Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Auditieve beperking
Auditieve boodschap
Auditieve handicap
Auditieve opname
Auditieve signalering in het voertuig
Backward reading
Communicatie bij auditieve beperkingen
Communicatie bij gehoorverlies
Gehoorproblemen
Neventerm
Ontwikkelingsdyslexie
Specifieke leesachterstand
Taalontwikkeling
Vertraagde taalontwikkeling

Traduction de «taalontwikkeling op auditieve » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
gehoorproblemen | auditieve beperking | auditieve handicap

surdité | troubles de l'audition | déficience auditive | handicap auditif








vertraagde taalontwikkeling

retard du développement du langage




Omschrijving: Een stoornis waarin het kind, na een aanvankelijk normale voortgang in taalontwikkeling, zowel receptieve als expressieve taalvaardigheden verliest bij gelijkblijvende intelligentie; het begin van de stoornis gaat samen met paroxismale afwijkingen van het EEG en in de meeste gevallen ook met epileptische insulten. Doorgaans ligt het begin bij een leeftijd tussen drie en zeven jaar, waarbij de vaardigheden verloren gaan in een tijdsbestek van dagen of weken. Het chronologisch verband van het optreden van insulten en het taalverlies is wisselend, waarbij het één enkele maanden tot twee jaar aan het ander voorafgaat (of ander ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]


Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoornissen van spraak- of taalontwikkeling. Begeleid ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un trouble spécifique de la lecture ont souvent des antécédents de troub ...[+++]


auditieve signalering in het voertuig

communication orale intérieure au véhicule


communicatie bij auditieve beperkingen | communicatie bij gehoorverlies

communication en lien avec les troubles de l’audition
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Het plaatsen van een cochleaire implant, en als gevolg daarvan, een taalontwikkeling op auditieve basis, sluit op geen enkele manier een simultaan aanleren van gebarentaal uit bij een normaal begaafd kind.

La pose d'un implant cochléaire, et son corollaire, à savoir l'apprentissage de la langue sur base auditive, n'exclut nullement l'apprentissage simultané du langage des signes chez un enfant normalement doué.


Dit geldt zowel voor cochleaire implantkindjes als voor kinderen die worden opgevoed in een gebarentaalsetting. g) Zie 2.e). h) De huidige cochleaire implants zijn zeer goed in staat voldoende auditieve informatie door te geven aan de gehoorzenuw om goede spraakverstaanbaarheid en goede taalontwikkeling mogelijk te maken.

Ceci vaut tant pour les enfants implantés cochléaires que pour ceux éduqués dans le langage des signes. g) Voir 2.e). h) Les implants cochléaires actuels sont parfaitement en mesure de transmettre des informations auditives suffisantes au nerf auditif pour permettre une bonne compréhension de la parole et un bon apprentissage de la langue.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'taalontwikkeling op auditieve' ->

Date index: 2023-04-04
w