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Canada Emergency Measures Organization
Compose contingency plans for emergencies
Coordinate emergency action plan
Create emergency contingency plans
Develop contingency plans for emergencies
Emergency Planning Canada
Emergency Preparedness Canada
Emergency action plan
Emergency management preparedness plan
Emergency plan
Emergency planning process
Emergency planning sector
Emergency planning zone
Emergency preparedness plan
Emergency response scheme
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Manage emergency plans for evacuation
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Manage ship emergency plans
Managing ship emergency plans
National Emergency Planning Establishment
OCIPEP
Preparedness plan
Produce emergency action plans
Ship emergency plans implementing

Traduction de «Emergency planning process » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
emergency planning process

processus de planification des interventions d'urgence


compose contingency plans for emergencies | produce emergency action plans | create emergency contingency plans | develop contingency plans for emergencies

élaborer des plans d'urgence en cas d'urgences


manage emergency plans for evacuation | manage evacuation emergency plan | coordinate emergency action plan | manage emergency evacuation plans

maintenir les plans d’évacuation d’urgence | gérer les plans d’évacuation d’urgence | gérer les plans d’évacuation en urgence


managing ship emergency plans | ship emergency plans implementing | implementing ship emergency plans | manage ship emergency plans

organiser des plans d’urgence à bord de navires


Office of Critical Infrastructure Protection and Emergency Preparedness [ OCIPEP | Emergency Preparedness Canada | Emergency Planning Canada | National Emergency Planning Establishment | Canada Emergency Measures Organization ]

Bureau de la protection des infrastructures essentielles et de la protection civile [ BPIEPC | Protection civile Canada | Planification d'urgence Canada | Centre national de planification des mesures d'urgence | Canada organisation des mesures d'urgence ]


emergency preparedness plan [ preparedness plan | emergency management preparedness plan ]

plan de préparation aux urgences [ plan de préparation ]


emergency plan | emergency response scheme | emergency preparedness plan

plan d'urgence | plan d'intervention en cas d'urgence


emergency action plan | emergency plan

plan d'urgence et d'intervention




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It is estimated that 21% of potential tourists from emerging markets abandon their plans to travel to Europe due to slow processing of visas.

Il est estimé que 21 % des touristes potentiels des nouveaux marchés émergents renoncent à leurs projets de voyage en Europe en raison de la lenteur du traitement des visas.


The Commission believes that the development of an EU Action Plan for Sustainable Forest Management could provide such a framework. An Action Plan could provide the necessary impetus to transform the EU Forestry Strategy into a dynamic process capable of responding to the newly emerging policy context and delivering outcomes consistent with the Lisbon and the Gothenburg Strategies.

La Commission est d’avis que l’élaboration d’un plan d’action de l’UE pour la gestion durable des forêts pourrait fournir un cadre approprié et donner l’impulsion nécessaire pour transformer la stratégie forestière de l’UE en une structure dynamique susceptible de répondre à l’évolution du contexte politique et de produire des résultats conformes aux stratégies de Lisbonne et de Göteborg.


L. whereas having been forced to take emergency measures in response to successive crises that it failed to anticipate in the MENA region despite some signals, the EU has been unable to analyse the key elements or deal with the complexity of the situation, expectations and prospects created by the Arab uprisings of 2011; whereas, above all, the EU has failed to respond to the need for a very long-term strategy to sustain and assist genuine democratic transition, economic development and political stability; whereas, acting on the instructions issued by the European Council of December 2013, the High Representative of the Union for For ...[+++]

L. considérant que, contrainte de réagir dans l'urgence aux crises successives dans la région MOAN, qu'elle n'avait pas su anticiper malgré les signes avant-coureurs, l'Union n'a pas été en mesure d'analyser les éléments fondamentaux, ni de gérer la complexité de la situation, les attentes et les perspectives créées par les soulèvements arabes de 2011; considérant, surtout, qu'elle n'a pas su répondre à la nécessité d'une stratégie à très long terme pour soutenir et favoriser une véritable transition démocratique, le développement économique et la stabilité politique; considérant que, sur la base du mandat délivré par le Conseil europ ...[+++]


14. Stresses that in the EU, 47 nuclear power plants, with 111 reactors between them, have more than 100 000 people living within a 30-km radius; regrets the fact that the scope of the stress tests was not extended to off-site emergency preparedness, despite the importance of this factor in limiting the impact of potential nuclear accidents on the population; welcomes the initiative undertaken by the Commission, with the support of ENSREG, of launching a study focusing on cross-border regions in the EU; asks the Commission, as part ...[+++]

