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Adjustment to foreign competition
All around
All around competition
All-around
All-around competition
All-round competition
Apply a foreign language in social services
Apply foreign languages in social service
Apply foreign languages in social services
Communicate in foreign languages in social services
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
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Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Foreign affairs
Foreign business
Foreign citizen
Foreign competition
Foreign currency
Foreign enterprise
Foreign exchange
Foreign national
Foreign policy
Foreign relations
Foreign undertaking
Foreigner

Traduction de «all foreign competition » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


adjustment to foreign competition

ajustement à la concurrence étrangère




foreign currency [ foreign exchange | foreign exchange(UNBIS) ]

devise [ monnaie étrangère ]


foreign enterprise [ foreign business | foreign undertaking ]

entreprise étrangère [ entreprise à capital étranger ]


all around [ all-around | all around competition | all-around competition | all-round competition ]

concours multiple [ épreuve complète ]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


foreign policy [ foreign affairs | foreign relations ]

politique extérieure [ affaires étrangères | politique étrangère | relation extérieure ]


apply a foreign language in social services | apply foreign languages in social service | apply foreign languages in social services | communicate in foreign languages in social services

utiliser les langues étrangères dans des services sociaux


foreign citizen | foreign national | foreigner

étranger
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
" the difference between benefits and costs tends to widen over time: costs tend to be higher in the initial years (foreign competition usually has a rapid effect on uncompetitive sectors) while most of the gains (from increased efficiency brought about by a better allocation of factors of production) take some time before they are felt.

- la différence entre les avantages et les coûts tend à s'amplifier avec le temps : les coûts tendent à être plus élevés les premières années (la concurrence étrangère a généralement des effets rapides sur les secteurs non compétitifs) alors que la plupart des gains (dus à l'augmentation de la productivité engendrée par une meilleure affectation des facteurs de production) demandent du temps avant d'être perçus.


Our current rules are proving insufficient to combat the harm from unfair foreign competition.

Nos règles actuelles ne font pas le poids face aux effets néfastes de la concurrence étrangère déloyale.


At the same time, by giving EU producers cheaper access to foreign inputs while subjecting them to increased competition from third countries, it both enables and forces them to improve their competitiveness.

En même temps, en rendant moins onéreux l'accès des producteurs de l'UE aux intrants étrangers tout en les exposant à une concurrence accrue des pays tiers, on permet et on force l'amélioration de leur compétitivité.


The recent soar of food prices may have opened opportunities for the Swiss agricultural producers to export by making them relatively more competitive but, structurally, only opening to foreign competition can ensure gains of competitiveness.

La récente flambée des prix des denrées alimentaires a certes donné lieu à de nouvelles opportunités pour les producteurs agricoles suisses d'exporter leurs produits en les rendant relativement plus compétitifs mais, d'un point de vue structurel, seule l'ouverture à la concurrence étrangère peut garantir une amélioration de la compétitivité.


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At the same time, the EU’s own procurement market is relatively open to foreign competition, which provides clear benefits in terms of value for money and a wider choice of competitive bids, but reduces the EU’s leverage to prise open foreign procurement markets.

En revanche, les marchés publics dans l’Union sont relativement ouverts à la concurrence étrangère, ce qui offre de nets avantages en termes de rapport qualité/prix et une plus grande diversité d’offres compétitives, mais réduit la marge de manœuvre de l’Union pour obtenir l’ouverture des marchés publics étrangers.


Although the overall impact of WTO accession on Russia will depend on the terms and conditions of accession that Russia and its trading partners in the WTO finally agree on, Russia will likely have to reduce tariffs and other protective measures for import-sensitive industries such as autos and aircraft and will have to open up key financial service industries – banking and insurance – to foreign competition.

Bien que l'impact global de l'adhésion à l'OMC sur la Russie dépende des conditions d'adhésion, finalement fixées par la Russie et ses partenaires commerciaux au sein de l'OMC, la Russie devra probablement réduire ses tarifs et revoir les mesures visant à protéger les industries sensibles aux importations, telles que l'automobile et l'aviation, et devra ouvrir les industries de services financiers par excellence – banques et assurances – à la concurrence étrangère.


In my view, protectionism is the shielding of a domestic industry from foreign competition, from fair competition – tough competition, yes, but fair nonetheless.

À mes yeux, le protectionnisme est la protection d’une industrie nationale contre la concurrence étrangère, contre la concurrence équitable - une concurrence rude, il est vrai, mais néanmoins équitable.


3. Emphasises that, against the backdrop of the increasing pressures to "close the door" to globalisation or to respond to foreign competition by means of protectionist measures, a communication strategy that focuses on the objective of generating "growth and more and better jobs" in Europe must necessarily explain the challenges of economic globalisation but also the past and current benefits and future opportunities arising from trade and investment in a multilateral rules-based trading system;

3. met l'accent sur le fait que, dans un contexte de pressions croissantes visant à "fermer la porte" à la mondialisation ou à répondre à la concurrence étrangère au moyen de mesures protectionnistes, une stratégie de communication centrée sur l'objectif de créer de la "croissance et plus d'emplois de meilleure qualité" en Europe doit nécessairement expliquer les défis de la mondialisation économique, mais aussi les avantages présents et à venir et les futures possibilités apportées par le commerce et l'investissement dans un système d'échanges fondé sur des règles multilatérales;


Thus, innovation in a traditional sector such as the shoe industry has enabled European enterprises to focus on technical products, despite strong foreign competition and declining consumption [16].

Ainsi, l'innovation dans un secteur traditionnel comme celui de la chaussure permet à certains industriels européens de se positionner sur des produits techniques en dépit de la forte concurrence étrangère et d'une consommation en baisse [16].


24. Notes that in some developing countries, government procurement contracts remain one of the only ways to steer economic development by enabling local industry to develop; regrets that the Trade-Related Investment Measures (TRIMs) Agreement comprehensively bans any laws, policies or administrative regulations promoting domestic products which runs contrary to the EU's declared intention to help build capacity in the developing countries; notes that this ban includes government incentives to encourage corporations to use domestically made products as a way of creating or protecting local jobs; stresses this has serious ramifications for industrial policies designated to support the development of domestic capacity, secure flow-on bene ...[+++]

24. souligne que, dans certains pays en développement, les contrats de marchés publics restent l'un des seuls moyens d'orienter le développement économique en donnant la possibilité à l'industrie locale de s'épanouir; déplore que l'accord sur les mesures d'investissement liées au commerce (MIC) interdise totalement toute disposition législative, toute politique ou tout règlement administratif promouvant les produits nationaux, qui vont à l'encontre de l'intention déclarée de l'UE de contribuer au renforcement des capacités dans les pays en développement; ...[+++]


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