Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aerodyne
Aeronautical equipment
Aeroplane
Air-cargo aircraft
Aircraft
Aircraft Group
Aircraft Sector Group
Approve aircraft parking area designs
Approve aircraft parking facility designs
Approve the design of aircraft parking areas
Cargo aircraft
Civil aircraft
Civilian aircraft
Commercial aircraft
Coordinate and control removal of disabled aircraft
Drone
Drone aircraft
Manage removal of disabled aircraft
Military aeronautics
Military aircraft
Oversee disabled aircraft removal
Passenger aircraft
Pilotless aircraft
Plane
RPA
Remotely piloted aircraft
Scout plane
Supervise disabled aircraft removal
Tilt rotor airborne vehicle
Tilt rotor aircraft
Tilt-rotor aircraft
Tiltrotor aircraft
Tourist aircraft
Transport aircraft
Troop transport plane
UA
UAV
UCAV
Unmanned aerial vehicle
Unmanned aircraft
Unmanned combat aerial vehicle
War aviation

Vertaling van "aircraft whatever " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
aircraft [ aerodyne | aeronautical equipment | aeroplane | civil aircraft | civilian aircraft | commercial aircraft | passenger aircraft | plane | tourist aircraft | transport aircraft ]

avion [ aérodyne | aéronef | avion civil | avion de ligne | avion de tourisme | avion de transport | avion de transport civil | matériel aéronautique ]


drone [ drone aircraft | pilotless aircraft | remotely piloted aircraft | RPA | UA | UAV | UCAV | unmanned aerial vehicle | unmanned aircraft | unmanned combat aerial vehicle | [http ...]

drone [ avion sans pilote | UAV | VATG | véhicule aérien sans pilote | véhicule aérien téléguidé ]


conduct safety checks before moving aircraft onto stand | undertake safety checks before moving aircraft onto stand | perform necessary checks before moving aircraft onto stand | undertake necessary checks before moving aircraft onto stand

effectuer les vérifications nécessaires avant de mettre un avion en position


approve aircraft parking area designs | make decisions on the appropriateness of designs for aircraft parking facilities | approve aircraft parking facility designs | approve the design of aircraft parking areas

approuver la conception d’aires de stationnement d’avions


oversee disabled aircraft removal | supervise disabled aircraft removal | coordinate and control removal of disabled aircraft | manage removal of disabled aircraft

gérer la mise hors service des avions défectueux


Aircraft Group | Aircraft Sector Group | Group on the Aircraft Sector Understanding on Export Credits for Civil Aircraft

Groupe Aéronefs


military aircraft [ military aeronautics | scout plane | troop transport plane | war aviation ]

aviation militaire [ aéronautique militaire | aviation de guerre | avion de détection | avion de transport de troupes | avion militaire ]


International Agreement to Eliminate and Prevent Illicit Payments, in Whatever Form, in connection with International Commercial Transactions by Transnational and Other Corporations, Their Intermediaries and Others Involved

Accord international visant à prévenir et à éliminer les paiements illicites effectués, sous quelque forme que ce soit, par les sociétés transnationales et autres, leurs intermédiaires et autres parties en cause, dans le cadre de transactions commerciales


air-cargo aircraft | cargo aircraft | transport aircraft

avion cargo | avion de transport | avion-cargo


tilt rotor airborne vehicle | tilt rotor aircraft | tiltrotor aircraft | tilt-rotor aircraft

aéronef à rotor basculant
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Unless otherwise prescribed by the competent authority, aircraft equipped with suitable two-way radio-communications shall report during the period 20 to 40 minutes following the time of the last contact, whatever the purpose of such contact, merely to indicate that the flight is progressing according to plan, such report to comprise identification of the aircraft and the words “Operations normal”.

Sauf indication contraire de l'autorité compétente, les aéronefs dotés de moyens appropriés de communications radio bilatérales transmettent un compte rendu pendant la période de vingt à quarante minutes qui suit le dernier contact (quelle qu'ait été la raison de ce contact) simplement pour indiquer que le vol progresse conformément au plan de vol; ce message comprendra l'identification de l'aéronef et les mots “vol normal” (“Operations normal”).


So I would imagine if you have a CANPASS card, airport card, or whatever, and you've been pre-cleared, and you come in on a small commercial aircraft as opposed to a scheduled aircraft, you're going to be able to expedite the process by having such a thing.

Si vous avez la carte CANPASS, une carte d'aéroport ou quoi que ce soit et si vous avez obtenu une préautorisation, quand vous arrivez à bord d'un petit appareil commercial plutôt qu'un avion de ligne, cela va vous permettre de vous acquitter plus rapidement des formalités.


