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Alcoholic hallucinosis
Automotive retail sector operating requirements
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Define technical requirements
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
GGBR
Gather technical requirements
General government borrowing requirement
Government securities
Jealousy
Legal requirements for operating in automotive retail
PSBR
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Public borrowing
Public sector borrowing requirement
Public-sector borrowing requirement
SSRS
Specific energy
Specific energy requirement
System-specific security requirement statement
Write technical specifications

Vertaling van "also require non-sector-specific " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
gather technical requirements | define technical requirements | write technical specifications

définir des exigences techniques


general government borrowing requirement | public sector borrowing requirement | GGBR [Abbr.] | PSBR [Abbr.]

besoin de financement du secteur public | besoin d'emprunt du secteur public


legal requirements for operating in automotive retail | legislation governing operations in the automotive retail sector | automotive retail sector operating requirements | legal requirements for operating in the automotive retail sector

exigences légales pour travailler dans le secteur de la vente au détail d'automobiles


determine requirements for the transportation of specific goods | develop procedures for the transportation of specific goods | design procedures for the relocation of specific goods | develop procedures for the relocation of specific goods

concevoir des procédures pour le déplacement de produits spécifiques


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


specific energy | specific energy requirement

énergie potentielle


System-specific security requirement statement | SSRS [Abbr.]

énoncé des impératifs de sécurité propres à un système | SSRS [Abbr.]


public borrowing [ government securities | public-sector borrowing requirement ]

emprunt public
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(d) entities implementing the budget in accordance with Article 59 of this Regulation, in cases of detected fraud and/or irregularity, where required by sector-specific rules;

(d) les entités exécutant le budget conformément à l'article 59 du présent règlement en cas de fraude et/ou d'irrégularité détectée, lorsque la réglementation sectorielle l'exige;


(d) entities implementing the budget in accordance with Article 59 of this Regulation, in cases of detected fraud and/or irregularity, where required by sector-specific rules;

(d) les entités exécutant le budget conformément à l'article 59 du présent règlement en cas de fraude et/ou d'irrégularité détectée, lorsque la réglementation sectorielle l'exige;


entities implementing the budget in accordance with Article 59 of this Regulation, in cases of detected fraud and/or irregularity, where required by sector-specific rules;

les entités exécutant le budget conformément à l'article 59 du présent règlement en cas de fraude et/ou d'irrégularité détectée, lorsque la réglementation sectorielle l'exige;


15. Believes that the TISA should feature stronger regulatory disciplines for transparency, competition, licensing requirements and sector-specific regulations, notwithstanding the right for countries to adopt regulations which are duly justified on public policy grounds ;

15. estime que l'ACS devrait comporter des disciplines réglementaires plus fortes en matière de transparence, de concurrence, d'obligations en matière de licences et de réglementations sectorielles, sans préjudice du droit des pays d'adopter des réglementations qui sont dûment justifiées par des motifs d'intérêt public ;


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15. Believes that the TISA should feature stronger regulatory disciplines for transparency, competition, licensing requirements and sector-specific regulations, notwithstanding the right for countries to adopt regulations which are duly justified on public policy grounds ;

15. estime que l'ACS devrait comporter des disciplines réglementaires plus fortes en matière de transparence, de concurrence, d'obligations en matière de licences et de réglementations sectorielles, sans préjudice du droit des pays d'adopter des réglementations qui sont dûment justifiées par des motifs d'intérêt public ;


14. Believes that the TISA should feature stronger regulatory disciplines for transparency, competition, licensing requirements and sector-specific regulations, notwithstanding the right for countries to adopt regulations which are duly justified on public policy grounds;

14. estime que l'ACS devrait comporter des disciplines réglementaires plus fortes en matière de transparence, de concurrence, d'obligations en matière de licences et de réglementations sectorielles, sans préjudice du droit des pays d'adopter des réglementations qui sont dûment justifiées par des motifs d'intérêt public;


11. The analysis phase requires additional, sector-specific data and research.

11. La phase d'analyse requiert des données et études sectorielles complémentaires.


Finally, the Commission expects comments as to whether some problems may require non-sector-specific solutions, such as an optional instrument in the area of European contract law.

Finalement, la Commission attend des commentaires en ce qui concerne les problèmes qui pourraient requérir des solutions qui ne soient pas spécifiquement sectorielles, telles qu'un instrument optionnel dans le domaine du droit européen des contrats.


- to examine further whether problems in the European contract law area may require non-sector-specific solutions such as an optional instrument.

- d'examiner plus avant si les problèmes que pose le droit européen des contrats est susceptible de requérir des solutions qui ne soient pas spécifiquement sectorielles, telles que, par exemple un instrument optionnel.


| PL: authorisation of the establishment of a company with foreign equity is required in the case of: establishment of company, purchase or acquiring of shares or stocks in an existing company; extending of the activity of the company when the scope of activity embraces at least one of the following areas:management of seaports and airports,dealing in real estate or acting as intermediary in real estate transactions,supply to defence industry that is not covered by other licensing requirements,wholesale trade in imported consumer goods,provision of legal advisory services.establishment of a joint-venture company with a foreign equity in ...[+++]

| PL: l'établissement d'une société à participation étrangère nécessite l'obtention d'une autorisation dans les cas suivants: établissement d'une société, achat ou acquisition de participations dans une société existante; extension de l'activité de la société lorsqu'elle porte sur au moins un des domaines suivants:gestion de ports maritimes et d'aéroports,opérations immobilières ou intervention en qualité d'intermédiaire dans des opérations immobilières,livraisons aux industries de la défense non soumises à d'autres prescriptions en matière de licences,commerce de gros de biens de consommation importés,fourniture de services de conseil ...[+++]


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