Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ALA-ontwikkelingslanden
BNIV
DNFI
Gezamenlijke ontwikkeling
Ontwikkelingshulp
Ontwikkelingslanden in Azië en Latijns-Amerika
Schuld van de ontwikkelingslanden
Steun aan ontwikkelingslanden

Vertaling van "ontwikkelingslanden sedert " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
vier jaren zijn verlopen sedert de indiening van de aanvrage om octrooi

un délai de quatre ans s'est écoulé depuis le dépôt de la demande de brevet


ALA-ontwikkelingslanden | ontwikkelingslanden in Azië en Latijns-Amerika

pays en voie de développement d'Amérique latine et d'Asie | PVDALA [Abbr.] | PVD-ALA [Abbr.]


Besluit inzake maatregelen naar aanleiding van mogelijke negatieve effecten van het hervormingsprogramma op de minstontwikkelde landen en op de ontwikkelingslanden die netto-importeur van voedsel zijn [ DNFI | BNIV ]

Décision sur les mesures concernant les effets négatifs possibles du programme de réforme sur les pays les moins avancés et les pays en développement importateurs nets de produits alimentaires [ DNFI ]


Belgische Investeringsmaatschappij voor Ontwikkelingslanden

Société belge d'Investissement pour les pays en Développement


schuld van de ontwikkelingslanden

dette des pays en développement


ontwikkelingshulp [ gezamenlijke ontwikkeling | steun aan ontwikkelingslanden ]

aide au développement [ aide aux PVD | codéveloppement ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Om te breken met het exportbeleid dat sedert de jaren '80 werd gevoerd, moet worden geïnvesteerd in de plattelandsontwikkeling en de voedingsgewassen van de ontwikkelingslanden opdat ze op middellange termijn de winsten van de landbouwproductiviteit kunnen gebruiken om hun economie te diversifiëren en een tertiair en stedelijk industrieel weefsel te ontwikkelen.

Afin de rompre avec la politique d'exportation mise en œuvre depuis les années '80, il faut investir dans le développement rural et l'agriculture vivrière des pays en développement pour qu'ils utilisent à moyen terme les gains de productivité agricole pour diversifier leurs économies et déployer un tissu tertiaire et industriel urbain.


Sedert het begin van de jaren '80 hebben de Wereldbank, het IMF en de WTO, in het kader van structurele aanpassingsprogramma's (SAP) en de vrijmaking van de handel, de ontwikkelingslanden gestimuleerd zich niet langer te concentreren op de teelt van voedingsgewassen, maar eerder op de uitvoer van opbrengstgewassen zoals cacao, katoen, mijnbouwproducten en koffie.

Depuis le début des années '80, dans le cadre des programmes d'ajustement structurel (PAS) et la libéralisation des échanges, la Banque mondiale, le FMI et l'OMC ont encouragé les pays en développement à se détourner de l'agriculture vivrière pour se concentrer sur l'exportation de cultures de rente, comme le cacao, le coton, les produits miniers ou le café.


Bovenop die positieve resultaten is er sedert 2002 nog een netto transfer van de ontwikkelingslanden.

À ces résultats positifs s'ajoute un transfert net sans précédents de la part des pays en voie de développement depuis 2002.


De afgelopen jaren is de belangstelling onder ontwikkelingslanden voor het opzetten van nationale datacentra (NDC's) beduidend toegenomen — het aantal inschrijvers is sedert 2008 met zo'n 36 gestegen — maar toch hebben veel ontwikkelingslanden nog steeds niet volledig toegang tot het CTBT-toezicht- en verificatiesysteem.

Bien que les pays en développement aient manifesté un intérêt considérablement accru pour la création de centres nationaux de données (CND) au cours des dernières années — le nombre de souscripteurs au centre international de données (CID) ayant augmenté d'environ trente-six depuis 2008 —, beaucoup d'entre eux n'ont pas encore pleinement accès au système de surveillance et de vérification du TICE.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Bovendien is de overgangsperiode voor de toepassing van de HAIE op de ontwikkelingslanden sedert 1 januari 2005 verstreken. Daardoor hebben landen als Zuid-Afrika, India, Kenia en Thailand niet langer het recht generische geneesmiddelen vrij van rechten te produceren.

