Ze beroept zich tevens op de uitslag en vaststellingen die voortvloeien uit de internationale externe evaluaties, de externe evaluaties uitgevoerd in het kader van het decreet van 2 juni 2006 betreffende de externe evaluatie van de verworven kennis van leerlingen van het leerplichtonderwijs en het getuigschrift van basisonderwijs na het lager onderwijs en objectieve indicators, inzonderheid de cijfers van het aantal leerlingen die geslaagd, gezakt zijn of die bl
ijven zitten en die schoolachterstand ondergaan, de cijfers van schoolveranderingen, leerlingenoriëntatie op het einde van het pedagogische continuüm bedoeld bij artikel 13 van he
...[+++]t opdrachtendecreet, van de oriëntatie van leerlingen in het gespecialiseerd onderwijs.
Elle s'appuie également sur les résultats et constats issus des évaluations externes internationales, des évaluations externes menées dans le cadre du décret du 2 juin 2006 relatif à l'évaluation externe des acquis des élèves de l'enseignement obligatoire et au certificat d'études de base au terme de l'enseignement primaire et des indicateurs objectifs, notamment les taux de réussite et d'échecs scolaires, de redoublement et de retard scolaire, de changements d'établissement, d'orientation des élèves à l'issue du continuum pédagogique visés à l'article 13 du décret missions, d'orientation des élèves dans l'enseignement spécialisé.