Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on tax legislation
Apply forest legislation
Applying forestry legislation
Arrange legislation proposal
Capacity to legislate
Community legislator
Disseminate information on tax legislation
EU legislator
European Union legislator
Executive-legislative
Gender equality legislation
Gender legislation
Gender-related legislation
Implement forest legislation
Implementing forest legislation
Inform on tax legislation
Law making power
Legislation
Legislative Assembly of the Åland Islands
Legislative Assembly of Åland
Legislative authority
Legislative competence
Legislative jurisdiction
Legislative power
Legislative procedure
Legislative process
Legislative rights
Legislative technique
Legislative-executive
Legislative-executive relations
Make recommendations on tax legislation
Parliament of the Åland Islands
Power of legislation
Power to legislate
Present legislation proposition
Provide legislation proposal
Supply legislation proposition
Union legislator
Åland Legislative Assembly
Åland Parliament

Traduction de «24 legislative » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
legislative procedure [ legislative process | legislative technique | Legislation(STW) ]

procédure législative [ navette législative | processus législatif | technique législative ]


legislative power [ legislative authority(GEMET) ]

pouvoir législatif


legislative-executive relations [ executive-legislative | legislative-executive ]

relation législatif-exécutif [ exécutif-législatif | législatif-exécutif ]


arrange legislation proposal | provide legislation proposal | present legislation proposition | supply legislation proposition

présenter une proposition de loi


advise on tax legislation | inform on tax legislation | disseminate information on tax legislation | make recommendations on tax legislation

diffuser des informations sur la législation fiscale


implement forest legislation | implementing forest legislation | apply forest legislation | applying forestry legislation

appliquer une législation forestière


Community legislator | EU legislator | European Union legislator | Union legislator

législateur communautaire | législateur de l'Union


Åland Legislative Assembly | Åland Parliament | Legislative Assembly of Åland | Legislative Assembly of the Åland Islands | Parliament of the Åland Islands

Assemblée régionale de la Province d'Åland | parlement d'Åland


gender equality legislation | gender legislation | gender-related legislation

législation sur l'égalité des genres | législation sur l'égalité entre les femmes et les hommes


legislative jurisdiction [ legislative competence | law making power | legislative power | power to legislate | capacity to legislate | power of legislation | legislative rights ]

compétence législative [ faculté législative | juridiction législative | puissance législative | pouvoir législatif | pouvoir de légiférer | compétence à légiférer ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(2) (a) Where, prior to the entry into force of this Agreement, a worker other than a worker referred to in Article VI, who is subject to the legislation of one Party and who is employed by an employer having his place of business in the territory of that Party has been sent by that employer to work in the territory of the other Party, he shall after the entry into force of this Agreement be entitled to choose within three months of such entry into force that the legislation of one Party or the other shall apply to him in respect of such employement; and if he chooses to be covered under the legislation of the first Party, then the legi ...[+++]

(2) a) Lorsque, avant l’entrée en vigueur du présent Accord, un travailleur, autre que le travailleur décrit à l’Article VI, assujetti à la législation d’une Partie et au service d’un employeur ayant sa place d’affaires sur le territoire de ladite Partie, a été détaché par ledit employeur sur le territoire de l’autre Partie pour y travailler, il pourra, dans les trois mois suivant l’entrée en vigueur du présent Accord, décider si c’est la législation de la première ou de la seconde Partie qui doit lui être appliquée relativement à cette relation de travail; s’il décide d’être assujetti à la législation de la première Partie, la législat ...[+++]


(2) (a) Where, prior to the entry into force of this Agreement, a worker other than a worker referred to in Article VI, who is subject to the legislation of one Party and who is employed by an employer having his place of business in the territory of that Party has been sent by that employer to work in the territory of the other Party, he shall after the entry into force of this Agreement be entitled to choose within three months of such entry into force that the legislation of one Party or the other shall apply to him in respect of such employement; and if he chooses to be covered under the legislation of the first Party, then the legi ...[+++]

(2) a) Lorsque, avant l’entrée en vigueur du présent Accord, un travailleur, autre que le travailleur décrit à l’Article VI, assujetti à la législation d’une Partie et au service d’un employeur ayant sa place d’affaires sur le territoire de ladite Partie, a été détaché par ledit employeur sur le territoire de l’autre Partie pour y travailler, il pourra, dans les trois mois suivant l’entrée en vigueur du présent Accord, décider si c’est la législation de la première ou de la seconde Partie qui doit lui être appliquée relativement à cette relation de travail; s’il décide d’être assujetti à la législation de la première Partie, la législat ...[+++]


See, for example, Journals, March 11, 1988, p. 2280; November 23, 1989, p. 78 (appointments of the Deputy Speaker to chair legislative committees); March 24, 1988, p. 2416 (appointment of the Deputy Chairman to chair a legislative committee); February 23, 1990, p. 1278 (appointment of the Assistant Deputy Chairman to chair a legislative committee); May 25, 1993, p. 2999 (Deputy Speaker appointing Members to act as chairmen of legislative committees).

