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Achieve advertising measures for the vehicles
Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Advertising malpractice
Association advertising
Collective advertising
Cooperative advertising
Corporate advertising
Deceptive advertising
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Execute advertising measure for vehicles
Execute advertising measures for a vehicle
Execute advertising measures for the vehicles
False advertising
Foreign Publishers Advertising Services Act
Foreign business
Foreign enterprise
Foreign undertaking
Group advertising
Image advertising
Institutional advertising
Joint advertising
Misleading advertising
Subliminal advertising
Telephone advertising
Telephone classified advertising
Telephone directory advertising
Unfair advertising
Yellow page advertising

Vertaling van "advertising in foreign " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Foreign Publishers Advertising Services Act [ An Act Respecting Advertising Services Supplied by Foreign Periodical Publishers ]

Loi sur les services publicitaires fournis par des éditeurs étrangers [ Loi concernant les services publicitaires fournis par des éditeurs étrangers de périodiques ]


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


execute advertising measure for vehicles | execute advertising measures for a vehicle | achieve advertising measures for the vehicles | execute advertising measures for the vehicles

exécuter des mesures de publicité pour les véhicules


Bill C-55: An Act respecting advertising services supplied by foreign periodical publishers

Projet de loi C-55 : Loi sur les services publicitaires fournis par des éditeurs étrangers de périodiques


foreign enterprise [ foreign business | foreign undertaking ]

entreprise étrangère [ entreprise à capital étranger ]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


corporate advertising | image advertising | institutional advertising

publicité de prestige | publicité institutionnelle


telephone advertising [ yellow page advertising | telephone classified advertising | telephone directory advertising ]

publicité classée
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As a result, Bacardi France was refused rental of advertising hoardings around sports stadia, and therefore sought an order before the French courts that TF1, Darmon and Girosport should cease to put pressure on foreign football clubs.

S’étant vu en conséquence refuser la location de panneaux publicitaires autour du terrain de jeu, Bacardi France avait assigné TF1, Darmon et Girosport devant les juridictions françaises en vue de leur faire enjoindre de cesser d’exercer de telles pressions sur les clubs de football étrangers.


A good command of foreign languages is also necessary for sales, logistics, subtitling, public relations, marketing, communication, cinema, advertising, journalism, banking, tourism and publishing.

Une bonne maîtrise des langues étrangères est également nécessaire pour la vente, la logistique, le sous-titrage, les relations publiques, le marketing, la communication, le cinéma, la publicité, le journalisme, la banque, le tourisme et l’édition.


If enacted, the bill will prevent Canadian advertisers from advertising in foreign magazines that come into Canada.

L'entrée en vigueur de ce projet de loi empêcherait les Canadiens de faire paraître de la publicité dans les périodiques étrangers distribués au Canada.


It is important to understand that Bill C-55 is built on the flawed premise that if Canadian advertisers can no longer advertise in foreign magazines, advertisers instead will advertise in Bill C-55-approved magazines.

Il est important de comprendre que le projet de loi C-55 repose sur une hypothèse erronée voulant que, si les annonceurs canadiens ne peuvent plus faire de publicité dans les magazines étrangers, ils la feront dans les magazines approuvés par le projet de loi C-55.


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The advertising of foreign casinos may, under certain conditions, be prohibited

La publicité pour des casinos étrangers peut être interdite, sous certaines conditions


foreign hotel lists and yearbooks published by official tourist agencies, or under their auspices, and timetables for foreign transport services, provided that such literature is intended for distribution free of charge and contains not more than 25 % of private commercial advertising.

les listes et annuaires d’hôtels étrangers publiés par les organismes officiels de tourisme ou sous leur patronage et les indicateurs d’horaires relatifs à des services de transport exploités à l’étranger, lorsque ces documents sont destinés à être distribués gratuitement et ne contiennent pas plus de 25 % de publicité commerciale privée.


documentation (leaflets, brochures, books, magazines, guidebooks, posters, whether or not framed, unframed photographs and photographic enlargements, maps, whether or not illustrated, window transparencies, and illustrated calendars) intended to be distributed free of charge and the principal purpose of which is to encourage the public to visit foreign countries, in particular in order to attend cultural, tourist, sporting, religious or trade or professional meetings or events, provided that such literature contains not more than 25 % of private commercial advertising and that ...[+++]

les documents (dépliants, brochures, livres, revues, guides, affiches encadrées ou non, photographies et agrandissements photographiques non encadrés, cartes géographiques illustrées ou non, vitrauphanies, calendriers illustrés) destinés à être distribués gratuitement et qui ont pour objet essentiel d’amener le public à visiter des pays étrangers, notamment à y assister à des réunions ou à des manifestations présentant un caractère culturel, touristique, sportif, religieux ou professionnel, pourvu que ces documents ne contiennent pas plus de 25 % de publicité commerciale privée et que leur but de propagande de caractère général soit évid ...[+++]


This Act does not apply to advertisements in foreign printed publications whose main purpose is not the advertising of tobacco.

Cette loi ne s'applique pas aux publicités apparaissant dans des publications imprimées d'origine étrangère, dont l'objectif principal n'est pas la publicité en faveur du tabac.


In Spain the problems are only to a limited extent related to misleading advertising/unfair practices in the sense of the Directive and mainly concern relationships between consumers and local authorities, such as irregularities in granting of licences to build or the imposition of urbanisation charges for the development of new projects on foreign residents.

En Espagne, les problèmes se limitent, dans une certaine mesure, à de la publicité trompeuse ou à des pratiques déloyales, aux sens visés par la directive, et concernent essentiellement les relations entre consommateurs et autorités locales, par exemple des irrégularités dans la délivrance des permis de construire ou l’imposition, uniquement aux résidents étrangers, de taxes d’urbanisation servant à financer de nouveaux projets immobiliers.


No. Bill C-55 establishes a prohibition against the sale of advertising by foreign publishers to Canadian advertisers.

Non. Le projet de loi C-55 interdit la vente de publicité par les éditeurs étrangers à des publicitaires canadiens.


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