Deuxièmement, il convient de rappeler que depuis le 1 janvier 2005, suite à l'expiration de la période transitoire pour l'application aux pays en développement de l'ADPIC, des pays comme l'Afrique du Sud, l'Inde, le Kenya ou la Thaïlande n'ont plus le droit de fabriquer des médicaments génériques libres de droits.


2. beschouwt de vertraging bij de afronding van de DDA als een gelegenheid om de ontwikkelingsaspecten en de aanpak van de onderhandelingen opnieuw onder de loep te nemen om ervoor te zorgen dat de DDA uiteindelijk uitmondt in zinvolle, echte en duurzame economische voordelen, met name voor de ontwikkelingslanden die sedert de voltooiing van de Uruguay-ronde economische nettoverliezen hebben geleden;

2. considère ce retard dans l'achèvement du programme de développement de Doha comme une possibilité offerte de revoir le volet et l'approche du développement des négociations afin de s'assurer que le programme de Doha pour le développement aboutira à des avancées économiques réelles et durables pour les pays en développement qui ont subi des pertes économiques nettes depuis la fin du cycle de l'Uruguay;


Bovenop die positieve resultaten is er sedert 2002 nog een netto transfer van de ontwikkelingslanden.

À ces résultats positifs s'ajoute un transfert net sans précédents de la part des pays en voie de développement depuis 2002.


(1) De Gemeenschap voert sedert 1992 op grond van Verordening (EEG) nr. 443/92 van de Raad van 25 februari 1992 inzake financiële en technische hulp en economische samenwerking met de ontwikkelingslanden in Latijns-Amerika en in Azië , een beleid van financiële, technische en economische samenwerking met de landen van Azië en Zuid-Amerika, dat moet worden voortgezet en versterkt.

(1) La Communauté met en œuvre depuis 1992 une politique de coopération financière, technique et économique avec les pays d'Asie et d'Amérique latine dans le cadre du règlement (CEE) n 443/92 du Conseil du 25 février 1992 relatif à l'aide financière et technique et à la coopération économique avec les pays en développement d'Amérique latine et d'Asie.


21. verheugt zich over het voornemen van de Raad om op de 4de Ministersconferentie van de Wereldhandelsorganisatie te Doha in november a.s. begrip te kweken voor de belangen van de ontwikkelingslanden en de zorgen die leven in de burgersamenleving; maakt de Raad er in dit verband op attent dat de meeste ontwikkelingslanden en de meeste maatschappelijke groeperingen nog steeds gekant zijn tegen het betrekken van nieuwe handelsvraagstukken bij de WTO-onderhandelingen terwijl er nog zoveel onopgeloste zaken zijn blijven hangen sedert de Uruguay-ronde; ...[+++]

21. salue l'intention du Conseil de faire en sorte que les négociations commerciales lors de la quatrième conférence ministérielle de l'OMC à Doha répondent aux intérêts des pays en développement et aux inquiétudes de la société civile; rappelle au Conseil, à ce propos, que la majorité des pays en développement, de même que la plupart des organisations représentatives de la société civile, demeurent opposés à l'introduction de nouveaux volets commerciaux dans les négociations de l'OMC tant qu'il restera autant de questions non résolues dans le cycle de l'Uruguay;


De adoptie van kinderen uit ontwikkelingslanden (OL) is sedert enkele jaren een mundiaal verschijnsel geworden dat talrijke administratieve en juridische problemen schept die voortvloeien uit de geografische afstand en de culturele (juridische) verschillen van de desbetreffende landen en vooral uit de steeds grotere aantallen illegale adopties die vaak plaatsvinden in de vorm van kidnapping en kinderhandel.

En effet, l'adoption d'enfants en provenance de pays en voie de développement (PVD) représente depuis quelques années un phénomène mondial qui soulève de nombreux problèmes administratifs et juridiques dus à l'éloignement géographique et aux différences des cultures (juridiques) en cause, et surtout à l'augmentation croissante des pratiques d'adoption irrégulière qui se traduisent souvent par l'enlèvement et le trafic d'enfants.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'ontwikkelingslanden sedert' ->

Date index: 2022-11-25
w