3. Wat de heropening van stopplaatsen in landelijke zones betreft: - de trein is in de eerste plaats een vervoermiddel bestemd voor grote reizigersstromen en is pas dan efficiënt in termen van mobiliteit, kosten en milieu-impact; - het toevoegen van stopplaatsen vertraagt aanzienlijk de commerciële snelheid van de relatie; - het inzetten van een trein of het toevoegen van een stopplaats op een relatie is zeer duur vergeleken met een bus; - de heropening van een stopplaats gebeurt na een grondige studie geval per geval.
3. En ce qui concerne la réouverture de points d'arrêt en zone rurale : - le train est avant tout un moyen de transport prévu pour les gros flux de voyageurs et trouve alors toute son efficience en termes de mobilité, de coûts et d'impact environnemental ; - l'ajout d'arrêts ralentit sensiblement la vitesse commerciale de la relation ; - la mise en route d'un train ou l'ajout d'un arrêt sur une relation coûte très cher comparativement à un bus ; - la réouverture d'un point d'arrêt se fait après une étude approfondie au cas par cas.