Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CFD
Car Free Day
European Car-Free Day
European no-car day
Freight car waiting heavy repairs
Heavy bottom
Heavy bulk material
Heavy car
Heavy cargoes
Heavy commodities
Heavy corner
Heavy duty flat car
Heavy goods
Heavy panels
Heavy shoulder
Ponderables
Rough freight
Weight goods
Weighty goods

Vertaling van "Heavy car " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Rider or occupant injured in collision with car, pick-up truck, van, heavy transport vehicle or bus

Personne montant un animal ou occupant un véhicule à traction animale blessée dans une collision avec une automobile, une camionnette, un véhicule lourd ou un autobus


Occupant of heavy transport vehicle injured in collision with car, pick-up truck or van

Occupant d'un véhicule lourd blessé dans une collision avec une automobile ou une camionnette


Car occupant injured in collision with heavy transport vehicle or bus

Occupant d'une automobile blessé dans une collision avec un véhicule lourd ou un autobus


freight car waiting heavy repairs

wagon réformé pour avarie grave


heavy duty flat car

wagon plat de forte capacité [ wagon plat gros porteur ]


heavy duty flat car

wagon plat de forte capacité | wagon plat gros porteur


heavy bottom | heavy corner | heavy panels | heavy shoulder

angles épais | épaules épaisses | faces épaisses | fond épais


Car Free Day | European Car-Free Day | European no-car day | In Town, Without My Car! Day | CFD [Abbr.]

Journée européenne En ville sans ma voiture !


heavy goods [ ponderables | weighty goods | weight goods | heavy bulk material | rough freight | heavy commodities | heavy cargoes ]

marchandises pondéreuses [ pondéreux | marchandises lourdes | chargement lourd | pondéreux en vrac ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
With regard to collisions between lorries and cars, Community legislation already lays down requirements for the rear end, side guard and front of heavy goods vehicles in order to limit underrun by cars, [28] and greater protection of occupants can be obtained by introducing energy absorption criteria.

Concernant les collisions poids lourds- voitures, la législation communautaire fixe déjà des prescriptions concernant la face arrière, la garde latérale et la face avant des poids lourds de façon à limiter l'encastrement des voitures [28], et une meilleure protection des occupants peut encore être obtenue par l'introduction de critères d'absorption d'énergie.


This first batch of 8 proposals will be complemented over the next 12 months by other proposals, including on post-2020 emissions standards for cars and vans as well as the first-ever emission standards for heavy-duty vehicles, which follows today's proposal on monitoring and reporting of CO emissions and fuel consumption from heavy-duty vehicles.

Ce premier ensemble de huit propositions sera complété au cours des douze prochains mois par d'autres propositions, notamment sur les normes d'émission pour l'après-2020 applicables aux voitures et aux camionnettes, ainsi que sur les toutes premières normes d'émission applicables aux véhicules utilitaires lourds.


During the Working Group, the Korean side confimed the acceptance of EURO VI certificates for heavy duty commercial vehicles and simplified, electronic documentary procedures for imports of E-marked tyres. Market access issues discussed included, inter alia, truck-tractors, self-certification and marking of car parts, new emission standards for petrol cars, CO2 targets, vehicle width limit, auxiliary braking system of large-sized buses and safety standards for armrest impact.

Durant la réunion du groupe de travail, la Corée a confirmé l’acceptation des attestations EURO VI pour les véhicules utilitaires lourds et de procédures documentaires électroniques simplifiées pour les importations de pneus portant le marquage E. Les questions relatives à l’accès au marché portaient, entre autres, sur les tracteurs pour semi-remorques, l’autocertification et le marquage des composants automobiles, les nouvelles normes d’émission applicables aux voitures à essence, les objectifs en matière de CO, la largeur maximale des véhicules, les systèmes de freinage auxiliaires pour les autobus de grande taille et les normes de sé ...[+++]


While emissions from cars and vans have already been addressed by EU laws and, as a result, have started to decline, CO emissions from heavy-duty vehicles (HDVs) have not yet been regulated in the EU although they represent about 25 % of road transport emissions.

