the Youth Guarantee should be strengthened, since it represents only 4.1% of the opportunities taken up so far.

L’offre en matière d’apprentissage dans le cadre de la garantie pour la jeunesse devrait être renforcée, dans la mesure où elle ne représente que 4,1 % des possibilités utilisées à ce jour.


Since January 2014, 14 million young people have entered national Youth Guarantee schemes. Around nine million young people have taken up an offerof employment, education, traineeship or apprenticeship under the Youth Guarantee.

Depuis janvier 2014, quatorze millions de jeunes ont participé aux dispositifs nationaux de garantie pour la jeunesse et quelque neuf millions ont obtenu une offre d’emploi, d’études, de stage ou d’apprentissage dans ce cadre.


Several EU social partners in different economic sectors have also made joint pledges under the Alliance for Apprenticeship to provide more and better apprenticeships.

Plusieurs partenaires sociaux de l’Union, dans différents secteurs économiques, ont également pris ensemble, sous l’égide de l’Alliance pour l’apprentissage, l’engagement de fournir davantage de stages et d’en améliorer la qualité.


At least 390,000 apprenticeships have been offered already under the Youth Guarantee.

Au moins 390 000 postes ont déjà été proposés au titre de la garantie pour la jeunesse.


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At least 390,000 apprenticeships have already been offered under the Youth Guarantee.

Au moins 390 000 postes ont déjà été proposés au titre de la garantie pour la jeunesse, l'apprentissage étant l'une des quatre possibilités que les jeunes devraient se voir offrir après une période de quatre mois sans travail.


(6) In the ‘Compact for Growth and Jobs’, the European Council requested to explore the possibility of extending to apprenticeships and traineeships the EURES network, apprenticeships and traineeships can be covered under the present Regulation, provided that the persons concerned are considered workers with reference to the rights conferred on citizens under Article 45 of the Treaty.

(6) Dans le "Pacte pour la croissance et l'emploi", le Conseil européen a demandé que soit examinée la possibilité d'étendre le réseau EURES aux offres d'apprentissage et de stage. Il est possible de les inclure dans le champ d'application du présent règlement pour autant que les personnes concernées soient considérées comme des travailleurs du point de vue des droits conférés aux citoyens par l'article 45 du traité.


9. Underlines the need to make greater use of existing and planned instruments at EU level in support of structured partnerships between skill providers and businesses, including the Sector Skills Alliances, under the Erasmus for All Programme, and the European Youth Guarantee; encourages the development of school-business partnerships such as dual training systems for apprenticeships supported by the European Alliance for Apprenticeships;

9. met l'accent sur la nécessité de recourir davantage aux instruments existants et prévus au niveau de l'Union pour soutenir la mise en place de partenariats structurés entre les personnes possédant les compétences et les entreprises, notamment des alliances sectorielles pour les compétences, dans le cadre du programme Erasmus pour tous et de la garantie européenne pour la jeunesse; encourage la mise en place de partenariats entre les écoles et les entreprises, tels que des systèmes de formation en alternance pour les apprentis placés sous l'égide de l'alliance européenne pour l'apprentissage;


34. Recommends that in Member States with a dual vocational training system there should be an ‘alternative apprenticeship’ scheme, and thus a Youth Guarantee scheme, in the form of vocational training with more than one employer for young people under the age of 18 who cannot obtain an apprenticeship; in countries without dual vocational training, steps should be taken to implement an appropriately adapted system;

34. recommande que, dans les États membres disposant d'un système de formation en alternance, une "formation de substitution", relevant donc de la Garantie pour la jeunesse, soit mise à disposition des jeunes âgés de moins de 18 ans qui ne trouvent pas de place d'apprenti, sous forme d'une formation professionnelle interentreprises; propose que, dans les États qui ne disposent pas de système de formation en alternance, des mesures soient prises pour mettre en place un système adapté;


41. Encourages Member States to promote workplace-based training, including a dual system of education/training, in order to introduce young people to the labour market from the earliest stage, and to promote a quality framework for internships and apprenticeships leading as much as possible to stable employment; furthermore, calls on relevant stakeholders to ensure that traineeships and apprenticeships are carried out under the supervision of professional tutors, that they lead to the acquisition of real skills and experience corres ...[+++]

41. encourage les États membres à promouvoir la formation en milieu professionnel, notamment un système double d'éducation/formation, afin que les jeunes puissent accéder au plus tôt au marché du travail et à promouvoir un cadre de qualité pour les stages et les apprentissages débouchant autant que possible sur un emploi stable; invite en outre les parties prenantes concernées à s'assurer que les stages et les apprentissages soient effectués sous la supervision de tuteurs professionnels, qu'ils permettent d'acquérir de réelles compétences et une expérience correspondant aux besoins du marché de travail et conduisent à la création de nou ...[+++]


41. Encourages Member States to promote workplace-based training, including a dual system of education/training, in order to introduce young people to the labour market from the earliest stage, and to promote a quality framework for internships and apprenticeships leading as much as possible to stable employment; furthermore, calls on relevant stakeholders to ensure that traineeships and apprenticeships are carried out under the supervision of professional tutors, that they lead to the acquisition of real skills and experience corres ...[+++]

41. encourage les États membres à promouvoir la formation en milieu professionnel, notamment un système double d'éducation/formation, afin que les jeunes puissent accéder au plus tôt au marché du travail et à promouvoir un cadre de qualité pour les stages et les apprentissages débouchant autant que possible sur un emploi stable; invite en outre les parties prenantes concernées à s'assurer que les stages et les apprentissages soient effectués sous la supervision de tuteurs professionnels, qu'ils permettent d'acquérir de réelles compétences et une expérience correspondant aux besoins du marché de travail et conduisent à la création de nou ...[+++]


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