Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advies geven over onderwijsmethoden
Adviseren over onderwijsmethoden
Als burger actief zijn via digitale technologieën
BRITE
Burgerschap uitoefenen met digitale technologieën
COCOM
Directie Materieel en Nieuwe Technologieën
Instituut voor Nieuwe Technologieën
Raad geven over onderwijsmethoden
UNU-INTECH
Verantwoord gebruikmaken van digitale technologieën
Wassenaar Arrangement
Werkgroep Nieuwe technologieën

Traduction de «technologieën en onderwijsmethoden » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
raad geven over onderwijsmethoden | advies geven over onderwijsmethoden | adviseren over onderwijsmethoden

donner des conseils sur des méthodes d'apprentissage


als burger actief zijn via digitale technologieën | burgerschap uitoefenen met digitale technologieën | digitale technologie gebruiken voor actief burgerschap | digitale technologieën gebruiken voor actief burgerschap

s’engager dans des actions citoyennes au moyen de technologies numériques


gezondheid en welzijn bewaken bij het gebruik van digitale technologieën | gezondheid en welzijn beschermen bij het gebruik van digitale technologieën | verantwoord gebruikmaken van digitale technologieën

protéger la santé et le bien-être lors de l'utilisation des technologies numériques


Wassenaar Arrangement [ COCOM | Coördinatiecomité voor de multilaterale controle op uitvoer van goederen en nieuwe technologieën met militaire toepassingsmogelijkheden | Wassenaar Arrangement betreffende de controle op de uitvoer van conventionele wapens en van goederen en technologieën voor tweeërlei gebruik ]

Arrangement de Wassenaar [ Arrangement de Wassenaar relatif au contrôle des exportations des armes conventionnelles et des biens et technologies à double usage | COCOM | Comité de coordination pour le contrôle multilatéral des exportations ]


Fundamenteel onderzoek betreffende industriële technologieën in Europa | Meerjarenprogramma van de Europese Economische Gemeenschap voor onderzoek en ontwikkeling op het gebied van fundamenteel technologisch onderzoek en de toepassing van nieuwe technologieën (1985-1988) | BRITE [Abbr.]

Programme pluriannuel de recherche et de développement pour la Communauté économique européenne dans les domaines de la recherche technologique fondamentale et de l'application des technologies nouvelles (1985-1988) | Recherche fondamentale dans le domaine des technologies industrielles en Europe | BRITE [Abbr.]


Directie Materieel en Nieuwe Technologieën

Direction du Matériel et des Nouvelles Technologies


Minister-Voorzitter van de Waalse Gewestexecutieve, belast met de Nieuwe Technologieën, de Buitenlandse Betrekkingen, de Algemene Zaken en het Personeel

Ministre-Président de l'Exécutif Régional Wallon, chargé des Technologies nouvelles, des Relations extérieures, des Affaires générales et du Personnel


Instituut voor Nieuwe Technologieën [ UNU-INTECH ]

Institut des nouvelles technologies


in verschillende onderwijssystemen gebruikte onderwijsmethoden

méthodes pédagogiques en usage dans les divers systèmes d'éducation


Werkgroep Nieuwe technologieën

Groupe de travail Nouvelles technologies
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In deze mededeling wordt een Europese agenda voor de bevordering van hoogwaardige, innovatieve leer- en onderwijsmethoden met behulp van nieuwe technologieën en digitale inhoud vastgesteld.

La présente communication établit un programme européen pour promouvoir des méthodes d’apprentissage et d’enseignement novatrices de qualité, grâce aux nouvelles technologies et aux contenus numériques.


Al het onderwijzend personeel in instellingen voor hoger onderwijs zou in het kader van de initiële opleiding en permanente bijscholing moeten worden opgeleid in de relevante digitale technologieën en onderwijsmethoden.

L'ensemble du personnel enseignant des établissements d’enseignement supérieur devrait être formé aux technologies et aux pédagogies numériques dans le cadre de leur formation initiale et de leur perfectionnement professionnel continu.


De integratie van digitale technologieën en onderwijsmethoden zou een wezenlijk onderdeel moeten vormen van de les- en leerstrategieën van instellingen voor hoger onderwijs.

L'introduction des technologies et des pédagogies numériques devrait faire partie intégrante des stratégies d'apprentissage et d'enseignement des établissements d'enseignement supérieur.


