Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Allocate actors to roles
Ambiguity processing
Ambiguity resolution
Ambiguous external genitalia
Ambiguous genitalia
Genital ambiguity
Large scale role playing
Large scale role playing game
Large-scale role playing
Match actor to role
Match actors to roles
Matching actors to roles
RPG
RPG game
Range ambiguous target
Range rate ambiguous target
Role ambiguity
Role-play game
Role-play video game
Role-playing game
Role-playing video game

Traduction de «Role ambiguity » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


genital ambiguity | ambiguous external genitalia | ambiguous genitalia

ambiguité sexuelle


A rare chromosome Y structural anomaly, with a highly variable phenotype, mostly characterised by short stature, partial to total gonadal failure, sexual infantilism, genital anomalies (e.g. ambiguous genitalia, hypospadias, cryptorchidism), and azoo

syndrome du chromosome Y en anneau


The most common form of congenital adrenal hyperplasia, divided into 2 clinical groups simple virilising or salt wasting forms. Manifests with genital ambiguity in females and with adrenal insufficiency in both sexes. Girls present with ambiguous gen

hyperplasie congénitale des surrénales par déficit en 21-hydroxylase classique


allocate actors to roles | matching actors to roles | match actor to role | match actors to roles

attribuer des rôles à des acteurs


ambiguity resolution [ ambiguity processing ]

levée d'ambiguïté [ résolution d'ambiguïté | traitement de l'ambiguïté ]


range rate ambiguous target [ range ambiguous target ]

cible donnant un écho ambigu en vitesse


role-playing game | RPG | role-play game | RPG game | role-playing video game | role-play video game

jeu de rôle | JDR | JdR | jeu de rôles | jeu vidéo de rôle | jeu RPG


large scale role playing game | large-scale role playing | large scale role playing

jeu de rôle grandeur nature | grandeur nature | GN | jeu de rôles grandeur nature


A unique form of congenital adrenal hyperplasia characterised by glucocorticoid deficiency, severe sexual ambiguity in both sexes and skeletal (especially craniofacial) malformations. Prenatal androgen excess is responsible for severe virilisation of

hyperplasie congénitale des surrénales par déficit en cytochrome P450 oxydoréductase
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- The Regulation of the Agency should be revised, to reflect ENISA’s original strategic role and to clear ambiguities about its profile.

- Le Règlement de l'agence devrait être révisé pour refléter le rôle stratégique initial de l'ENISA et pour lever les ambiguïtés sur son profil.


42. Acknowledges that teachers play a major role in the formation of educational identities and have a significant impact on aspects of gendered behaviour in school; recalls that much has still to be done to empower teachers with regard to how they can best promote gender equality; insists, therefore, on the need to ensure comprehensive initial and ongoing equality training for teachers at all levels of formal and informal education, including peer learning and cooperation with external organisations and agencies, in order to build awareness of the impact of gender roles and stereotypes on their students’ self-confidence and their subj ...[+++]

42. reconnaît que les enseignants jouent un rôle de premier plan dans la construction de l'identité scolaire, et qu'ils ont une influence déterminante sur certains aspects des comportements sexués à l'école; rappelle qu'un effort important reste à faire pour former les enseignants aux moyens de favoriser au mieux l'égalité entre les hommes et les femmes; insiste, par conséquent, sur la nécessité d'assurer aux enseignants, à tous les niveaux de l'enseignement formel et informel, une solide formation initiale et continue, y compris via un apprentissage par les pairs et une coopération avec des organisations et agences externes, sur ces q ...[+++]


42. Acknowledges that teachers play a major role in the formation of educational identities and have a significant impact on aspects of gendered behaviour in school; recalls that much has still to be done to empower teachers with regard to how they can best promote gender equality; insists, therefore, on the need to ensure comprehensive initial and ongoing equality training for teachers at all levels of formal and informal education, including peer learning and cooperation with external organisations and agencies, in order to build awareness of the impact of gender roles and stereotypes on their students’ self-confidence and their subj ...[+++]

42. reconnaît que les enseignants jouent un rôle de premier plan dans la construction de l'identité scolaire, et qu'ils ont une influence déterminante sur certains aspects des comportements sexués à l'école; rappelle qu'un effort important reste à faire pour former les enseignants aux moyens de favoriser au mieux l'égalité entre les hommes et les femmes; insiste, par conséquent, sur la nécessité d'assurer aux enseignants, à tous les niveaux de l'enseignement formel et informel, une solide formation initiale et continue, y compris via un apprentissage par les pairs et une coopération avec des organisations et agences externes, sur ces q ...[+++]