'A flight where the aircraft took off but, for whatever reason, was subsequently forced to land at an airport other than the airport of destination or to return to the airport of departure, shall be considered a cancelled flight'.

«Un vol pour lequel l'aéronef a décollé mais a ensuite été obligé, pour quelque raison que ce soit, d'atterrir dans un aéroport autre que l'aéroport de destination ou de revenir à l'aéroport de départ est considéré comme un vol annulé».


'A flight where the aircraft took off but, for whatever reason, was subsequently forced to land at an airport other than the airport of destination or to return to the airport of departure, shall be considered a cancelled flight'.

"Un vol pour lequel l'aéronef a décollé mais a ensuite été obligé, pour quelque raison que ce soit, d'atterrir dans un aéroport autre que l'aéroport de destination ou de revenir à l'aéroport de départ est considéré comme un vol annulé".


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Indeed, the opportunity for Pratt & Whitney Canada and our value chain partners to provide depot, repair, and equipment for a potential fleet of 2,000 or 3,000 or 5,000 aircraft whatever the final market will be instead of just 65 aircraft is immense.

Pour Pratt & Whitney Canada et pour nos partenaires dans la chaîne de valeur, les possibilités de fournir des dépôts, des réparations et de l'équipement pour une flotte qui pourrait compter 2 000, 3 000 ou 5 000 avions — en fonction du contrat final — au lieu de seulement 65 avions sont immenses.


However, one area which was not included is crime. By this I mean that deliberate attacks on nuclear power stations, perhaps by terrorists, in whatever form, including cyber attacks and attacks by aircraft, do not form part of the stress test.

Toutefois, un aspect n’est pas pris en considération: l’aspect intentionnel, c’est-à-dire des attaques délibérées, éventuellement des attentats terroristes, visant des installations nucléaires, sous la forme d’attaques cybernétiques, d’un attentat aérien ou autres.


The Sikorsky S-70 Seahawk is too small, and Sikorsky realizes that fact. The Seahawk does not have enough room to accommodate crew and passengers in whatever configuration the Canadian Armed Forces might want that aircraft, depending on the mission and the nature of any off-shore peacekeeping support.

Nous savons que le Sikorsky S-70 Seahawk est trop petit - ce dont convient même le constructeur - parce qu'il n'y a pas assez de place pour l'équipage et d'éventuels passagers, peu importe la configuration que les Forces canadiennes peuvent exiger de l'appareil, selon la mission et la nature du soutien aux opérations de maintien de la paix hors frontière, entre autres.


When compared with the statements of the British Presidency concerning the need for safety to be a priority for the common transport policy, this text adds nothing whatever: all it does is recognise rights already exercised by the Member States, without conferring power on the Commission to determine any general sanctions valid throughout the Union which would apply to Member States, aircraft and operators failing to meet the international safety standards.

En regard des déclarations faites par la Présidence britannique au sujet de la nécessité d'accorder la priorité à la sécurité dans le cadre de la politique commune des transports, le texte soumis n'apporte aucun élément nouveau à cet égard et se borne à reconnaître des droits déjà exercés par les États membres sans conférer à la Commission le pouvoir de décider d'une sanction générale qui soit applicable sur l'ensemble du territoire de l'Union européenne vis-à-vis des pays, des aéronefs et des exploitants qui ne se conforment pas aux normes de sécurité internationales.


The Meteorological Service of Canada interprets the weather and provides forecasts and other information. If they receive weather from other parts of the country that is not NAV CANADA-reported weather information, they make available what they feel they can make available to us to provide the operating community of aircraft whatever we can give them for weather, and that happens to be 17 current lighthouse weather reports every three hours.

Le Service météorologique du Canada interprète les données météorologiques et fournit des prévisions et d'autres types de renseignements — s'il reçoit d'autres régions du pays des renseignements météorologiques qui ne sont pas fournis par NAV CANADA, il nous transmet les renseignements qu'il estime pouvoir nous fournir de manière à ce que nous puissions transmettre à la communauté des exploitants d'aéronefs le plus grand nombre de données météorologiques possibles, et ces données sont diffusées aux trois heures par les 17 phares que nous exploitons actuellement.


So whatever their determined future will be, in the sense of what size they will have to become to be cost effective, will obviously have a negative impact on the Canadian aerospace industry, either in the form of surplus aircraft being put on the block or in respect of the evaporation, if you will, of plans to renew aircraft, particularly the 100-seater and below.

La taille future que la compagnie devra atteindre afin d'être rentable, peu importe laquelle, aura certes une incidence néfaste sur l'industrie canadienne aérospatiale, qui sera liée soit aux excédents d'appareils, soit à l'élimination des plans de renouvellement d'avions, en particulier ceux de 100 sièges ou moins.


w