14. souligne que, dans l'Union européenne, plus de 100 000 habitants vivent dans un rayon de 30 km autour de 47 centrales nucléaires comportant 111 réacteurs; regrette que le champ de ces tests de résistance n'ait pas été élargi à la préparation aux situations d'urgence en dehors des sites de centrales en dépit de l'importance de cette préparation pour limiter les effets des accidents nucléaires potentiels sur la population; se félicite de l'initiative de la Commission, de lancer, avec l'appui de l'ENSREG, une étude sur les régions transfrontalières de l'Union, demande à la Commission, dans le cadre de la directive sur la sûreté nucléa ...[+++]


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13. Stresses that in the EU, 47 nuclear power plants, with 111 reactors between them, have more than 100 000 people living within a 30-km radius; regrets the fact that the scope of the stress tests was not extended to off-site emergency preparedness, despite the importance of this factor in limiting the impact of potential nuclear accidents on the population; welcomes the initiative undertaken by the Commission, with the support of ENSREG, of launching a study focusing on crossborder regions in the EU with a view to making recommend ...[+++]

13. souligne que, dans l'Union européenne, plus de 100 000 habitants vivent dans un rayon de 30 km autour de 47 centrales nucléaires comportant 111 réacteurs; regrette que le champ de ces tests de résistance n'ait pas été élargi à la préparation aux situations d'urgence en dehors des sites de centrales en dépit de l'importance de cette préparation pour limiter les effets des accidents nucléaires potentiels sur la population; se félicite de l'initiative de la Commission de lancer, avec l'appui de l'ENSREG, une étude sur les régions transfrontalières de l'Union en vue de la formulation, d'ici à la fin de 2013, de recommandations, notamme ...[+++]


32. Takes note of the positive announcement by the President of Algeria on the launch of the process of democratisation and on ensuring the better governance of that country, including the lifting of the state of emergency and a planned constitutional reform; underlines the need to accelerate these initiatives and calls for a strong commitment from the Algerian authorities to this process of reforms, which should be inclusive and open to civil society;

32. prend acte de l'annonce satisfaisante faite par le président de l'Algérie concernant le lancement du processus visant à la démocratisation et à assurer une meilleure gouvernance du pays, notamment en levant l'état d'urgence et en planifiant une réforme constitutionnelle; insiste sur la nécessité d'accélérer ces initiatives et invite les pouvoirs publics algériens à s'engager fermement dans ce mouvement de réformes, qui devrait être intégrateur et ouvert à la société civile;


The HACCP plan must reflect normal and abnormal/ emergency operating conditions including a breakdown of the process and it must specify possible corrective actions which are to be applied in the case of abnormal/emergency operating conditions.

Le plan HACCP doit refléter les conditions d’exploitation normales et les cas d’anomalie ou d’urgence, notamment les pannes survenant au cours du procédé, et préciser les mesures correctives pouvant être appliquées dans les cas d’anomalie ou d’urgence.


The development of plans for pandemic influenza involves the principles and components of a planning process presented in the Commission Communication on strengthening coordination on generic preparedness planning for public health emergencies at EU level[9].

L’élaboration de plans concernant la grippe pandémique fait appel aux principes et aux éléments du processus de planification présenté dans la communication de la Commission sur le renforcement de la coordination de la planification générale de la préparation aux urgences sanitaires à l'échelon de l'Union européenne[9].


The Commission believes that the development of an EU Action Plan for Sustainable Forest Management could provide such a framework. An Action Plan could provide the necessary impetus to transform the EU Forestry Strategy into a dynamic process capable of responding to the newly emerging policy context and delivering outcomes consistent with the Lisbon and the Gothenburg Strategies.

La Commission est d’avis que l’élaboration d’un plan d’action de l’UE pour la gestion durable des forêts pourrait fournir un cadre approprié et donner l’impulsion nécessaire pour transformer la stratégie forestière de l’UE en une structure dynamique susceptible de répondre à l’évolution du contexte politique et de produire des résultats conformes aux stratégies de Lisbonne et de Göteborg.


33. Urges the Member States, the international organisations and the Commission to take due account of the aspects relating to peacemaking, peace-building and peacekeeping at all stages (planning, execution and assessment) of programmes in countries which have recently emerged from an armed conflict or in countries in process of emerging from such a conflict and still having to deal with displaced persons and refugee populations;

33. en ce sens, demande instamment aux États membres, aux organisations internationales et à la Commission de tenir compte des questions liées aux concepts d'instauration de la paix et de maintien de la paix à chaque phase de la planification, de la mise en œuvre et de l'évaluation des programmes dans les pays sortis récemment d'un conflit armé, ou dans les pays en voie d'en sortir et ayant encore des populations déplacées et réfugiées;


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