2. Niet alle ondernemingen zijn aangesloten bij het BDMV. Consumenten die zich tegen telefonische reclame van deze niet aangesloten bedrijven wensen te beschermen hebben het recht om zich tegen de verwerking van hun gegevens te verzetten en kunnen aan de respectievelijke bedrijven vragen hun gegevens te schrappen uit de verrichte verwerking. a) In het niet onrealistisch om van abonnees te verlangen die zij aan elk bedrijf dat hen opbelt of hun mogeli
jkerwijs zou kunnen opbellen, individueel te kennen te geven dat zij niet gediend zijn met het gebruik van ongevraagde telefonische communicatie door dat bedrijf? b) Staan er nog andere midd
...[+++]elen ter beschikking van de consument om zich te beschermen tegen ongewenste reclametelefoontjes van de bedrijven die niet aangesloten zijn bij de BDMV en zo ja, welke ?2. Toutes les entreprises ne sont pas affiliées à ABDM. Les consommateurs qui souhaitent se protéger contre les appels publicitaires de ces entreprises non affiliées ont le droit de s'opposer au traitement de leurs données et peuvent demander aux entreprises respectives de rayer leurs coordonnées des bases de données. a) N'est-il pas irréaliste de demander aux abonnés
de prendre contact individuellement avec chaque entreprise qui les appelle ou pourrait les appeler afin de leur faire savoir qu'ils ne désirent pas recevoir d'appels tél
...[+++]éphoniques non sollicités de l'entreprise en question ? b) Le consommateur dispose-t-il encore d'autres moyens de protection contre les appels téléphoniques publicitaires non sollicités d'entreprises non affiliées à ABDM et, dans l'affirmative, lesquels ?