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Accusatory procedure
Adversarial principle
Adversarial procedure
Adversary procedure
Audita altera parte procedure
Bundesland
Federalism
Federation State
Inquisitorial
Land
Nation state
Nation-state
National consciousness
National culture
National identity
Non-adversarial
Non-adversarial environment
Non-adversary
Non-adversary environment
Non-state adversary
Plot lighting states using automated lighting
Plot lighting states with automated lighting
Plot lighting states with automated lights
Principle of an adversarial process
Procedure in contradictory matters
State
State of a Federation

Vertaling van "Non-state adversary " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


accusatory procedure | adversarial procedure | adversary procedure | audita altera parte procedure | procedure in contradictory matters

procédure accusatoire | procédure contradictoire | procès contradictoire


adversarial principle | principle of an adversarial process

principe de la contradiction | principe du contradictoire


non-adversary environment [ non-adversarial environment ]

contexte non accusatoire


inquisitorial [ non-adversary | non-adversarial ]

inquisitoire [ non contradictoire ]






Federation State [ Bundesland | Land (Germany) | State of a Federation | Federalism(STW) ]

État fédéré [ Bundesland | Land ]


plot and rehearse lighting states with automated lights | plot lighting states using automated lighting | plot lighting states with automated lighting | plot lighting states with automated lights

définir la position d'éclairages avec des lumières automatisées


national identity [ national consciousness | national culture | nation state | nation-state | Nation state(STW) | National culture(STW) ]

identité nationale [ conscience nationale | culture nationale | état-nation ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
That period shall be suspended in duly justified cases, in particular where, during the adversarial procedure, it is necessary for the institution or body concerned to obtain feedback from Member States in order to finalise its reply.

Ce délai est suspendu, dans les cas dûment justifiés, en particulier lorsque, durant la procédure contradictoire, il est nécessaire à l'institution ou à l'organisme concerné d'obtenir un retour d'information des États membres pour parachever sa réponse.


The irregularities detected are the subject of adversarial procedures with the four Member States with a view to determining whether financial corrections should be applied.

Les irrégularités constatées font l’objet de procédures contradictoires avec les quatre Etats membres, afin de déterminer l’application d’éventuelles corrections financières.


By requiring the Commission to respect a pre-litigation administrative stage prior to the infringement proceedings, Article 226 of the EC Treaty enshrines the adversarial nature of this procedure and the duty of sincere cooperation between the Member States and the Community institutions.

En imposant à la Commission de respecter une phase administrative pré-contentieuse préalable au recours en manquement, l'article 226 du Traité CE consacre, à la fois, le caractère contradictoire de cette procédure et l'obligation d'une coopération loyale entre les Etats membres et les institutions communautaires.


Member States which do not have an adversarial system should be able to maintain their current system provided that it complies with this Directive and with other relevant provisions of Union and international law.

Les États membres qui ne connaissent pas un système accusatoire devraient pouvoir conserver leur système actuel, à condition qu'il respecte la présente directive et les autres dispositions pertinentes du droit de l'Union et du droit international.


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218. Welcomes the communication from the Commission concerning net financial corrections on Member States (COM(2013)0934); has doubts, however, as to whether the documents submitted by Member States by 15 February of year ‘n+1’ provide a sound basis for a risk analysis; observes furthermore that the adversarial procedure which may lead to the imposition of net corrections takes four months, which is too long;

218. salue la communication de la Commission sur l'application de corrections financières nettes aux États membres (COM(2013)0934); doute cependant que les documents transmis par les États membres jusqu'au 15 février de l'année "n+1" constituent une base solide d'une analyse des risques; constate par ailleurs que la procédure contradictoire qui peut entraîner l'application de corrections nettes dure quatre mois, ce qui est trop long;


218. Welcomes the communication from the Commission concerning net financial corrections on Member States (COM(2013)0934); has doubts, however, as to whether the documents submitted by Member States by 15 February of year ‘n+1’ provide a sound basis for a risk analysis; observes furthermore that the adversarial procedure which may lead to the imposition of net corrections takes four months, which is too long;

218. salue la communication de la Commission sur l'application de corrections financières nettes aux États membres (COM(2013)0934); doute cependant que les documents transmis par les États membres jusqu'au 15 février de l'année «n+1» constituent une base solide d'une analyse des risques; constate par ailleurs que la procédure contradictoire qui peut entraîner l'application de corrections nettes dure quatre mois, ce qui est trop long;


For their part, the Member States should encourage and promote the application of the European Code of Conduct for Mediators, which the Commission will publish in the C Series of the Official Journal of the European Union, while ensuring that the quality of mediation is guaranteed by the criteria listed and defined in Commission Recommendation 98/257/EC of 30 March 1998 on the principles applicable to the bodies responsible for out-of-court settlement of consumer disputes and Commission Recommendation 2001/310/EC: impartiality, transparency, efficiency, fairness, representation, independence, adversarial procedure, legality and freedom.

Pour leur part, les États membres devraient encourager et promouvoir l'application du code de conduite européen pour les médiateurs, que la Commission publiera dans la série C du Journal officiel de l'Union européenne, en veillant à ce que la qualité de la médiation soit garantie par les critères énumérés et définis par la recommandation de la Commission 98/257/CE du 30 mars 1998 concernant les principes applicables aux organes responsables pour la résolution extrajudiciaire des litiges de consommation et la recommandation de la Commission 2001/310/CE: impartialité, transparence, efficacité, équité, représentation, indépendance, contradictoire, léga ...[+++]


24. Encourages business organisations and national governments to address the problem that many businesses in the new Member States underestimate the importance and benefits of addressing consumer issues and wrongly consider consumer organisations as adversarial and the strengthening of consumer awareness as a threat to business;

24. invite les organisations d'entreprises et les gouvernements nationaux à se préoccuper du fait que, dans les nouveaux États membres, de nombreuses entreprises sous-estiment l'importance et les avantages des questions concernant les consommateurs, et considèrent à tort les organisations de consommateurs comme des adversaires et la sensibilisation du consommateur comme une menace pour l'entreprise;


24. Encourages business organisations and national governments to address the problem of many businesses in the new Member States underestimating the importance and benefits of addressing consumer issues and wrongly considering consumer organisations as adversarial and the strengthening of consumer awareness as a threat to business;

24. invite les organisations d'entreprises et les gouvernements nationaux à se préoccuper du fait que, dans les nouveaux États membres, de nombreuses entreprises sous-estiment l'importance et les avantages des questions concernant les consommateurs, et considèrent à tort les organisations de consommateurs comme des adversaires et la sensibilisation du consommateur comme une menace pour l'entreprise;


*The 1998 Communication on the "out-of-court settlement of consumer disputes" [4] referred to Commission Recommendation 98/257/EC setting out 7 principles (independence, transparency, adversarial principle, effectiveness, legality, liberty and representation) that ADRs in each Member State should offer to their users.

*La communication de 1998 sur la "résolution extrajudiciaire des conflits de consommation" [4] introduit la recommandation 98/257/CE qui propose sept principes (indépendance, transparence, principe du contradictoire, efficacité, légalité, liberté et représentation) que les mécanismes alternatifs de résolution des litiges de chaque État membre devraient appliquer à leurs utilisateurs.


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