Voir, par exemple, Journaux, 11 mars 1988, p. 2280; 23 novembre 1989, p. 78 (nomination du vice-président de la Chambre à la présidence de comités législatifs); 24 mars 1988, p. 2416 (nomination du vice-président des comités pléniers à la présidence d’un comité législatif); 23 février 1990, p. 1278 (nomination du vice-président adjoint des comités pléniers à la présidence d’un comité législatif); 25 mai 1993, p. 2999 (nomination de députés à la présidence de comités législatifs par le vice-président de la Chambre).


24. Considers that, in order for European legislation to function better, communication about the legislative process and legislative proposals should be improved, because the reports emanating from the institutions often make it unclear to businesses and the public exactly what legislation has ultimately been adopted;

24. estime que, pour assurer un meilleur fonctionnement de la législation européenne, il convient d'améliorer la communication sur le processus législatif et les propositions législatives, car la communication des institutions ne permet pas aux entreprises et aux citoyens de discerner clairement quelle législation a été finalement adoptée;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
24. Strongly urges the Commission to proceed with the publication of a White Paper on territorial cohesion, following the end of its consultation process; believes that a White Paper would be instrumental in clearly defining and consolidating the notion of territorial cohesion and its added value for cohesion policy, and would propose concrete provisions and policy actions in order to help solve the growing problems that EU regions are facing, which should subsequently be introduced in the post-2013 legislative package on Structural Funds and the related financial framework; believes that an initial statement on possible budgetary and ...[+++]

24. demande instamment à la Commission de publier un livre blanc sur la cohésion territoriale, au terme de son processus de consultation; estime qu'un livre blanc contribuerait à définir clairement et à consolider la notion de cohésion territoriale et sa valeur ajoutée pour la politique de cohésion, ainsi qu'à proposer des dispositions concrètes et des mesures politiques pour résoudre les problèmes croissants auxquels sont confrontés les régions de l'Union, qui devraient être introduites ultérieurement dans le paquet législatif post-2013 concernant les Fonds structurels et le cadre financier en la matière; estime qu'une déclaration ini ...[+++]


8. Welcomes the signing by President Arroyo on 24 June 2006 of legislation abolishing the death penalty in the Philippines (Act No. 9346 or "An Act Prohibiting the Imposition of Death Penalty in the Philippines"); also calls on the Philippine authorities to ratify the newly adopted UN Convention on Enforced Disappearances and to adopt implementing legislation;

8. se félicite que, le 24 juin 2006, la présidente Arroyo ait signé la loi de la République n° 9346 abolissant la peine de mort aux Philippines; appelle aussi les autorités philippines à ratifier la récente convention des Nations unies sur les disparitions forcées et à édicter des dispositions législatives d'exécution;


62. Stresses, in this context, the importance of Opinion No 2/2004 of the Court of Auditors regarding the Single Audit Model, namely as regards the need to insure the coincidence between the level of authority that legislates, finances and benefits from controls (point 24), as regards proportionality between costs and benefits of controls (point 25) and as regards transparency of controls (point 26);

62. souligne, dans ce contexte, l'importance de l'avis n° 2/2004 de la Cour des comptes sur le modèle de contrôle unique, notamment en ce qui concerne la nécessité de garantir la correspondance entre le niveau qui légifère, finance et bénéficie des contrôles (point 24), la proportionnalité entre les coûts et l'efficacité des contrôles (point 25) et la transparence des contrôles (point 26);


24. Calls on the Commission to report to Parliament, no later than three years after the entry into force of new legislation, on the impact of the legislation in practice; is above all interested in the question whether the legislation has fulfilled the original purpose, what effects it has had on the international competitiveness of the relevant sector, not least in the light of different regulations (or the absence of regulation) in competing countries, and how the legislation is complied with in practice; also calls on the Commission to subject the quantitative results of the impact assessment to a regular critical analysis with a v ...[+++]

24. invite la Commission à faire rapport au Parlement, trois ans au plus tard après l'entrée en vigueur des nouveaux textes législatifs, sur l'impact concret de la législation; est plus particulièrement préoccupé par la question de savoir si la législation a permis d'atteindre l'objectif initial, quels sont ses effets sur la compétitivité du secteur concerné au niveau international, notamment à la lumière d'autres réglementations (ou de l'absence de réglementation) dans les pays concurrents et comment elle est appliquée en pratique; invite également la Commission à soumettre régulièrement les résultats quantitatifs de l'analyse d'impac ...[+++]


Building plans for the first Centre Block show a Chamber for the legislative assembly, another for the legislative council, and a total of 24 designated committee rooms.

Les plans de construction du premier édifice du Centre comportaient une salle des débats pour l’assemblée législative, une autre pour le conseil législatif et un total de 24 salles de comité désignées.


16. Each of the twenty-four (24) Legislative Councillors representing Lower Canada on the Legislative Council of the General Legislature, shall be appointed to represent one of the twenty-four (24) Electoral Divisions mentioned in Schedule (1) of Chapter I of the Consolidated Statutes of Canada, and each Councillor shall reside or possess his qualification in the Division he is appointed to represent.

16. Chacun des vingt-quatre (24) conseillers législatifs représentant le Bas-Canada au Conseil législatif de l'Assemblée générale sera nommé pour représenter une des vingt-quatre divisions électorales mentionnées à l'annexe (1) du chapitre I des Lois consolidées du Canada et chaque conseiller résidera ou sera qualifié dans la division qu'il représentera.7


w