J. overwegende dat de uitbreiding van 15 na
ar 25 en nu naar 27 lidstaten tot gevolg heeft gehad dat de EU
nu ook landen omvat waarvan de structuur van de spoorsector zich deels duidelijk ondersch
eidt van die van de oude lidstaten, wat overeenkomstige kansen, maar ook risico's met zicht mee brengt voor de spoorsector; dat de EU-uitbreiding en het Europese nabuurschapsbeleid nieuwe uitdagingen vormen voor een gedifferentieerd Europ
...[+++]ees spoorwegbeleid voor wat betreft een aangepaste intermodaliteit,
J. considérant que, en s'élargissant de 15 à 25, puis à 27 États membres, l'Union a accueilli des États dont les secteurs ferroviaires présentent des structures parfois sensiblement différentes de celles des "anciens" États membres, lesquelles sont, pour le rail, autant de possibilités et de risques nouveaux; que, dans le domaine de la politique ferroviaire, l'élargissement et la politique de voisinage posent à l'Union de nouveaux problèmes en termes d'adaptation à ces différences,