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Chronic unemployment
Chronically unemployed
Concealed unemployment
Disguised unemployment
Equilibrium economy-wide rate of unemployment
Frictional unemployment
Hard core unemployment
Hard-core unemployed
Hard-core unemployed worker
Hard-core unemployment
Health and Economic Activity
Hidden unemployment
Long-term unemployed
Long-term unemployed worker
Long-term unemployment
NAIRU
Natural rate of unemployment
Non-accelerating inflation rate of unemployment
Rate of unemployment
Unemployed person
Unemployment
Unemployment benefit
Unemployment compensation
Unemployment fund
Unemployment insurance
Unemployment insurance fund
Unemployment level

Vertaling van "activating unemployment " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
unemployment [ frictional unemployment | rate of unemployment | unemployment level ]

chômage [ chômage frictionnel | niveau de chômage | taux de chômage ]


Health and Economic Activity: A Time Series Analysis of Canadian Mortality and Unemployment Rates [ Health and Economic Activity ]

Influence économique sur la santé des Canadiens : Analyse chronologique de taux canadiens de mortalité et de chômage [ Influence économique sur la santé des Canadiens ]


unemployment insurance [ unemployment benefit ]

assurance chômage [ allocation de chômage ]




chronically unemployed [ hard-core unemployed | hard-core unemployed worker | long-term unemployed | long-term unemployed worker ]

chômeur chronique [ chômeur de longue date ]


A Look at Unemployment-Equity Groups Among Recent Postsecondary Graduates: Visible Minorities, Aboriginal Peoples and the Activity Limited

Regards sur les groupes d'équité en matière d'emploi chez ceux ayant récemment obtenu un diplôme d'études postsecondaires : minorités visibles, peuples autochtones et personnes limitées dans leurs activités quotidiennes


concealed unemployment | disguised unemployment | hidden unemployment

chômage caché | chômage invisible | chômage non connu | chômage non déclaré


unemployment compensation | unemployment fund | unemployment insurance fund

caisse d'assurance-chômage


equilibrium economy-wide rate of unemployment | natural rate of unemployment | non-accelerating inflation rate of unemployment | NAIRU [Abbr.]

taux de chômage qui n'accélère pas l'inflation


chronic unemployment | long-term unemployment | hard-core unemployment | hard core unemployment

cmage chronique | chômage endémique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
employability: combating long-term unemployment and youth unemployment, modernising education and training systems, active monitoring of the unemployed by offering them a new start in the field of training or employment (before reaching six months of unemployment for every unemployed young person and 12 months for every unemployed adult), reducing the numbers dropping out of the education system early by 50% and deciding on a framework agreement between employers and the social partners on how to open workplaces across Europe for training and work practice.

l'aptitude à l'emploi: la lutte contre le chômage de longue durée et le chômage des jeunes, la modernisation des systèmes d'éducation et de formation, un suivi actif des chômeurs en leur proposant une alternative dans le domaine de la formation ou de l'emploi (au bout de 6 mois pour les chômeurs jeunes et de 12 mois pour les chômeurs de longue durée), la réduction de l'abandon scolaire prématuré de 50%, ainsi que la mise en place d'un accord-cadre entre patronat et partenaires sociaux pour l'ouverture des entreprises à la formation et à l'acquisition d'une expérience.


In order to promote the sustainable integration into employment of unemployed and inactive people, the 2003 Employment Guidelines ask Member States to offer to every unemployed person a new start before reaching 6 months of unemployment, in the case of young people, and 12 months of unemployment in the case of adults, in the form of training, retraining, work practice, a job, or other employment measure; and to ensure that, by 2010, 25% at least of the long-term unemployed participate in an active measure.

Pour favoriser l'intégration durable des personnes inactives ou au chômage sur le marché du travail, les lignes directrices pour l'emploi de 2003 invitent les États membres à offrir à toute personne au chômage un nouveau départ avant d'avoir connu 6 ou 12 mois d'inactivité selon qu'il s'agit de jeunes ou d'adultes, ce nouveau départ consistant en programmes de formation, de reconversion, d'expérience professionnelle, d'emploi ou de toute autre mesure en faveur de l'emploi. Elles invitent aussi les États membres à s'assurer que d'ici 2010, 25 % au moins des chômeurs de longue durée auront bénéficié d'une mesure active.


2. Where the legislation applicable in the Member States concerned requires the fulfilment of certain obligations and/or job-seeking activities by the unemployed person, the obligations and/or job-seeking activities by the unemployed person in the Member State of residence shall have priority.

2. Lorsque la législation applicable dans les États membres concernés exige du chômeur qu’il s’acquitte de certaines obligations et/ou mène certaines activités de recherche d’emploi, les obligations du chômeur dans l’État membre de résidence et/ou ses activités de recherche d’emploi sont prioritaires.


In 2015 in the European Union (EU), the proportion of people economically active (employed and unemployed) stood just below 70% for non-EU citizens aged 20 to 64 (69.8%), while the activity rate was above 77% for citizens of the reporting country (77.3%), referred to as “nationals”.

En 2015 dans l’Union européenne (UE), la proportion de personnes économiquement actives (celles ayant un emploi et celles au chômage) se situait juste en-dessous de 70% pour les citoyens de pays hors-UE âgés de 20 à 64 ans (69,8%), alors que le taux d'activité dépassait les 77% pour les citoyens du pays déclarant (77,3%), ci-après dénommés «nationaux».


