Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com

Vertaling van "vliegtuigen meer mogen " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
procedures opstarten om aan de eisen te voldoen om vliegtuigen van meer dan 5 700 kg te besturen

entreprendre des procédures pour respecter les exigences applicables aux avions de plus de 5 700 kg
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De Verenigde Staten dreigen dat er geen vliegtuigen meer mogen landen en de Europese Unie heeft in geen van haar instellingen de ruggengraat om te zeggen dat we ondanks alle begrip niet met ons laten sollen.

Les États-Unis menacent de ne plus autoriser les avions à atterrir et aucune des institutions de l’Union européenne n’a le cran d’affirmer en toute sincérité que nous ne permettrons pas qu’un tel traitement nous soit imposé.


Luchtvaartmaatschappijen die in een of meer lidstaten geen verkeersrechten genieten, mogen niettemin naar en vanuit de Gemeenschap vliegen wanneer hun vliegtuigen met of zonder bemanning (respectievelijk „wet-leased” of „dry-leased”) gehuurd zijn van maatschappijen welke die rechten wel genieten.

Les transporteurs aériens qui ne bénéficient pas de droits de trafic dans un ou plusieurs États membres peuvent néanmoins desservir la Communauté lorsque leurs aéronefs, avec ou sans équipage, sont affrétés par des compagnies qui bénéficient de tels droits.


Luchtvaartmaatschappijen die in een of meer lidstaten geen verkeersrechten genieten, mogen niettemin naar en vanuit de Gemeenschap vliegen wanneer hun vliegtuigen met of zonder bemanning (respectievelijk „wet-leased” of „dry-leased”) gehuurd zijn van maatschappijen welke die rechten wel genieten.

Les transporteurs aériens qui ne bénéficient pas de droits de trafic dans un ou plusieurs États membres peuvent néanmoins desservir la Communauté lorsque leurs aéronefs, avec ou sans équipage, sont affrétés par des compagnies qui bénéficient de tels droits.


(4) Luchtvaartmaatschappijen die in een of meer lidstaten geen verkeersrechten genieten, mogen niettemin naar en vanuit de Gemeenschap vliegen wanneer hun vliegtuigen met of zonder bemanning (respectievelijk "wet-leased" of "dry-leased") gehuurd zijn van maatschappijen welke die rechten wel genieten.

(4) Les transporteurs aériens qui ne bénéficient pas de droits de trafic dans un ou plusieurs États membres peuvent néanmoins desservir la Communauté lorsque leurs aéronefs, avec ou sans équipage, sont affrétés par des compagnies qui bénéficient de tels droits.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Vanaf 1 april 2002 mogen volgens genoemde verordening deze meest lawaaiige vliegtuigen ook niet meer landen in de Europese Unie.

À dater du 1 avril 2002, ces avions très bruyants ne peuvent plus, en vertu de ce règlement, atterrir dans l'Union européenne.


60. Het is te verwachten dat de discussie en onderhandelingen over toekomstige certificeringsnormen voor geluid ("Chapter 4") opnieuw sterk zullen worden beïnvloed door de nauw verwante vraag naar geschikte data waarna Chapter 3-vliegtuigen niet meer aan het bestand mogen worden toegevoegd c.q. niet meer mogen worden gebruikt.

60. Il est prévisible que les débats et les négociations sur les normes de certification futures pour le bruit ("chapitre 4") seront de nouveau fortement influencés par la question étroitement liée des dates d'introduction progressive appropriées des règles de non-adjonction et de non-exploitation pour les avions du chapitre 3.


Zij zijn immers ook eigenaar van duizenden wereldwijd geleasde vliegtuigen, die wegens veroudering niet meer in Europa mogen vliegen. De Europese verordening komt ook de Amerikaanse fabrikanten van geluiddempingssystemen voor vliegtuigmotoren, de zogenoemde "hushkits", niet goed uit. Daarom hebben de Verenigde Staten commerciële, financiële en andere maatregelen tegen de Europese Unie aangekondigd als de inwerkingtreding van onze verordening niet wordt uitgesteld.

Le règlement européen n'a pas non plus réjoui les fabricants américains de silencieux pour moteurs d'avions appelés hushkits et les États-Unis ont donc annoncé des mesures commerciales, financières, etc. de rétorsion à l'égard de l'Union européenne si nous ne reportons pas l'entrée en vigueur de notre règlement.


Deze bepaalt dat vliegtuigen die niet voldoen aan hoofdstuk 3, van bijlage 16 bij het Verdrag van Chicago niet meer mogen worden ingeschreven en geëxploiteerd op Belgische luchthavens. b) Er is de strikte toepassing van richtlijn 92/14/EEG van 2 maart 1992 waarbij subsonische vliegtuigen slechts voldoend aan hoofdstuk 2 van voormeld document en die ouder zijn dan 28 jaar niet meer mogen opereren op Belgische luchthavens. c) Dezelfde vliegtuigen jonger dan 28 jaar en ouder dan 25 mogen 's nacht ...[+++]

Celui-ci prescrit que des avions, ne satisfaisant pas au chapitre 3 de l'annexe 16 de la Convention de Chicago, ne peuvent plus être immatriculés ni exploités dans les aéroports belges. b) La directive 92/14/CEE du 2 mars 1992, qui interdit aux avions subsoniques qui ne satisfont qu'au chapitre 2 dudit document et qui ont plus de 28 ans d'âge d'opérer sur les aéroports belges est de stricte application. c) Ces mêmes avions, n'ayant pas 28 ans mais ayant 25 ans, ne peuvent plus opérer de nuit aux aéroports belges.


3. a) Over welke vliegtuigen gaat het? b) Waarom kunnen die toestellen nog in België landen tijdens de nacht? c) Is het waar dat het hier voornamelijk om verouderde toestellen gaat die gebruikt worden door bijvoorbeeld DHL (toestellen die onder andere niet meer mogen landen in bijvoorbeeld Genève tijdens de nachtelijke uren)?

3. a) De quels appareils s'agit-il? b) Pourquoi encore autoriser ces atterrissages nocturnes en Belgique? c) Est-il exact qu'il s'agit surtout de vieux appareils utilisés par DHL, par exemple (appareils qui ne sont plus autorisés à atterrir la nuit à Genève, notamment)?


België is voorstander van de regel dat vanaf 1 april 1999 geen nieuwe vliegtuigen van dat hoofdstuk mogen worden toegevoegd aan het register van de lidstaten van de Unie en dat die soort van vliegtuigen vanaf 1 april 2002 niet meer mag worden gebruikt.

La Belgique soutient la règle selon laquelle que des avions supplémentaires de ce chapitre ne pourront plus s'ajouter au registre des Etats-membres de l'Union à partir de 1er avril 1999 et qu'ils ne pourront être exploités à partir du 1er avril 2002.




Anderen hebben gezocht naar : vliegtuigen meer mogen     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'vliegtuigen meer mogen' ->

Date index: 2025-02-07
w