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Arrange fertilizer recommendation for flowers
Commission recommendation
Community recommendation
Contribute fertilizer recommendation for flowers
Council recommendation
EAEC recommendation
Euratom recommendation
Petition heard and recommended
Petition recommended
Provide a fertilizer recommendation for flowers
Provide fertilizer recommendation for flowers
RDA
Recommendation
Recommendation
Recommendation of the European Central Bank
Recommended dietary allowance
Recommended dietary intake
Recommended intake
Recommended nutrient intake
Reference nutrient intake

Traduction de «Petition recommended » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
petition recommended

pétition approuvée [ demande approuvée ]


petition heard and recommended

demande entendue et approuvée | pétition entendue et approuvée


recommendation (EU) [ Commission recommendation | Community recommendation | Council recommendation | recommendation of the European Central Bank ]

recommandation (UE) [ recommandation communautaire | recommandation de la Banque centrale européenne | recommandation de la Commission | recommandation du Conseil ]


petition heard and recommended

pétition entendue et approuvée [ demande entendue et approuvée ]


arrange fertilizer recommendation for flowers | contribute fertilizer recommendation for flowers | provide a fertilizer recommendation for flowers | provide fertilizer recommendation for flowers

donner des recommandations sur des engrais floraux


recommended dietary allowance [ RDA | recommended nutrient intake | recommended intake | recommended dietary intake | reference nutrient intake ]

apport nutritionnel recommandé


EAEC recommendation [ Euratom recommendation ]

recommandation CEEA [ recommandation Euratom ]


Continuity of Employment (Seafarers) Recommendation (1976) | Recommendation concerning Continuity of Employment of Seafarers

Recommandation concernant la continuité de l'emploi des gens de mer


Recommendation concerning Tripartite Consultations to Promote the Implementation of International Labour Standards and National Action relating to the Activities of the International Labour Organisation | Tripartite Consultation (Activities of the International Labour Organisation) Recommendation, 1976 (No. 152)

recommandation concernant les consultations tripartites destinées à promouvoir la mise en œuvre des normes internationales du travail et les mesures nationales en rapport avec les activités de l'Organisation internationale du Travail


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[29] In that same report, the Special Committee reflected on the issue of electronic petitions, recommended the development of a system for such petitions, and requested that the Clerk of the House develop options and a proposal for submission to and approval by the Standing Committee on Procedure and House Affairs.

[29] Comme le Comité spécial s’était aussi penché sur la question des pétitions électroniques, il a recommandé, dans ce même rapport, qu’on élabore un système pour le traitement de ces pétitions et demandé au Greffier de la Chambre d’élaborer des options ainsi qu’une proposition pour le traitement et l’approbation des pétitions par le Comité permanent de la procédure et des affaires de la Chambre.


having regard to the numerous petitions on practices of child welfare authorities and the protection of children’s rights, child custody, child abduction and childcare which the Committee on Petitions has received over the years from various EU Member States, and to the recommendations made in the reports on fact-finding visits to Germany (23-24 November 2011) (Jugendamt), Denmark (20-21 June 2013) (social services) and the United Kingdom (5-6 November 2015) (non-consensual adoptions),

vu les nombreuses pétitions reçues sur les pratiques des autorités de protection de l'enfance et la protection des droits de l'enfant, la garde d'enfants, l'enlèvement d'enfants et le placement d'enfants reçues au fil des ans par la commission des pétitions et provenant de divers États membres de l'Union européenne, et les recommandations formulées dans les comptes rendus des missions d'information en Allemagne (du 23 au 24 novembre 2011) (Jugendamt), au Danemark (du 20 au 21 juin 2013) (services sociaux) et au Royaume-Uni (du 5 au 6 ...[+++]


If, when the Committee compares the notice and the petition, it finds that the terms of the notice do not correspond to those of the petition or that the notice fails to indicate clearly the object of the petition, the Committee must conclude that the bill is inadmissible, in whole or in part, and may recommend that the matter not be proceeded with or that certain provisions not included in the notice be struck from the bill (see Bourinot, 4 ed., pp. 593-4; Beauchesne, 4 ed., p. 344).

