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Traduction de «verbindingen brussel-amsterdam hamburg-kopenhagen » (Néerlandais → Français) :

— stiptheid van acht grote verbindingen : IC A (Oostende-Eupen), IC B (Brussel-Amsterdam), IC C (Antwerpen-Kortrijk), IC D (Herstal-Doornik), IC E (Knokke/Blankenberge-Tongeren), IC H (Schaarbeek-Moeskroen), IC I (Antwerpen-Charleroi) en IC J (Brussel-Luxemburg);

— la ponctualité sur huit grandes relations : IC A (Ostende-Eupen), IC B (Bruxelles-Amsterdam), IC C (Anvers-Courtrai), IC D (Herstal-Tournai), IC E (Knokke/Blankenberge-Tongres), IC H (Schaerbeek-Mouscron), IC I (Anvers-Charleroi) et IC J (Bruxelles-Luxembourg);


Tussen 2 juni 1996 en 31 mei 1998, zal het tweede commerciële produkt, « Thalys », worden ingezet op de verbindingen Parijs-Brussel-Keulen-Amsterdam.

Entre le 2 juin 1996 et le 31 mai 1998, un deuxième produit commercial, le Thalys, sera mis en service sur les liaisons Paris-Bruxelles-Cologne-Amsterdam.


Op Europees vlak zal deze financieringsstructuur aan België toelaten de overeenkomst te honoreren die op 21 november 1989 te Den Haag werd gesloten met Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland en die de verbindingen Parijs-Brussel-Keulen-Amsterdam-Londen (« PBKA-L ») heeft omschreven als een eerste etappe in het Europees hogesnelheidsspoorwegnet.

Au niveau européen, cette structure de financement permettra à la Belgique d'honorer l'accord de La Haye du 21 novembre 1989, conclu avec l'Allemagne, la France, le Royaume-Uni et les Pays-Bas, qui a défini les liaisons Paris-Bruxelles-Cologne-Amsterdam-Londres (« P. B. K. A. -L ») comme une première étape dans la réalisation d'un réseau européen de liaison à grande vitesse.


Op Europees vlak zal deze financieringsstructuur aan België toelaten de overeenkomst te honoreren die op 21 november 1989 te Den Haag werd gesloten met Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland en die de verbindingen Parijs-Brussel-Keulen-Amsterdam-Londen (« PBKA-L ») heeft omschreven als een eerste etappe in het Europees hogesnelheidsspoorwegnet.

Au niveau européen, cette structure de financement permettra à la Belgique d'honorer l'accord de La Haye du 21 novembre 1989, conclu avec l'Allemagne, la France, le Royaume-Uni et les Pays-Bas, qui a défini les liaisons Paris-Bruxelles-Cologne-Amsterdam-Londres (« P.B.K.A.-L ») comme une première étape dans la réalisation d'un réseau européen de liaison à grande vitesse.


Voor de verbindingen Brussel-Amsterdam wordt een compensatie-mechanisme ingesteld tussen NMBS en HSA bij het niet respecteren van de voorziene rittijden op Belgisch, respectievelijk Nederlands grondgebied.

Pour les relations Bruxelles-Amsterdam, un mécanisme de compensation est mis au point entre la SNCB et HSA, en cas de non-respect des temps de parcours prévus respectivement sur le territoire belge et néerlandais.


Bij het conventionele spoorwegsysteem zijn de verbindingen Brussel-Amsterdam, Hamburg-Kopenhagen en Dublin-Belfast goede voorbeelden daarvan.

En ce qui concerne le système ferroviaire conventionnel les liaisons Bruxelles-Amsterdam, Hambourg-Copenhague et Dublin-Belfast constituent de bons exemples de cette coopération.


Het gaat meer bepaald om volgende verbindingen: - Oostende - Brugge - Gent - Brussel - (Parijs): 1 trein heen-en-terug per dag, met versterking door een extra trein heen-en-terug in het weekend; - (Amsterdam) - Antwerpen - Brussel - (Parijs): 7 treinen heen-en-terug per week; - (Keulen) - Liège-Guillemins - Brussel - (Parijs): 6 treinen heen-en-terug per week; - Liège-Guillemins - Namur - Charleroi - Mons - (Parijs): 1 trein heen-en-terug per dag.

Il s'agit plus précisément des liaisons suivantes: - Ostende - Bruges - Gand - Bruxelles - (Paris): 1 train aller-retour par jour, avec un train supplémentaire aller-retour le week-end; - (Amsterdam) - Anvers - Bruxelles - (Paris): 7 trains aller-retour par semaine; - (Cologne) - Liège-Guillemins - Bruxelles - (Paris): 6 trains aller-retour par semaine; - Liège-Guillemins - Namur - Charleroi - Mons - (Paris): 1 train aller-retour par jour.


De kosten van de opeenstapeling van boordsystemen: Thalys De Thalys PBKA-stellen die op de verbindingen Parijs-Brussel-Keulen en Parijs-Brussel-Amsterdam rijden, zijn uitgerust met zeven beveiligingssystemen.

Le coût de la multiplication des systèmes embarqués : le cas du Thalys Les rames Thalys du type PBKA qui assurent la liaison Paris-Bruxelles-Cologne et Amsterdam, sont dotées de 7 types de signalisation.


De kosten van de opeenstapeling van boordsystemen: Thalys De Thalys PBKA-stellen die op de verbindingen Parijs-Brussel-Keulen en Parijs-Brussel-Amsterdam rijden, zijn uitgerust met zeven beveiligingssystemen.

Le coût de la multiplication des systèmes embarqués : le cas du Thalys Les rames Thalys du type PBKA qui assurent la liaison Paris-Bruxelles-Cologne et Amsterdam, sont dotées de 7 types de signalisation.


6° referentieluchthavens : de omliggende luchthavens met een profiel vergelijkbaar met de Luchthaven Brussel-Nationaal zoals de luchthavens van Frankfurt, Parijs-Charles de Gaulle, London-Heathrow, Amsterdam-Schiphol, Kopenhagen, Wenen en Zürich;

6° les aéroports de référence : les aéroports environnants de profil comparable à l'aéroport de Bruxelles-National, tels que les aéroports de Francfort, Paris-Charles de Gaulle, Londres-Heathrow, Amsterdam-Schiphol, Copenhague, Vienne et Zürich;




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Date index: 2024-05-10
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