Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aerodyne
Aeronautical equipment
Aeroplane
Aircraft
Aircraft Group
Aircraft Sector Group
Approve aircraft parking area designs
Approve aircraft parking facility designs
Approve the design of aircraft parking areas
Civil aircraft
Civilian aircraft
Commercial aircraft
Coordinate and control removal of disabled aircraft
Drone
Drone aircraft
Manage removal of disabled aircraft
Military aeronautics
Military aircraft
Oversee disabled aircraft removal
Passenger aircraft
Pear decline mycoplasm
Pear decline mycoplasma-like organism
Pear decline phytoplasma
Pilotless aircraft
Plane
RPA
Remotely piloted aircraft
Scout plane
Seasonal decline
Seasonal depletion
Seasonal ozone decline
Seasonal ozone depletion
Springtime decline
Springtime ozone decline
Supervise disabled aircraft removal
Tourist aircraft
Transport aircraft
Troop transport plane
UA
UAV
UCAV
Unmanned aerial vehicle
Unmanned aircraft
Unmanned combat aerial vehicle
War aviation

Vertaling van "aircraft has declined " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
seasonal decline | seasonal depletion | seasonal ozone decline | seasonal ozone depletion | springtime decline | springtime ozone decline

appauvrissement printanier | appauvrissement printanier en ozone | baisse de l'ozone en octobre | baisse d'octobre | diminution au printemps | diminution printanière | diminution printanière d'ozone


aircraft [ aerodyne | aeronautical equipment | aeroplane | civil aircraft | civilian aircraft | commercial aircraft | passenger aircraft | plane | tourist aircraft | transport aircraft ]

avion [ aérodyne | aéronef | avion civil | avion de ligne | avion de tourisme | avion de transport | avion de transport civil | matériel aéronautique ]


pear decline mycoplasm | pear decline mycoplasma-like organism | pear decline phytoplasma

mycoplasme du dépérissement du poirier


drone [ drone aircraft | pilotless aircraft | remotely piloted aircraft | RPA | UA | UAV | UCAV | unmanned aerial vehicle | unmanned aircraft | unmanned combat aerial vehicle | [http ...]

drone [ avion sans pilote | UAV | VATG | véhicule aérien sans pilote | véhicule aérien téléguidé ]


conduct safety checks before moving aircraft onto stand | undertake safety checks before moving aircraft onto stand | perform necessary checks before moving aircraft onto stand | undertake necessary checks before moving aircraft onto stand

effectuer les vérifications nécessaires avant de mettre un avion en position


approve aircraft parking area designs | make decisions on the appropriateness of designs for aircraft parking facilities | approve aircraft parking facility designs | approve the design of aircraft parking areas

approuver la conception d’aires de stationnement d’avions


military aircraft [ military aeronautics | scout plane | troop transport plane | war aviation ]

aviation militaire [ aéronautique militaire | aviation de guerre | avion de détection | avion de transport de troupes | avion militaire ]


oversee disabled aircraft removal | supervise disabled aircraft removal | coordinate and control removal of disabled aircraft | manage removal of disabled aircraft

gérer la mise hors service des avions défectueux


Aircraft Group | Aircraft Sector Group | Group on the Aircraft Sector Understanding on Export Credits for Civil Aircraft

Groupe Aéronefs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Although airlines have reduced fuel consumption by 1-2% per passenger-kilometer in the last decade and noise emission from aircraft has declined significantly, but the overall environmental impact of civil aviation has increased due to buoyant growth in traffic.

Quant au transport aérien, bien qu’ils aient réduit leur consommation de carburant de 1 à 2 % par passager-kilomètre au cours de la dernière décennie et que les émissions sonores des avions aient nettement diminué, l’incidence environnementale globale de l’aviation civile s’est accrue, en raison de la croissance soutenue du trafic.


(C) Whereas over the past five years, substantial numbers of the classic aircraft types have been retired which were powered by engine types that were the mainstay of the LTAI portfolio; whereas the traditional business model of LTAI was based on a number of elements which have come under severe pressure as a result of changes in the world aircraft fleet profiles and resultant rapid decline of the aircraft models that formed the b ...[+++]

(C) considérant qu'au cours des cinq dernières années, on a retiré un nombre important de types d'avion classiques propulsés par les types de moteur qui constituaient la clé de voûte du portefeuille de LTAI; que le modèle économique traditionnel de LTAI était fondé sur un certain nombre d'éléments qui ont été mis à rude épreuve à la suite de changements dans les profils des flottes aériennes mondiales et du rapide déclin consécutif des modèles d'avion qui formaient la base du portefeuille de LTAI;