112. verzoekt de lidstaten passende opleiding te bieden en te zorgen voor permanente professionele ontwikkeling van leerkrachten en leidinggevenden uit het onderwijs, teneinde hen te helpen de meest geschikte onderwijsmethoden te gebruiken en de ontwikkeling van vaardigheden en competenties voor de 21 eeuw bij de Europese jongeren mogelijk te maken; wijst er voorts op dat het belangrijk is dat leerkrachten worden voorzien van op ervaring gebaseerde kennis waarin praktijk en theorie worden gecombineerd, met name met betrekking tot nieuwe technologieën en digita ...[+++]

112. invite les États membres à assurer une formation adéquate et à garantir le développement professionnel continu des enseignants et des responsables du système éducatif afin de les aider à recourir aux méthodes d'enseignement les mieux adaptées et à doter les jeunes Européens des aptitudes et des compétences nécessaires au XXI siècle; insiste en outre sur l'importance de doter les enseignants d'un savoir-faire fondé sur l'expérience associant la pratique et la théorie, en particulier en ce qui concerne les nouvelles technologies et le passage au numérique, afin qu'ils puissent transmettre ce savoir aux apprenants;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. verzoekt de universiteiten mee te werken aan de uitwerking van nieuwe onderwijsstrategieën en nieuwe strategieën op het gebied van beroepsopleidingen en een leven lang leren, door optimaal gebruik te maken van nieuwe technologieën en het belang van aanvullende leermethoden zoals niet-formeel onderwijs te erkennen, en deze strategieën te baseren op de pijlers van een op leren en onderzoek gericht universiteitssysteem dat de student centraal stelt en inzet op kritisch denken, creatieve vaardigheden, voortdurende professionele ontwikkeling en het verwerven van de theoretische en praktische kennis die studenten in hun beroepsleven nodig h ...[+++]

8. demande que les universités marquent leur volonté d'adopter de nouvelles stratégies d'enseignement, de formation professionnelle et de formation tout au long de la vie, grâce à l'utilisation optimale des nouvelles technologies et à la pleine prise en compte de l'importance de formes d'apprentissage complémentaires, comme les systèmes d'éducation non formelle, et que ces stratégies s'articulent autour des piliers d'un système universitaire centré sur l'acquisition de connaissances, sur l'étudiant et sur la recherche, propre à favoriser l'esprit critique, la créativité et le perfectionnement professionnel continu ainsi que l'acquisition ...[+++]


12. beveelt aan om de lidstaten te verzoeken om overheidsbeleid te voeren voor de ondersteuning van de invoering van nieuwe technologieën en de invoering van digitale onderwijsmethoden te stimuleren; verzoekt de Commissie de uitwisseling van goede praktijken tussen de lidstaten onderling en met landen buiten de EU aan te moedigen;

12. suggère que les États membres soient instamment invités à mettre en œuvre des politiques publiques d'accompagnement de la mise en place des nouvelles technologies et de promouvoir le recours à des méthodes d'enseignement par le numérique; invite à cet égard la Commission à favoriser les échanges de bonnes pratiques entre États membres ainsi qu'entre ces derniers et les pays tiers;


15. beveelt aan dat de lidstaten wordt verzocht om overheidsbeleid voor de ondersteuning van de invoering van nieuwe technologieën en dat de invoering van digitale onderwijsmethoden wordt gestimuleerd; verzoekt de Commissie de uitwisseling van goede praktijken tussen de lidstaten onderling en tussen de lidstaten en de landen buiten de EU aan te moedigen;

15. suggère que les États membres soient instamment invités à mettre en œuvre des politiques publiques d'accompagnement de la mise en place des nouvelles technologies et de promouvoir le recours à des méthodes d'enseignement par le numérique; invite à cet égard la Commission à favoriser les échanges de bonnes pratiques entre États membres ainsi qu'entre ces derniers et les pays tiers;


- de oprichting van een opleidingsnetwerk voor opleiders op het gebied van het gebruik van technologie voor educatieve doeleinden, zodat bekwame opleiders kunnen worden opgeleid om aan de huidige en toekomstige behoeften aan onderwijs en opleiding te voldoen, zowel met betrekking tot het huidige gebrek aan technische kwalificaties als voor het gebruik van aangepaste middelen, technologieën en onderwijsmethoden voor de andere onderwijsbehoeften en voor het "leren leren".

- la mise en place d'un réseau de formation de formateurs experts dans le domaine de l'utilisation éducative des technologies, de manière à ce que des formateurs compétents soit formés pour répondre aux besoins d'éducation et de formation actuels et futurs : tant pour ce qui concerne le déficit en qualifications techniques que pour l'utilisation des outils, des technologies et de pédagogies adaptées pour les autres besoins éducatifs et pour 'apprendre à apprendre'.


I. overwegende dat de nieuwe technologieën aanzienlijke nieuwe pedagogische voordelen en mogelijkheden bieden die de tekortkomingen van de traditionele onderwijsmethoden kunnen verhelpen, maar dat erop moet worden toegezien dat ze op zodanige wijze worden gebruikt dat ze de traditionele methoden aanvullen, zonder ermee in conflict te komen,

I. considérant que les nouvelles technologies présentent de nombreuses qualités et des vertus pédagogiques inédites qui peuvent permettre de pallier les lacunes des méthodes d'apprentissage traditionnelles ; et considérant que l'usage qu'il en est fait doit se faire en complément de ces méthodes traditionnelles et non entrer en conflit avec elles,


w