Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer diplomatic disaster management
Apply crisis management
Apply diplomatic crisis management
Apply emergency and crisis management
CMB
Crisis Management Board
Crisis management
Financial crisis management
Handle crisis management
Handle diplomatic crisis management
Manage emergency situations on board
Management Board
Management Board of Europol
Perform crisis management in emergency situations
Utilise crisis management
Utilise diplomatic disaster management

Traduction de «Crisis Management Board » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Crisis Management Board | CMB [Abbr.]

conseil de gestion des crises


manage activities on board in the event of an emergency | perform crisis management in emergency situations | control proceedings on board in the event of an emergency | manage emergency situations on board

contrôler les procédures à bord en cas d'urgence


handle crisis management | utilise crisis management | apply crisis management | apply emergency and crisis management

appliquer la gestion de crises


administer diplomatic disaster management | utilise diplomatic disaster management | apply diplomatic crisis management | handle diplomatic crisis management

appliquer la gestion de crises diplomatiques


crisis management | financial crisis management

gestion des crises financières


Management Board | Management Board of Europol

conseil d'administration | conseil d'administration d'Europol


28. Believes that the CA must be rooted in a vision shared by all EU actors of the evolving strategic context in which EU action takes place; calls, therefore, for more regular and transparent information-sharing, policy co-ordination and teamwork between EU actors through all phases of EU action; calls, further, for the development of formal structures in which those exchanges could take place and where early warning, situation analysis and crisis and post-crisis monitoring could be conducted, potentially integrating existing structures (such as the EU SitRoom, the Emergency Response Coordination Centre and ARGUS); reiterates the need for a ‘Crisis ...[+++]

28. estime que l'approche globale doit s'enraciner dans une vision partagée par tous les acteurs européens du contexte stratégique évolutif dans lequel l'Union intervient; demande par conséquent plus de régularité et de transparence dans le partage d'informations, la coordination des politiques et le travail d'équipe entre les acteurs concernés à toutes les étapes de l'action de l'Union européenne; appelle également de ses vœux la création de structures formelles facilitant ces échanges, la diffusion des alertes précoces et des analyses situationnelles, ainsi que la surveillance efficace des situations de ...[+++]


The reference to other groups or colleges performing the same tasks and functions in accordance with Article 88(6) of Directive 2014/59/EU should be understood as including, but not limited to, crisis management groups established under the common principles and approaches developed by the Financial Stability Board and the G20.

La référence à d'autres groupes ou collèges exécutant les mêmes tâches et fonctions conformément à l'article 88, paragraphe 6, de la directive 2014/59/UE devrait s'entendre comme incluant, sans toutefois s'y limiter, les groupes de gestion de crise mis en place en vertu des approches et principes communs définis par le Conseil de stabilité financière et le G20.


19. Regrets the fact that the provisional organisation chart of the EEAS does not include all existing units dealing with crisis response planning and programming, conflict prevention and peacebuilding with the CSDP structures in line with the Madrid agreement; calls in this context for the organisation of regular meetings of a crisis management board to be composed of the CMPD, the CCPC, the EUMS, the EU SITCEN, the peace-building, conflict prevention, mediation and security policy units, the Chair of the PSC, the geographical desks and other policy departments concerned, placed under the authority of the VP/HR and the executive Secret ...[+++]

19. déplore le fait que l'organigramme provisoire du SEAE ne comprenne pas toutes les unités chargées de la planification et de la programmation des interventions en cas de crise, de la prévention des conflits et de la consolidation de la paix dans les structures de la PSDC, conformément aux accords de Madrid; demande dans ce contexte que se réunisse, sur une base régulière, un conseil de gestion des crises, composé de la CMPD, de la CCPC, de l'EMUE, du SITCEN, des unités de consolidation de la paix, de prévention des conflits, de médiation et de politique de sécurité, de la présidence de la PSC, des bureaux géographiques et des autres ...[+++]


