Daartoe kruipt ze in de huid van de consument om de vermeldingen na te gaan van de reclame, het aanbod, de stappen van het inschrijvingsproces, de prijsaanduiding, de manier waarop de goedkeuring van de consument verkregen wordt, enz. Wanneer mijn administratie vaststelt dat de handelspraktijk de in de sector vigerende gedragscode schendt, stelt ze de mobiele-telefoonoperatoren
daarvan in kennis, opdat die de gestelde contractuele sancties kunnen treffen:
opschorting van het kwestieuze nummer, schadeloosstelling van álle slachtoffers
...[+++]en niet alleen van de klagers, het conform maken van de dienst.
Pour ce faire, elle se met dans la peau du consommateur en vue de vérifier les mentions de la publicité, de l'offre, les étapes du processus d'inscription, l'indication des prix, la manière de collecter le consentement des consommateurs,etc. Dans l'hypothèse où mon administration constate que la pratique commerciale viole le code de conduite en vigueur dans le secteur, elle en avertit les opérateurs de téléphonie mobile pour leur permettre de prendre les sanctions contractuelles prévues : suspension du numéro litigieux, indemnisation de l'ensemble des victimes et pas seulement des plaignants, mise en conformité du service.