Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Fundamentele rekenvaardigheden aanleren
Neventerm
Ontwikkelingsacalculie
Ontwikkelingsrekenstoornis
Ontwikkelingssyndroom van Gerstmann
Rekenvaardigheden gebruiken
Rekenvaardigheden toepassen
Specifieke stoornis van rekenvaardigheden

Vertaling van "rekenvaardigheden " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
rekenvaardigheden gebruiken | rekenvaardigheden toepassen

appliquer ses compétences en arithmétique | appliquer ses compétences en calcul


Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikkelingsacalculie | ontwikkelingsrekenstoornis | ontwikkelingssyndroom van Gerstmann

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


fundamentele rekenvaardigheden aanleren

enseigner des compétences arithmétiques de base


specifieke stoornis van rekenvaardigheden

Trouble spécifique de l'acquisition de l'arithmétique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In het akkoord worden plannen geschetst om leren op het werk verder te ontwikkelen, en er zullen meer middelen beschikbaar worden gesteld voor het Workplace Basic Education Fund, dat het probleem van ontbrekende taal- en rekenvaardigheden moet aanpakken.

Il envisage un développement de la formation sur le tas et une augmentation des crédits alloués au fonds pour l'éducation de base sur le lieu du travail qui vise à lutter contre l'analphabétisme et l'innumérisme.


* De behoefte aan lees- en schrijfvaardigheden, rekenvaardigheden, ICT-vaardigheden en andere basisvaardigheden [24], die het fundament vormen voor verdere leeractiviteiten en gedurende het hele leven op de nieuwste stand moeten worden gebracht.

* la lecture, l'écriture, le calcul, les TIC et les autres compétences de base [23]; celles-ci constituent la base de l'éducation et à la formation continues et devront fréquemment être actualisées au cours de la vie.


Het is aan de regeringen om door middel van het onderwijs in het kader van de leerplicht het fundament voor levenslang leren te leggen. Maar het is ook noodzakelijk dat volwassenen die met onvoldoende lees- schrijf- en rekenvaardigheden van school zijn gekomen, tot compenserend leren worden gestimuleerd.

Les fondements de l'éducation et de la formation tout au long de la vie doivent être fournis par les gouvernements, par le biais de l'enseignement obligatoire. Cependant, les adultes ayant quitté l'école avant d'avoir acquis toutes les aptitudes nécessaires en termes de lecture, d'écriture et de calcul devraient également être encouragés à compenser leurs lacunes.


...n -middelen - Kennis van rekenvaardigheden m.b.t. het berekenen van de prijs volgens bedrijfsafspraken - Kennis van de prijzen van de producten - Kennis van condities voor optimaal bewaren van bloemen en planten - Kennis van etikettering - Kennis van verpakkingstechnieken - Kennis van verpakkingsmaterialen m.b.t. het eigen product - Kennis van transporttechnieken voor het verplaatsen van boektetten, bloemstukken, planten, accessoires, . ...

...e techniques ergonomiques de levage et de hissage - Connaissance de fleurs (coupées) et de plantes (d'intérieur) - Connaissance des différents matériaux et de leurs propriétés - Connaissance d'un travail respectueux de l'environnement et de la gestion des déchets/du tri des déchets - Connaissance des produits de soins pour fleurs et plantes - Connaissance des fleurs et des plantes - Connaissance de la palette de couleurs des fleurs et des plantes - Connaissance des techniques de confection de compositions florales - Connaissance des techniques de composition de bouquets - Connaissance des gestes techniques du métier - Connaissance des ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
...en - Grondige kennis van rekenvaardigheden m.b.t. het berekenen van de kostprijs en de commerciële prijs 2.2.2. Vaardigheden Cognitieve vaardigheden - Het kunnen opmaken van de eigen dagplanning, het bepalen van de werkvolgorde rekening houdend met de bestellingen en levertijden - Het kunnen inzicht verwerven in de markt en de verschillende aankoopkanalen (groothandel, veilingen, beurzen, ...) en hieruit aankoopkanalen/leveranciers selecteren - Het kunnen onderscheiden en evalueren van kwaliteit - Het kunnen overleggen met de collega's/leidinggevende voor de werkzaamheden - Het kunnen inzicht verwerven in het seizoenaanbod, het markta ...[+++]

...s techniques d'emballage - Connaissance des matériaux d'emballage pour le propre produit - Connaissance des techniques de transport pour déplacer des bouquets, compositions florales, plantes, accessoires - Connaissance de la maîtrise fonctionnelle du calcul pour effectuer la vente au comptoir et le contrôle des prix - Connaissance des prescriptions d'hygiène - Connaissance des vêtements de protection personnels (PBM) - Connaissance du rapportage oral - Connaissance des sources d'information relatives aux tendances et développements dans le métier - Connaissance de procédures de commande - Connaissance de remplissage des formulaires de ...[+++]