9. Acknowledges that teachers play a major role in the formation of educational identities and have a significant impact on aspects of gendered behaviour in school; recalls that much has yet to be done to empower teachers with regard to how they can best promote gender equality; insists, therefore, on the need to ensure comprehensive initial and ongoing equality training for teachers at all levels of formal and informal education, including peer-learning and cooperation with external organisations and agencies, in order to build awareness of the impact of gender roles and stereotypes on their students’ self-confidence and their subject ...[+++]

9. reconnaît que les enseignants jouent un rôle de premier plan dans la construction de l'identité scolaire, et qu'ils ont une influence déterminante sur certains aspects des comportements sexués à l'école; rappelle qu'un effort important reste à faire pour former les enseignants aux moyens de favoriser au mieux l'égalité entre hommes et femmes; insiste, par conséquent, sur la nécessité d'assurer aux enseignants, à tous les niveaux de l'enseignement formel et informel, une solide formation initiale et continue, y compris via un apprentissage par les pairs et une coopération avec des organisations et agences externes, sur ces questions ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
42. Acknowledges that teachers play a major role in the formation of educational identities and have a significant impact on aspects of gendered behaviour in school; recalls that much has still to be done to empower teachers with regard to how they can best promote gender equality; insists, therefore, on the need to ensure comprehensive initial and ongoing equality training for teachers at all levels of formal and informal education, including peer learning and cooperation with external organisations and agencies, in order to build awareness of the impact of gender roles and stereotypes on their students’ self-confidence and their subj ...[+++]

42. reconnaît que les enseignants jouent un rôle de premier plan dans la construction de l'identité scolaire, et qu'ils ont une influence déterminante sur certains aspects des comportements sexués à l'école; rappelle qu'un effort important reste à faire pour former les enseignants aux moyens de favoriser au mieux l'égalité entre les hommes et les femmes; insiste, par conséquent, sur la nécessité d'assurer aux enseignants, à tous les niveaux de l'enseignement formel et informel, une solide formation initiale et continue, y compris via un apprentissage par les pairs et une coopération avec des organisations et agences externes, sur ces q ...[+++]


9. Stresses equally the importance of regional dialogues with Turkey and Iran; welcomes the recent agreement reached by the EU3+3 and Iran on the latter's nuclear programme, and hopes to see it translated into a final comprehensive agreement by the agreed deadline; calls on the VP/HR and the Member States, in the event of a final agreement on the nuclear issue, to hold in-depth consultations with Iran and to ensure, at the same time, its commitment to non-proliferation until confirmation by the relevant international bodies, including the IAEA; to this end, urges the EU to actively engage in promoting confidence-building measures between Iran and Saudi Arabia; stresses the need to step up the counter-terrorism cooperation with Turkey; insists on ...[+++]

9. souligne également l'importance d'entretenir des dialogues régionaux avec la Turquie et l'Iran; salue le récent accord conclu par l'E3+3 et l'Iran sur le programme nucléaire de ce dernier et espère qu'il se traduira par un accord final complet dans le délai imparti; invite la HR/VP et les États membres, si un accord final sur la question nucléaire est obtenu, à organiser des consultations approfondies avec l'Iran et à s'assurer, dans le même temps, du respect par ce dernier de ses engagements en matière de non-prolifération, dans l'attente d'une confirmation des instances internationales compétentes, notamment l'AIEA; prie instamment l'Union, à cette fin, de s'engager activement dans la promotion de mesures de confiance entre l'Iran e ...[+++]


- The Regulation of the Agency should be revised, to reflect ENISA’s original strategic role and to clear ambiguities about its profile.

- Le Règlement de l'agence devrait être révisé pour refléter le rôle stratégique initial de l'ENISA et pour lever les ambiguïtés sur son profil.


According to the EDPS, the proposed text is ambiguous about the role of the EDPS which could hamper the effectiveness of his involvement in the work of the Working Party.

Le CEPD estime que le libellé proposé est ambigu en ce qui concerne son rôle, ce qui pourrait compromettre l'efficacité de sa participation aux travaux du groupe.


This is an ambiguous term since it may refer either to the actual body providing the service or to the general interest role assigned to the body concerned.

Cette expression est à double sens: tantôt elle désigne l'organisme de production du service, tantôt elle vise la mission d'intérêt général confiée à celui-ci.


This is an ambiguous term since it may refer either to the actual body providing the service or to the general interest role assigned to the body concerned.

Cette expression est à double sens: tantôt elle désigne l'organisme de production du service, tantôt elle vise la mission d'intérêt général confiée à celui-ci.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Role ambiguity' ->

Date index: 2023-02-06
w