Alors que les émissions des voitures et des camionnettes sont déjà régies par des lois européennes, ce qui a contribué à leur baisse, les émissions de CO des véhicules utilitaires lourds, qui représentent près de 25 % des émissions du transport routier, ne sont pas encore réglementées au sein de l’Union européenne.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. L-category vehicles comprise powered two-, three- and four-wheel vehicles as categorised in this Article and Annex I, including powered cycles, two- and three-wheel mopeds, two- and three-wheel motorcycles, motorcycles with side-cars, light and heavy on-road quads, and light and heavy quadri-mobiles.

1. Les véhicules de catégorie L comprennent les véhicules motorisés à deux, trois ou quatre roues relevant des catégories définies dans le présent article et à l'annexe I, y compris les vélos à moteur, les cyclomoteurs à deux ou trois roues, les motocycles à deux ou trois roues, les motocycles avec side-car, les quads routiers légers et lourds et les quadrimobiles légers et lourds.


1. L-category vehicles comprise powered two-, three- and four-wheel vehicles as categorised in this Article and Annex I, including powered cycles, two- and three-wheel mopeds, two- and three-wheel motorcycles, motorcycles with side-cars, light and heavy on-road quads, and light and heavy quadri-mobiles.

1. Les véhicules de catégorie L comprennent les véhicules motorisés à deux, trois ou quatre roues relevant des catégories définies dans le présent article et à l'annexe I, y compris les vélos à moteur, les cyclomoteurs à deux ou trois roues, les motocycles à deux ou trois roues, les motocycles avec side-car, les quads routiers légers et lourds et les quadrimobiles légers et lourds.


The weighted average daily traffic shall assume an equivalence factor “e” of no more than 4 between heavy goods vehicles and passenger cars.

Pour le trafic journalier moyen pondéré, un facteur d’équivalence “e” inférieur ou égal à 4 est appliqué entre les poids lourds et les véhicules particuliers.


In its 10 year roadmap in the Final Report ‘A Competitive Automotive Regulatory System for the 21st century’, the CARS 21 High Level Group recommended an integrated approach with regard to road safety including the compulsory introduction of new safety features, such as mirrors to reduce the blind spots of heavy goods vehicles.

Dans sa feuille de route applicable sur une durée de dix ans et contenue dans le rapport final «A Competitive Automotive Regulatory System for the 21st century» (un cadre réglementaire concurrentiel pour le secteur automobile au XXIe siècle), le groupe de haut niveau CARS 21 recommandait une approche intégrée en ce qui concerne la sécurité routière, reposant notamment sur l'introduction obligatoire de nouveaux dispositifs de sécurité, tels que des rétroviseurs destinés à réduire l'angle mort des poids lourds.


for Thule: manufacturing and sale of load carrying systems and trailers for passenger cars, tow bars and wiring kits for passenger cars and heavy vehicles, accessories for recreational vehicles and snow chains.

Thule: fabrication et vente de systèmes de porte charge et de remorques pour voitures particulières, d'équipement de traction pour voitures particulières et pour véhicules lourds, d'accessoires pour véhicules de loisirs et de chaînes à neige.


With regard to collisions between lorries and cars, Community legislation already lays down requirements for the rear end, side guard and front of heavy goods vehicles in order to limit underrun by cars, [28] and greater protection of occupants can be obtained by introducing energy absorption criteria.

Concernant les collisions poids lourds- voitures, la législation communautaire fixe déjà des prescriptions concernant la face arrière, la garde latérale et la face avant des poids lourds de façon à limiter l'encastrement des voitures [28], et une meilleure protection des occupants peut encore être obtenue par l'introduction de critères d'absorption d'énergie.




Anderen hebben gezocht naar : car free day     european car-free day     european no-car day     freight car waiting heavy repairs     heavy bottom     heavy bulk material     heavy car     heavy cargoes     heavy commodities     heavy corner     heavy duty flat car     heavy goods     heavy panels     heavy shoulder     ponderables     rough freight     weight goods     weighty goods     Heavy car     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Heavy car' ->

Date index: 2025-02-12
w