...iskennis van functionele rekenvaardigheden - Basiskennis van communicatietechnieken - Basiskennis van processtappen van het productieproces - Basiskennis van ICT (kantoorsoftware) - Basiskennis van mogelijke anomalieën van de ruwe bonen - Basiskennis van registratietechnieken - Kennis van voedselveiligheid - Kennis van recepturen - Kennis van relevante aspecten van de autocontrolegids - Kennis van de bediening van een (digitale) weegschaal - Kennis van de bediening van relevante meettoestellen (kleur, vocht, ....) en interpretatie van de resultaten - Kennis van brandprocedures - Kennis van schoonmaak en ontsmettingsprocedures - Kennis ...[+++]

...utilise du matériel de nettoyage ; - utilise une quantité déterminée de produit selon la surface et l'encrassement ; - nettoie le matériel selon les consignes ; - respecte les consignes en matière de sécurité alimentaire et d'hygiène ; - trie les déchets et les évacue selon les consignes ; - respecte les consignes environnementales ; - applique des techniques ergonomiques de levage et de hissage. 2.2 Description des compétences/activités à l'aide des éléments de descripteurs 2.2.1 Connaissances - connaissances de base de systèmes (automatiques) de transport ; - connaissances de base des compétences mathématiques fonctionnelles ...[+++]


De acties die kaderen in de alfabetisering en het Frans taalonderricht steunen op een emancipatorische en interculturele pedagogische benadering met een collectieve en participatieve invulling die ertoe strekt de cursisten taal-, lees-, schrijf- en rekenvaardigheden bij te brengen en hen te leren omgaan met de communicatietechnologieën, zodanig dat zij in staat worden gesteld zich in de maatschappij uit te drukken, het woord te nemen, vat te hebben op hun eigen leven, leefwereld en omgeving.

Les actions d'alphabétisation et d'apprentissage du français s'appuient sur des pédagogies émancipatrices et interculturelles développées dans une approche collective et participative visant à faire de l'apprentissage de la langue, de la lecture, de l'écriture, du calcul, des technologies de la communication, un outil d'expression sociale, de prise de parole, de pouvoir sur sa vie, son milieu et son environnement.


- De acties die kaderen in de alfabetisering en het Frans taalonderricht steunen op een emancipatorische en interculturele pedagogische benadering met een collectieve en participatieve invulling die ertoe strekt de cursisten taal-, lees-, schrijf- en rekenvaardigheden bij te brengen en hen te leren omgaan met de communicatietechnologieën, zodanig dat zij in staat worden gesteld zich in de maatschappij uit te drukken, het woord te nemen, vat te hebben op hun eigen leven, leefwereld en omgeving.

- Les actions d'alphabétisation et d'apprentissage du français s'appuient sur des pédagogies émancipatrices et interculturelles développées dans une approche collective et participative visant à faire de l'apprentissage de la langue, de la lecture, de l'écriture, du calcul, des technologies de la communication, un outil d'expression sociale, de prise de parole, de pouvoir sur sa vie, son milieu et son environnement.


als remedie tegen de hardnekkig hoge schooluitval moet jonge volwassenen zonder kwalificatie een tweede kans worden geboden; aspecten die bijzondere aandacht verdienen, zoals elementaire taal- en rekenvaardigheden, IT-vaardigheden en het leren van talen, moeten daarbij centraal staan.

s'attaquer au problème du nombre encore élevé de jeunes quittant prématurément l'école, en offrant une seconde chance à ceux qui arrivent à l'âge adulte sans posséder de qualification, en mettant l'accent sur des domaines particulièrement importants, tels que les compétences de base en littératie et numératie, les compétences dans le domaine des technologies de l'information et l'apprentissage des langues.


Hoewel taal- en rekenvaardigheden vaak worden genoemd, wordt de toegang tot essentiële vaardigheden voor de kennismaatschappij (ICT, interpersoonlijke en burgerschapsvaardigheden en leren leren) op lokaal, regionaal of nationaal zelden systematisch gewaarborgd.

Toutefois, même s'il est très souvent fait mention de l'alphabétisation et de l'apprentissage du calcul, l'accès aux compétences (TIC, compétences interpersonnelles et civiques et apprendre à apprendre) pertinentes pour la société de la connaissance est rarement assuré de façon systématique au niveau local, régional ou national.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'rekenvaardigheden' ->

Date index: 2024-07-31
w