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Circadiaan
Dag-nacht
Elektronische handel tussen bedrijven en consumenten
Geschil ontstaan tussen de Gemeenschap en derden
Handel tussen bedrijven en consumenten
Neventerm
Psychogene omkering van
Ritme
Slaap

Vertaling van "ontstaan tussen consumenten " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
geschil ontstaan tussen de Gemeenschap en derden

litige entre la Communauté et des tiers


Elektronische handel tussen bedrijven en consumenten | Handel tussen bedrijven en consumenten

entreprise à consommateur en ligne | ECL


Omschrijving: Onvoldoende overeenstemming tussen het slaap-waakritme en het ten opzichte van de omgeving van de betrokkene gewenste slaap-waakritme waardoor klachten ontstaan over hetzij insomnie, hetzij hypersomnie. | Neventerm: | psychogene omkering van | circadiaan | ritme | psychogene omkering van | dag-nacht | ritme | psychogene omkering van | slaap | ritme |

Définition: Absence de synchronisme entre l'horaire veille-sommeil propre à un individu et l'horaire veille-sommeil approprié à son environnement, le sujet se plaignant soit d'insomnie, soit d'hypersomnie. | Inversion psychogène du rythme (du):circadien | nycthéméral | sommeil


wisselwerking tussen het ontstaan van de insnoering en de groei van scheuren

interaction entre la striction et la propagation des fissures


apparaat voor het nemen van monsters van de tussen-en eindprodukten die bij het opwerken ontstaan

appareil à échantillonner les produits intermédiaires ou finis du recyclage
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Geschillen tussen consumenten en ondernemers oplossen die door onlinewinkelen ontstaan

Règlement des litiges résultant de transactions en ligne entre consommateurs et professionnels


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 0904_2 - EN - Geschillen tussen consumenten en ondernemers oplossen die door onlinewinkelen ontstaan

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 0904_2 - EN - Règlement des litiges résultant de transactions en ligne entre consommateurs et professionnels


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 0904_2 - EN // Geschillen tussen consumenten en ondernemers oplossen die door onlinewinkelen ontstaan

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 0904_2 - EN // Règlement des litiges résultant de transactions en ligne entre consommateurs et professionnels


Er kunnen geschillen ontstaan tussen de consumenten en de bemiddelaars in bank- en beleggingsdiensten.

Des litiges peuvent surgir entre les consommateurs et les intermédiaires en services bancaires et en services d'investissement.


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Dit amendement wil dus de bevoegdheden van het onafhankelijk orgaan verruimen tot de geschillen die kunnen ontstaan tussen de consumenten en de bemiddelaars in bank- en beleggingsdiensten.

L'objet du présent amendement est d'étendre les compétences de cet organisme indépendant aux litiges qui pourraient surgir entre les consommateurs et les intermédiaires en services bancaires et en service d'investissement.


Er kunnen geschillen ontstaan tussen de consumenten en de bemiddelaars in bank- en beleggingsdiensten.

Des litiges peuvent surgir entre les consommateurs et les intermédiaires en services bancaires et en services d'investissement.


Dit amendement wil dus de bevoegdheden van het onafhankelijk orgaan verruimen tot de geschillen die kunnen ontstaan tussen de consumenten en de bemiddelaars in bank- en beleggingsdiensten.

L'objet du présent amendement est d'étendre les compétences de cet organisme indépendant aux litiges qui pourraient surgir entre les consommateurs et les intermédiaires en services bancaires et en service d'investissement.


De lidstaten zorgen ervoor dat transparante, niet-discriminatoire, eenvoudige en goedkope buitengerechtelijke procedures beschikbaar zijn voor het behandelen van niet-beslechte geschillen die, in het kader van deze richtlijn, ontstaan tussen consumenten en ondernemingen die elektronischecommunicatienetwerken en/of -diensten aanbieden en die betrekking hebben op de contractuele voorwaarden en/of prestaties van contracten voor het beschikbaar stellen van die netwerken en/of diensten.

Les États membres veillent à ce que des procédures extrajudiciaires transparentes, non discriminatoires, simples et peu onéreuses soient disponibles pour traiter les litiges non résolus entre les consommateurs et les entreprises qui fournissent des réseaux et/ou services de communications électroniques, qui résultent de l’application de la présente directive, en ce qui concerne les conditions contractuelles et/ou l’exécution de contrats portant sur la fourniture de ces réseaux et/ou services.


De lidstaten zorgen ervoor dat transparante, niet-discriminatoire, eenvoudige en goedkope buitengerechtelijke procedures beschikbaar zijn voor het behandelen van niet-beslechte geschillen die, in het kader van deze richtlijn, ontstaan tussen consumenten en ondernemingen die elektronischecommunicatienetwerken en/of -diensten aanbieden en die betrekking hebben op de contractuele voorwaarden en/of prestaties van contracten voor het beschikbaar stellen van die netwerken en/of diensten.

Les États membres veillent à ce que des procédures extrajudiciaires transparentes, non discriminatoires, simples et peu onéreuses soient disponibles pour traiter les litiges non résolus entre les consommateurs et les entreprises qui fournissent des réseaux et/ou services de communications électroniques, qui résultent de l’application de la présente directive, en ce qui concerne les conditions contractuelles et/ou l’exécution de contrats portant sur la fourniture de ces réseaux et/ou services.


1. De lidstaten zorgen ervoor dat transparante, niet-discriminatoire, eenvoudige en goedkope buitengerechtelijke procedures beschikbaar zijn voor het behandelen van niet-beslechte geschillen die, in het kader van deze richtlijn, ontstaan tussen consumenten en ondernemingen die elektronischecommunicatienetwerken en/of -diensten aanbieden en die betrekking hebben op de contractuele voorwaarden en/of prestaties van contracten voor het beschikbaar stellen van die netwerken en/of diensten.

1. Les États membres veillent à ce que des procédures extrajudiciaires transparentes, non discriminatoires, simples et peu onéreuses soient disponibles pour traiter les litiges non résolus entre les consommateurs et les entreprises qui fournissent des réseaux et/ou services de communications électroniques, qui résultent de l’application de la présente directive, en ce qui concerne les conditions contractuelles et/ou l’exécution de contrats portant sur la fourniture de ces réseaux et/ou services.




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Date index: 2023-10-13
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