Par contre, s’il compare l’avis et la pétition et qu’il juge que le texte de l’avis ne correspond pas à celui de la pétition ou que l’avis n’indique pas clairement l’objet de la pétition, le Comité doit conclure que le projet de loi est inadmissible en totalité ou en partie, et il peut recommander d’abandonner l’étude du projet de loi ou de supprimer certaines dispositions qui ne figurent pas dans l’avis (voir Bourinot, 4 éd., p. 593-594; Beauchesne, 4 éd., p. 352-353).


Mr. Speaker, I am pleased to present a petition on behalf of Development and Peace, which is calling for the creation of a legislated ombudsman mechanism for the Canadian extractive sector, which would have the authority to receive and investigate complaints, make public its findings, recommend remedial actions and recommend government-imposed sanctions such as withholding financial and political support to any company that does not comply with standards.

Monsieur le Président, j'ai le plaisir de déposer une pétition au nom de l'organisme Développement et paix. Celui-ci demande la création d'un mécanisme légal d'ombudsman du secteur extractif au Canada qui aurait le pouvoir de recevoir et d'analyser des plaintes, de rendre publiques ses conclusions, de recommander des mesures correctives et de recommander l'imposition de sanctions par le gouvernement, tel que le report de soutien politique ou financier à toute compagnie qui ne respecte pas ces normes.


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39. Notes the growing number of petitions in the course of the legislative period and remains highly concerned that delays and response times are still too long throughout the registration phase and the admissibility phase in the process; calls for providing the Unit for Reception and Referral of Official Documents and the Petitions Committee Secretariat, respectively, with an additional administrator with juridical background, to issue recommendations related to whether the petition lies within the competence of European law; consi ...[+++]

39. relève que le nombre de pétitions reçues est allé croissant au cours de la législature, et continue d'être préoccupé par la longueur excessive des retards et du temps de réponse lors des phases de la procédure concernant l'enregistrement et la décision quant à la recevabilité; demande d'allouer à l'Unité «Réception et renvoi des documents officiels» et au secrétariat de la commission des pétitions respectivement, un administrateur supplémentaire ayant une expérience dans le domaine juridique, afin que la commission soit en mesure d'émettre des recommandations quant au ...[+++]


Motion No. 428 recommends updating the rules governing the format of petitions and studying the possibility of letting e-petitions trigger a debate in the House of Commons once a certain number of signatures have been collected and if at least five members sponsor a petition.

Au-delà de la modernisation du format des pétitions et de leur recevabilité, la motion M-428 recommande que l'on étudie la possibilité de permettre à ce genre de pétitions de forcer le déclenchement d'un débat à la Chambre des communes une fois qu'un certain nombre de signatures auront été obtenues et qu'au moins cinq députés auront parrainé la pétition.


Considers that the status of the right to petition as a fundamental right of Union citizens would, at the very least, require the Commission to give sufficient reasons for not following a recommendation by Parliament;

considère que le statut du droit de pétition comme droit fondamental des citoyens de l'Union nécessiterait, au moins, que la Commission fournisse des raisons suffisantes de ne pas suivre une recommandation du Parlement;


Considers that the status of the right to petition as a fundamental right of Union citizens would, at the very least, require the Commission to give sufficient reasons for not following a recommendation by Parliament.

considère que le statut du droit de pétition comme droit fondamental des citoyens de l'Union nécessiterait, au moins, que la Commission fournisse des raisons suffisantes de ne pas suivre une recommandation du Parlement.


The Committee on Petitions recommends that the apparent advantages and possible drawbacks of this proposal be carefully examined by the Committee responsible, from the point of view of effective budgetary control of Parliament.

La commission des pétitions recommande à la commission compétente au fond d'examiner attentivement, du point de vue de l'efficacité du contrôle du budget par le Parlement, les avantages apparents et les éventuels inconvénients de cette proposition.


The Parliament's decision means that its procedures in this respect are now consistent with those that its Committee on Petitions recommended to the European Commission in the Bösch Report, which was adopted in October 2000".

La décision du Parlement signifie que ses procédures à cet égard sont maintenant en ligne avec celles que sa commission des pétitions avait recommandées à la Commission européenne dans le rapport Bösch, adopté en octobre 2000".


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