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AV aid
AVA
Adapt different audio-visual formats
Arrange audio-visual products in classification order
Audio and visual aid
Audio visual presentation
Audio-visual advertising
Audio-visual aid
Audio-visual approach
Audio-visual communications
Audio-visual communications policy
Audio-visual display
Audio-visual equipment
Audio-visual industry
Audio-visual means
Audio-visual method
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Classify audio-visual products in classification order
Convert different audiovisual formats
Converting a different audio-visual format
Converting different audio-visual formats
Manufacturer's advice for audio visual equipment
Manufacturer's guidance for audio visual equipment
Manufacturer's instructions for audiovisual equipment
Rank audio-visual products in classification order
Visual and audio aid

Vertaling van "Audio-visual advertising " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
audio-visual advertising [ audiovisual advertising ]

publicité audio-visuelle


rank audio-visual products in classification order | regulate audio-visual products in classification order | arrange audio-visual products in classification order | classify audio-visual products in classification order

organiser des produits audio-visuels par ordre de classement


adapt different audio-visual formats | converting a different audio-visual format | convert different audiovisual formats | converting different audio-visual formats

convertir différents formats audiovisuels


manufacturer's advice for audio visual equipment | the manufacturer's instructions for audio-visual equipment | manufacturer's guidance for audio visual equipment | manufacturer's instructions for audiovisual equipment

instructions du fabricant de matériel audiovisuel


audiovisual aid [ AVA | audio-visual aid | audio and visual aid | visual and audio aid | audio-visual means | AV aid ]

aide audiovisuelle [ auxiliaire audiovisuel | moyen audiovisuel | outil audiovisuel | média audio-visuel | moyen audio-visuel | aide audio-visuelle | outil audio-visuel | instrument audio-visuel ]


audio-visual presentation [ audio visual presentation | audiovisual presentation | auditory and visual presentation | sound/vision presentation | audiovisual display | audio-visual display | audiovisual show ]

présentation audiovisuelle [ montage audiovisuel | présentation audio-visuelle | montage audio-visuel ]


audiovisual communications policy [ audiovisual communications | audio-visual communications | audio-visual communications policy ]

politique de l'audiovisuel [ communication audiovisuelle | politique de l'audio-visuel ]


audio-visual method | audio-visual approach | audio-visual structuro-global method

méthode audio-visuelle | méthode structuro-globale audio-visuelle | méthode audio-visuelle structuro-globale | méthode audio-visuelle intégrée


audiovisual equipment [ audio-visual equipment ]

matériel audiovisuel [ moyen audio-visuel ]


audiovisual industry [ audio-visual industry ]

industrie de l'audiovisuel [ industrie de l'audio-visuel ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission's investigation showed that the geographic scope of the markets for the licensing or acquisition of audio-visual programming for free to air (FTA) and for pay TV, the wholesale supply of TV channels for free to air (FTA) and for pay TV, the retailing of audio-visual programming (free to air (FTA) and pay TV) to consumers and the sale of TV advertising airtime is national or along linguistically homogeneous areas.

L’enquête de la Commission a montré que la portée géographique des marchés de la concession de licences ou de l’acquisition de programmes audiovisuels pour la télévision à accès libre («Free to air» – FTA) et à péage, de la fourniture en gros de chaînes de télévision à accès libre et à péage, de la vente au détail de programmes audiovisuels (à accès libre et à péage) aux consommateurs et de la vente de temps d’antenne publicitaire à la télévision est nationale ou correspond à des zones homogènes d’un point de vue linguistique.


Many countries, including Canada, did not assume General Agreement on Trade in Services obligations in key cultural service sectors such as broadcast, audio-visual distribution, and advertising.

Beaucoup de pays, y compris le Canada, n'ont pas considéré que l'Accord général sur le commerce des services pouvait s'appliquer à des secteurs de services culturels importants comme la radiodiffusion, la distribution des produits audiovisuels et la publicité.