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8. Calls on Members States and the Commission to take steps to: develop growth and employment-friendly policies (e.g. more effective support to SMEs as well as more effective, better targeted and activating unemployment policies and social assistance schemes); to introduce lifelong learning, special training linked to sectors with labour shortages as well as needs of regional and local job markets and re-training in order to sustain employability of the long-term unemployed, and to promote lifelong up-skilling, vocational education, on-the-job training and paid traineeships with particular emphasis on unemployed young persons and on wor ...[+++]

8. invite les États membres et la Commission à prendre des mesures pour: élaborer des politiques favorables à la croissance et à l'emploi (par exemple: un soutien plus efficace aux PME et des mesures d'activation de l'emploi et régimes d'assistance sociale plus efficaces et mieux ciblés); mettre en place l'apprentissage tout au long de la vie, des formations spécifiques liées aux secteurs en pénurie de main-d'œuvre et aux besoins des marchés du travail régionaux et locaux et des recyclages afin de soutenir l'employabilité des chômeurs de longue durée, et promouvoir l'amélioration des compétences tout au long de la vie, les formations pr ...[+++]


8. Calls on Members States and the Commission to take steps to: develop growth and employment-friendly policies (e.g. more effective support to SMEs as well as more effective, better targeted and activating unemployment policies and social assistance schemes); to introduce lifelong learning, special training linked to sectors with labour shortages as well as needs of regional and local job markets and re-training in order to sustain employability of the long-term unemployed, and to promote lifelong up-skilling, vocational education, on-the-job training and paid traineeships with particular emphasis on unemployed young persons and on wor ...[+++]

8. invite les États membres et la Commission à prendre des mesures pour: élaborer des politiques favorables à la croissance et à l'emploi (par exemple: un soutien plus efficace aux PME et des mesures d'activation de l'emploi et régimes d'assistance sociale plus efficaces et mieux ciblés); mettre en place l'apprentissage tout au long de la vie, des formations spécifiques liées aux secteurs en pénurie de main-d'œuvre et aux besoins des marchés du travail régionaux et locaux et des recyclages afin de soutenir l'employabilité des chômeurs de longue durée, et promouvoir l'amélioration des compétences tout au long de la vie, les formations pr ...[+++]


10. Calls on the Commission to undertake and to present to the Parliament, on a regular basis, a "special needs assessment" study of island regions taking into account issues of specific concern to islands and proposing measures to address them; considers that such an assessment should focus in particular on the impact of the implementation of regional policy on islands, including on levels of investment, the spread of economic activity, unemployment, transport infrastructure (notably, ports and airports), environmental pressures and the overall level of economic and social integration of islands within the internal market;

10. invite la Commission à entreprendre et à soumettre au Parlement, à intervalles réguliers, une "évaluation des besoins spécifiques" des régions insulaires qui prenne en compte les problèmes propres aux îles et propose des mesures visant à y remédier; estime que cette évaluation devrait se concentrer tout spécialement sur l'impact de la mise en œuvre de la politique régionale sur les îles, notamment sur les niveaux d'investissement, l'ampleur de l'activité économique, le chômage, les infrastructures de transport (en particulier les ports et aéroports), les pressions sur l'environnement et le niveau global d'intégration économique et s ...[+++]


10. Calls on the Commission to undertake and to present to the Parliament, on a regular basis, a “special needs assessment” study of island regions taking into account issues of specific concern to islands and proposing measures to address them; considers that such an assessment should focus in particular on the impact of the implementation of regional policy on islands, including on levels of investment, the spread of economic activity, unemployment, transport infrastructure (notably, ports and airports), environmental pressures and the overall level of economic and social integration of islands within the single market;

10. invite la Commission à entreprendre et à soumettre au Parlement, sur une base régulière, une "évaluation des besoins spécifiques" des régions insulaires qui prenne en compte les problèmes propres aux îles et propose des mesures visant à y remédier; estime que cette évaluation devrait se concentrer tout spécialement sur l'impact de la mise en œuvre de la politique régionale sur les îles, notamment sur les niveaux d'investissement, l'ampleur de l'activité économique, le chômage, les infrastructures de transport (en particulier les ports et aéroports), les pressions sur l'environnement et le niveau global d'intégration économique et so ...[+++]


10. Calls on the Commission to undertake and to present to the Parliament, on a regular basis, a "special needs assessment" study of island regions taking into account issues of specific concern to islands and proposing measures to address them; considers that such an assessment should focus in particular on the impact of the implementation of regional policy on islands, including on levels of investment, the spread of economic activity, unemployment, transport infrastructure (notably, ports and airports), environmental pressures and the overall level of economic and social integration of islands within the internal market;

10. invite la Commission à entreprendre et à soumettre au Parlement, à intervalles réguliers, une "évaluation des besoins spécifiques" des régions insulaires qui prenne en compte les problèmes propres aux îles et propose des mesures visant à y remédier; estime que cette évaluation devrait se concentrer tout spécialement sur l'impact de la mise en œuvre de la politique régionale sur les îles, notamment sur les niveaux d'investissement, l'ampleur de l'activité économique, le chômage, les infrastructures de transport (en particulier les ports et aéroports), les pressions sur l'environnement et le niveau global d'intégration économique et s ...[+++]


active and preventative measures for the unemployed and inactive such as ensuring that, at an early stage of their unemployment spell, all jobseekers benefit from an early identification of their needs and from services such as advice and guidance, job search assistance, a job, or other employability measure (before reaching six months of unemployment in the case of young people and 12 months of unemployment in the case of adults), modernising labour market institutions, and ensuring regular evaluation of the programmes.

des mesures actives et préventives en faveur des chômeurs et des personnes inactives telles que l'identification des besoins des chômeurs à une étape précoce de leur chômage en leur proposant une formation, une reconversion, une nouvelle expérience professionnelle, un emploi ou toute autre mesure favorisant leur insertion professionnelle (avant le sixième mois pour les chômeurs jeunes et le douzième mois pour les chômeurs adultes), la modernisation des institutions du marché du travail et l'évaluation régulière des programmes.


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