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Vertaling van "zware bedrijfsvoertuigen terug " (Nederlands → Frans) :

Als deze wetgeving van kracht is, kan de Commissie verdere maatregelen overwegen om de CO2-uitstoot van zware bedrijfsvoertuigen terug te dringen.

Lorsque cette législation sera en vigueur, la Commission pourra envisager de nouvelles mesures visant à réduire les émissions de CO2 produites par les véhicules utilitaires lourds.


Het aanvullen van deze kennisleemte is een noodzakelijke stap om de CO2-emissie van zware bedrijfsvoertuigen terug te dringen.

Il est nécessaire de remédier à ce déficit de connaissances pour réduire les émissions de CO2 des véhicules utilitaires lourds.


3. wijst er eens te meer op dat de Commissie (conform haar mededeling aan het Parlement en de Raad van 7 februari 2007 (COM(2007)0022)) maatregelen moet voorstellen om via een geïntegreerde aanpak te proberen de CO2-uitstoot per km voor personenauto's en lichte bedrijfsvoertuigen terug te dringen; spreekt de wens uit dat de Commissie een duidelijk en aangepast systeem uitwerkt om deze doelstellingen nader te bepalen, zonder daarbij evenwel de vermindering van de uitstoot van stikstofoxiden en stofdeeltjes (conform de Euro VI-norm ter beperking van verontreinigende emissies door ...[+++]

3. rappelle que la Commission doit proposer (selon sa communication au Parlement et au Conseil du 7 février 2007 (COM(2007)0022)) des mesures en vue d'atteindre, par une approche intégrée, un objectif de réduction des émissions de CO2/km pour les voitures particulières et les véhicules légers ; souhaite qu'elle présente une méthodologie claire et adaptée pour fixer ces objectifs, sans omettre la diminution des émissions de NOx et de particules (Euro VI, pour limiter les émissions polluantes des véhicules utilitaires lourds);


29. wijst erop dat alle motorvoertuigen moeten worden opgenomen in de strategie van de Gemeenschap ter beperking van de CO2 -uitstoot en verzoekt de Commissie derhalve wetgeving voor te stellen tot beperking van de CO2 -uitstoot door lichte en zware voertuigen en onderhandelingen met de automobielindustrie op gang te brengen over een vrijwillige verplichting ook de CO2 -uitworp van de steeds populairdere bedrijfsvoertuigen en lichte vrachtwagens terug te dringen;

29. souligne la nécessité d'inclure tous les véhicules à moteur dans la stratégie communautaire de réduction des émissions de CO2 et demande par conséquent à la Commission de présenter des propositions législatives visant à restreindre les émissions de CO2 des véhicules légers et des véhicules lourds ainsi que d'engager des discussions avec l'industrie automobile afin que, sur une base volontaire, cette dernière s'engage à réduire également les émissions de CO2 des véhicules familiaux et utilitaires de plus en plus populaires;


29. wijst erop dat alle motorvoertuigen moeten worden opgenomen in de strategie van de Gemeenschap ter beperking van de CO2-uitstoot en verzoekt de Commissie derhalve wetgeving voor te stellen tot beperking van de CO2-uitstoot door lichte en zware voertuigen en onderhandelingen met de automobielindustrie op gang te brengen over een vrijwillige verplichting ook de CO2-uitworp van de steeds populairdere bedrijfsvoertuigen en lichte vrachtwagens terug te dringen;

29. souligne la nécessité d'inclure tous les véhicules à moteur dans la stratégie communautaire de réduction des émissions de CO2 et demande par conséquent à la Commission de présenter des propositions législatives visant à restreindre les émissions de CO2 des véhicules légers et des véhicules lourds ainsi que d'engager des discussions avec l'industrie automobile afin que, sur une base volontaire, cette dernière s'engage à réduire également les émissions de CO2 des véhicules familiaux et utilitaires de plus en plus populaires;


Een tweede voorstel tot wijziging ingediend op 26 oktober 1992, spreekt niet meer over «zware vrachtwagens» en keert terug tot de initiële formulering van het voorstel van 8 januari 1988 («bedrijfsvoertuigen» .«gebruikt voor het goederenvervoer over de weg»).

Une seconde proposition de modification, présentée le 26 octobre 1992, abandonne le terme «poids lourds» et revient à la formulation initiale de la proposition du 8 janvier 1988 («véhicules utilitaires» .«affectés au transport de marchandises par route»).




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Date index: 2025-06-18
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