40. Encourages the Member States to address the industrial overcapacities that result from declining demand by launching new joint projects, relying more heavily on the under-used and under-funded EDA and learning the lessons from recent joint operations which have revealed shortcomings, e.g. in strategic and tactical airlift and air and space observation; recommends in particular developing key enablers with civil-military applications, which are sorely lacking in the majority of the Member States, such as some remotely piloted aircraft systems (RPAS), fos ...[+++]

40. encourage les États membres à faire face aux surcapacités industrielles résultant de la baisse de la demande en lançant de nouveaux projets communs, en s'appuyant davantage sur l'ADE, sous-employée et insuffisamment dotée et en tirant les enseignements des opérations conjointes récentes qui ont mis en évidence des lacunes, par exemple en matière de transport aérien stratégique et tactique ou d'observation aérienne et spatiale; Recommande en particulier à mettre au point des outils efficaces concernant les applications civiles et militaires qui font cruellement défaut dans ...[+++]


– (IT) I agree with the rapporteur and with the Irish authorities, who maintain that the global economic and financial crisis has had severe repercussions on the aviation industry and that the number of passengers, of kilometres travelled and of aircraft in service has undergone a distinct decline.

– (IT) Je suis d’accord avec le rapporteur et les autorités irlandaises, qui affirment que la crise économique et financière mondiale a eu de graves répercussions sur l’industrie de l’aviation et que le nombre de passagers, de kilomètres parcourus, et d’avions en service a connu un déclin marqué.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The report of the visit indicates that the fleet of Ukraine Cargo Airways (UCA) has been considerably reduced in one year, declining from 20 aircraft at the beginning of 2008 (ten IL-76, three AN-12, three AN-26, three MIL-8 helicopters and one Tupolev Tu-134), to four aircraft at the time of the visit (two IL-76, one AN-12 and one AN-26).

Le rapport de cette visite indique que la flotte de Ukraine Cargo Airways (UCA) a été considérablement réduite en l’espace d’un an: alors qu’elle se composait de 20 aéronefs au début de 2008 (dix IL-76, trois AN-12, trois AN-26, trois hélicoptères MIL-8 et un Tupolev Tu-134), elle n’en comptait plus que quatre au moment de la visite (deux IL-76, un AN-12 et un AN-26).


Although airlines have reduced fuel consumption by 1-2% per passenger-kilometer in the last decade and noise emission from aircraft has declined significantly, but the overall environmental impact of civil aviation has increased due to buoyant growth in traffic.

Quant au transport aérien, bien qu’ils aient réduit leur consommation de carburant de 1 à 2 % par passager-kilomètre au cours de la dernière décennie et que les émissions sonores des avions aient nettement diminué, l’incidence environnementale globale de l’aviation civile s’est accrue, en raison de la croissance soutenue du trafic.


Air passengers' confidence has fallen leading to a reduction in passenger numbers, losses have been incurred because of the closure of American airspace and airports, insurance cover has been withdrawn and there has been a decline in the numbers of tourists from the USA and the Far East: these are the main causes, as is the cancellation or postponing of orders for new aircraft.

Le manque de confiance des voyageurs et donc la diminution du nombre de passagers, les pertes dues à la fermeture de l’espace aérien américain et de certains aéroports, la réduction de la couverture par le biais des assurances, la baisse du nombre de touristes en provenance des USA et d’Extrême-Orient en sont les principales causes ainsi que l’annulation ou le report de commandes pour de nouveaux avions.


The Commission recognises that Douglas Aircraft Company (DAC, the commercial aircraft division of MDC) has suffered a decline in its business performance in recent years (although the potential success of the MD95 has not yet been tested).

La Commission reconnaît que Douglas Aircraft Company (DAC, qui est la division de MDC pour les avions commerciaux) a connu un déclin de ses performances commerciales dans les dernières années (bien que le succès potentiel du MD95 n'ait pas encore été testé).


As a result, deliveries are forecast to decline from more than 600 aircraft a year between 1991 and 1993 to about 400 a year. In all, deliveries up to the year 2000 are expected to total some 5 000 aircraft.

Il est prévu que des livraisons culminant à plus de 600 avions par an entre 1991 et 1993 déclinent à environ 400 par an, les livraisons d'ici l'an 2000 se limitant à environ 5.000 unités.


The shortfall in funding has resulted in a lack of parts and equipment being readily available to address maintenance requirements. That, coupled with a significantly stressed maintenance trade with only 40 per cent to 60 per cent trained effective strength, has seen aircraft serviceability decline over the years to about 45 per cent today.

Cette insuffisance de financement a résulté en une pénurie de pièces et de matériel disponibles pour les besoins en maintenance.Cela, ajouté à un effectif de maintenance qui tourne avec seulement 40 à 60 p. 100 de son effectif normal en activité formé, a amené un déclin de la capacité de maintenance des aéronefs, celle-ci se situant aujourd'hui à environ 45 p. 100 de ce qu'elle était.


w