The Commission examined the effects of the proposed transaction on competition in the markets for the licensing of audio-visual TV content, the wholesale supply of TV channels, the sale of TV advertising, the licensing and distribution of films for theatrical release, and the licensing and distribution of home entertainment content in Bulgaria, Czech Republic, Hungary Romania, Slovak Republic and Slovenia (the "CME countries").

La Commission a examiné les effets de l’opération envisagée sur la concurrence sur les marchés de la cession sous licence de contenus audiovisuels pour la télévision, de la fourniture en gros de chaînes de télévision, de la vente de publicité télévisée, de la cession sous licence et de la distribution de films destinés aux salles de cinéma et de la cession sous licence et de la distribution de contenus de divertissement à domicile en Bulgarie, en Hongrie, en République tchèque, en Roumanie, en Slovaquie et en Slovénie (les pays dans l ...[+++]


Where the recruitment of subjects is done through advertisement, copies of the advertising material shall be submitted, including any printed materials, and audio or visual recordings.

Lorsque le recrutement des participants est effectué au moyen d'annonces publicitaires, des copies du matériel de publicité sont présentées, y compris tout document imprimé ainsi que tout enregistrement sonore ou vidéo utili.


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60. Where the recruitment of subjects is done through advertisement, copies of the advertising material shall be submitted, including any printed materials, and audio or visual recordings.

60. Lorsque le recrutement des participants est effectué par le biais d'annonces publicitaires, des copies du matériel de publicité sont présentées, y compris tout document imprimé ainsi que tout enregistrement sonore ou vidéo utili.


Where the recruitment of subjects is done through advertisement, copies of the advertising material shall be submitted, including any printed materials, and audio or visual recordings.

Lorsque le recrutement des participants est effectué au moyen d'annonces publicitaires, des copies du matériel de publicité sont présentées, y compris tout document imprimé ainsi que tout enregistrement sonore ou vidéo utili.


In discussing the Audio-Visual Media Services Directive, the people of the Baltic States think about unbiased media more than advertising sales.

En contribuant à la discussion sur la directive concernant les activités de radiodiffusion télévisuelle, le peuple des États baltes pense à l’objectivité des médias, plutôt qu’à la publicité et à la promotion des ventes.


In discussing the Audio-Visual Media Services Directive, the people of the Baltic States think about unbiased media more than advertising sales.

En contribuant à la discussion sur la directive concernant les activités de radiodiffusion télévisuelle, le peuple des États baltes pense à l’objectivité des médias, plutôt qu’à la publicité et à la promotion des ventes.


The latest available figures, cited in the June 2005 report of the Coalition of Canadian Audio-visual Unions, show that conventional broadcaster support for Canadian dramatic programming hit a seven-year low last year, despite healthy advertising revenues and positive revenue projections for the foreseeable future.

Selon les données les plus récentes, citées dans le rapport de juin 2005 de la Coalition of Canadian Audio-Visual Unions, les dépenses consacrées par les radiodiffuseurs classiques aux dramatiques canadiennes ont atteint, l'an dernier, leur plus bas niveau depuis sept ans, malgré d'excellents revenus de publicité et de bonnes prévisions de recettes pour l'avenir assez rapproché.


The "Television Without Frontiers" (TWF) Directive (89/552/EEC as modified by Directive 97/36/EC) establishes the legal frame of reference for the free movement of television broadcasting services in the Union in order to promote the development of a European market in broadcasting and related activities, such as television advertising and the production of audio-visual programmes.

La directive "Télévision sans frontières" (89/552/CEE, modifiée par la directive 97/36/CE) crée le cadre juridique de référence à la libre circulation des services de radiodiffusion dans l'Union afin d'encourager le développement d'un marché européen de la diffusion et des activités qui s'y rattachent, comme la publicité télévisée et la production de programmes audiovisuels.


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