Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Buurthuiswerker
Buurtwerker
Collectief geheugen
Cultureel geheugen
Cultureel werk
Cultureel werker
Culturele manifestatie
Directeur sociaal-cultureel centrum
Directrice centrum voor de kunsten
Directrice filmtheater
Gemeenschappelijk geheugen
Historisch geheugen
Maatschappelijk assistent
Manager sociocultureel centrum
Nationaal geheugen
Publiek geheugen
Sociaal assistent
Sociaal cultureel werker
Sociaal geheugen
Sociaal leven
Sociaal werker
Sociaal-cultureel milieu
Sociaal-cultureel werk
Sociaal-cultureel werker
Tentoonstelling
Vormingswerker

Traduction de «sociaal-cultureel leven » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
sociaal assistent | sociaal-cultureel werker | maatschappelijk assistent | sociaal werker

intervenante d'action sociale | travailleur social | intervenant d'action sociale | travailleur social/travailleuse sociale


cultureel werker | sociaal cultureel werker | vormingswerker

animateur socio-culturel




culturele manifestatie [ cultureel werk | sociaal-cultureel werk | tentoonstelling ]

manifestation culturelle [ animation culturelle | animation socioculturelle | exposition artistique ]






buurthuiswerker | buurtwerker | sociaal-cultureel werker, specialisatie samenlevingsopbouw | vormingswerker

agent d'insertion socioprofessionnelle | agent d'insertion socioprofessionnelle/agente d'insertion socioprofessionnelle | agente d'insertion socioprofessionnelle


directrice filmtheater | manager sociocultureel centrum | directeur sociaal-cultureel centrum | directrice centrum voor de kunsten

directrice de centre culturel | directeur de centre culturel | directeur de centre culturel/directrice de centre culturel




collectief geheugen [ cultureel geheugen | gemeenschappelijk geheugen | historisch geheugen | nationaal geheugen | publiek geheugen | sociaal geheugen ]

moire collective [ lieu de mémoire | mémoire culturelle | mémoire historique | mémoire populaire | mémoire publique | mémoire sociale | souvenir collectif ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Vaardigheden worden ontwikkeld door het opnemen van een (sociaal, cultureel) leven in de samenleving, maar evenzeer door het behoud en herstel van bv. een regulier of aangepast school- of opleidingstraject.

Les aptitudes sont développées par l'accès à une vie (sociale, culturelle) dans la société, mais tout autant par l'accès, le maintien ou la reprise p. ex. d'un parcours scolaire ou d'une formation régulière ou adaptée.


In het bijzonder zal worden nagegaan of betrokkene de landstaal spreekt van de gemeenschap waar hij verblijft, schoolgaande kinderen heeft, zich inpast in het sociaal-cultureel leven van de gemeente, werkwillig is en geen strafrechtelijk verleden in België heeft.

On examinera en particulier si l'intéressé parle la langue de la communauté où il séjourne, s'il a des enfants d'âge scolaire, s'il s'intègre dans les activités socioculturelles de la commune, s'il veut travailler et s'il n'a pas un passé criminel en Belgique.


(12) Zie in die zin, Verslag-Taelman, op.cit., blz. 50, waar bevestigd wordt dat artikel 22bis « tot doel strekt tegemoet te komen aan de drie grote krachtlijnen die het Verdrag inzake de rechten van het kind in haar essentie bevat », namelijk : de bescherming tegen mishandeling, de voorzieningen voor kinderen zoals het recht op gezondheidszorg, op opvoeding en op onderwijs, en ten slotte ook de participatie van kinderen aan de samenleving door middel van het recht op een eigen mening, het recht van kinderen op een sociaal-cultureel leven, .

(12) Voy. en ce sens, Rapport Taelman, op. cit., p. 50, où il est affirmé que l'article 22bis « vise à concrétiser les trois lignes de force essentielles qui sont définies dans la Convention relative aux droits de l'enfant », à savoir : la protection contre la maltraitance; les dispositions en faveur des enfants telles que le droit aux soins de santé, à l'éducation et à l'enseignement, .et enfin; la participation des enfants à la vie sociale, via la liberté d'opinion, le droit de participer à la vie socioculturelle, .


Kinderen hebben recht op een eigen mening, op informatie, op vrijheid van vereniging, op privacy, op deelname aan het sociaal-cultureel leven.

Les enfants ont la liberté d'avoir une opinion, la liberté d'association, le droit à l'information, le droit à la vie privée et le droit de participer à la vie socioculturelle.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Kinderen hebben recht op een eigen mening, op informatie, op vrijheid van vereniging, op privacy, op deelname aan het sociaal-cultureel leven.

Les enfants ont le droit d'avoir leur propre opinion, ils ont droit à l'information, le droit de s'associer, droit au respect de la vie privée, le droit de participer à la vie socioculturelle.


Kinderen hebben recht op een eigen mening, op informatie, op vrijheid van vereniging, op privacy, op deelname aan het sociaal-cultureel leven.

Les enfants ont le droit d'avoir leur propre opinion, ils ont droit à l'information, le droit de s'associer, droit au respect de la vie privée, le droit de participer à la vie socioculturelle.


Vaardigheden worden ontwikkeld door het opnemen van een (sociaal, cultureel) leven in de samenleving, maar evenzeer door het behoud en herstel van bv. een regulier of aangepast school- of opleidingstraject.

Les aptitudes sont développées par l'accès à une vie (sociale, culturelle) dans la société, mais tout autant par l'accès, le maintien ou la reprise p. ex. d'un parcours scolaire ou de formation régulier ou adapté.


2° alle leerlingen ertoe brengen wetenschap en competenties te verwerven die ze in staat stellen gedurende hun hele leven te leren en een actieve plaats in te nemen in het economisch, sociaal en cultureel leven;

2°) amener tous les élèves à s'approprier des savoirs et à acquérir des compétences qui les rendent aptes à apprendre toute leur vie et à prendre une place active dans la vie économique, sociale et culturelle;


2° alle leerlingen ertoe brengen wetenschap en competenties te verwerven die ze in staat stellen gedurende hun hele leven te leren en een actieve plaats in te nemen in het economisch, sociaal en cultureel leven;

2°) amener tous les élèves à s'approprier des savoirs et à acquérir des compétences qui les rendent aptes à apprendre toute leur vie et à prendre une place active dans la vie économique, sociale et culturelle;


6.11 kunnen door het raadplegen van eenvoudig, aan hun niveau aangepast bonnenmateriaal, aspecten van het economisch, sociaal en cultureel leven in een ander land reconstrueren en een vergelijking maken met hun eigen leven.

6.11. peuvent reconstruire à l'aide de sources adaptées à leur niveau, les aspects de la vie économique, sociale et culturelle d'un autre pays et les comparer à leur propre vie.


w