20. Believes that the Crisis Management Board should provide the EEAS with unified contingency planning in relation to potential theatres and crisis scenarios and, secondly, also through a crisis platform for practical crisis response management, working both in Brussels and on the ground to coordinate the use of the various financial instruments and deployment of capabilities available to the EU, without undermining the specific decision-making procedures and legal bases applying to the deployment of civilian and military capabilities under the CFSP/CSDP or to the use of Community instruments;

20. estime que le conseil de gestion des crises doit fournir au SEAE une planification d'urgence unifiée à l'égard des scènes et des scénarios de crise potentiels et, d'autre part, gérer concrètement la réponse aux crises, à travers une plateforme de crise, en coordonnant, tant à Bruxelles que sur le terrain, l'emploi des divers instruments financiers et des capacités dont dispose l'Union sans préjudice des processus décisionnels et des bases juridiques spécifiques relatifs, respectivement, à l'emploi de capacités civiles et militaires dans le cadre de la CFSP/CSDP et à l'utilisation d'instruments communautaires;


20. Believes that the Crisis Management Board should provide the EEAS with unified contingency planning in relation to potential theatres and crisis scenarios and, secondly, also through a crisis platform for practical crisis response management, working both in Brussels and on the ground to coordinate the use of the various financial instruments and deployment of capabilities available to the EU, without undermining the specific decision-making procedures and legal bases applying to the deployment of civilian and military capabilities under the CFSP/CSDP or to the use of Community instruments;

20. estime que le conseil de gestion des crises doit fournir au SEAE une planification d'urgence unifiée à l'égard des scènes et des scénarios de crise potentiels et, d'autre part, gérer concrètement la réponse aux crises, à travers une plateforme de crise, en coordonnant, tant à Bruxelles que sur le terrain, l'emploi des divers instruments financiers et des capacités dont dispose l'Union sans préjudice des processus décisionnels et des bases juridiques spécifiques relatifs, respectivement, à l'emploi de capacités civiles et militaires dans le cadre de la CFSP/CSDP et à l'utilisation d'instruments communautaires;


20. Believes that the Crisis Management Board should provide the EEAS with unified contingency planning in relation to potential theatres and crisis scenarios and, secondly, also through a crisis platform for practical crisis response management, working both in Brussels and on the ground to coordinate the use of the various financial instruments and deployment of capabilities available to the EU, without undermining the specific decision-making procedures and legal bases applying to the deployment of civilian and military capabilities under the CFSP/CSDP or to the use of Community instruments;

20. estime que le conseil de gestion des crises doit fournir au SEAE une planification d'urgence unifiée à l'égard des scènes et des scénarios de crise potentiels et, d'autre part, gérer concrètement la réponse aux crises, à travers une plateforme de crise, en coordonnant, tant à Bruxelles que sur le terrain, l'emploi des divers instruments financiers et des capacités dont dispose l'Union sans préjudice des processus décisionnels et des bases juridiques spécifiques relatifs, respectivement, à l'emploi de capacités civiles et militaires dans le cadre de la CFSP/CSDP et à l'utilisation d'instruments communautaires;


Background: The financial crisis revealed significant weaknesses in corporate governance in financial institutions: board supervision and control of management was insufficient; risk management was weak; inadequate remuneration structures for both directors and traders led to excessive risk-taking and short-termism; and shareholders did not exercise control over risk-taking in the financial institutions they owned.

Contexte: La crise financière a mis au jour d’importantes faiblesses dans le gouvernement d’entreprise des établissements financiers: la surveillance et le contrôle exercés par le conseil d’administration sur les dirigeants étaient insuffisants; la gestion des risques était déficiente; les structures de rémunération inadaptées, tant en ce qui concerne les administrateurs que les opérateurs de marché, ont conduit à une prise de risques excessifs et au court-termisme; enfin, les actionnaires n’ont pas exercé de contrôle sur la prise de risques dans les établissements financiers dont ils possédaient des parts.


w