Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academie
Academisch onderwijs
Anisocorie
DG Onderwijs en Cultuur
Directoraat-generaal Onderwijs en Cultuur
Grande école
Hoger onderwijs
Hogere vakschool
Hogeschool
Instelling voor hoger onderwijs
Instelling voor technisch onderwijs
Kennelijke ongelijkheid
Onderwijs
Ongelijkheid
Ongelijkheid in de beloning
Ongelijkheid in de beloningsverhoudingen
Ongelijkheid in de ventilatie-perfusieverhouding
Ongelijkheid van de pupillen
Openbaar onderwijs
Openbare school
Schoolopleiding
Tertiair onderwijs
Verschil in salariëring

Vertaling van "ongelijkheid in onderwijs " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
ongelijkheid in de beloning | ongelijkheid in de beloningsverhoudingen | verschil in salariëring

disparité salariale




hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]

enseignement supérieur [ école supérieure | enseignement postsecondaire | enseignement tertiaire | grande école | institut d'enseignement supérieur | institut de technologie ]


ongelijkheid in de ventilatie-doorbloedingsverhouding(VA/Q) | ongelijkheid in de ventilatie-perfusieverhouding

non-uniformité du rapport ventilation/perfusion


openbaar onderwijs [ openbare school ]

enseignement public [ école publique ]






Minister van Hoger Onderwijs, Onderwijs voor Sociale Promotie en Wetenschappelijk Onderzoek

Ministre de l'Enseignement supérieur, de l'Enseignement de Promotion sociale et de la Recherche scientifique


anisocorie | ongelijkheid van de pupillen

anosocorie | inégalité de diamètre des deux pupilles


DG Onderwijs en Cultuur | DG Onderwijs, Jongerenzaken, Sport en Cultuur | directoraat-generaal Onderwijs en Cultuur | directoraat-generaal Onderwijs, Jongerenzaken, Sport en Cultuur

DG Éducation et culture | DG Éducation, jeunesse, sport et culture | direction générale de l’éducation, de la jeunesse, du sport et de la culture | direction générale de l'éducation et de la culture
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
F. overwegende dat er door deze bijna exclusieve focus op achterhaald beleid en aanbodeconomie, onvoldoende aandacht is voor sociale rechtvaardigheid en ongelijkheid, gezondheidszorg, onderwijs, cultuur en voor veel gebieden die van cruciaal belang zijn voor de heropleving van de activiteit, aangezien zij de kern en het hart van de Europese samenleving vormen;

F. considérant que cette vision des choses presque exclusivement axée sur une conception dépassée de la politique et de l'économie de l'offre masque les références à la justice sociale et aux inégalités, à la santé publique, à l'éducation, à la culture ainsi qu'à de nombreux domaines essentiels à la relance de l'activité, valeurs qui constituent pourtant le fondement même des sociétés européennes;


E. overwegende dat er door deze bijna exclusieve focus op achterhaald beleid en achterhaalde economische ideeën onvoldoende aandacht is voor sociale rechtvaardigheid en ongelijkheid, gezondheidszorg, onderwijs, cultuur en nog veel gebieden die van cruciaal belang zijn voor de heropleving van de economie, aangezien zij de kern en het hart van de Europese samenleving vormen;

E. considérant que cette approche presqu'exclusivement axée sur des conceptions politiques et économiques dépassées fait ombrage aux mentions qui y sont faites de la justice sociale et des inégalités, de la santé publique, de l'éducation, de la culture ainsi que de nombreux domaines essentiels à la relance de l'activité, valeurs qui constituent pourtant le fondement même des sociétés européennes;


Hoorzitting met : - de heer Jo Noppe, Adviseur Sociale Monitoring, Studiedienst van de Vlaamse Regering; - professor Ides Nicaise, Hoofd van de Onderzoeksgroep Onderwijs en Levenslang Leren, HIVA, KU Leuven; - professor Daniëlle Dierckx, Centrum Ongelijkheid, Armoede, Sociale Uitsluiting en de Stad, (OASES) Universiteit Antwerpen; - mevrouw Anne-Catherine Guio, senior researcher bij het onderzoekscentrum ISER.

Audition : - de M. Jo Noppe, Conseiller Sociale Monitoring, Studiedienst van de Vlaamse Regering; - du professeur Ides Nicaise, Chef de Groupe de Recherche Onderwijs en Levenslang Leren, HIVA, KU Leuven; - du professeur Daniëlle Dierckx, Centrum Ongelijkheid, Armoede, Sociale Uitsluiting en de Stad, (OASES) Universiteit Antwerpen; - de Mme Anne-Catherine Guio, senior researcher auprès de l'ISER, centre de recherche.


Hoorzitting met : - de heer Jo Noppe, Adviseur Sociale Monitoring, Studiedienst van de Vlaamse Regering; - professor Bea Cantillon, Directeur van het Centrum voor Sociaal Beleid, Universiteit Antwerpen; - professor Ides Nicaise, Hoofd van de Onderzoeksgroep Onderwijs en Levenslang Leren, HIVA, KU Leuven; - professor Isabelle Pannecoucke, Departement Sociologie, UGent; - professor Daniëlle Dierckx, Centrum Ongelijkheid, Armoede, Sociale Uitsluiting en de Stad, (OASES) Universiteit Antwerpen; - mevrouw Anne-Catherine Guio, senior r ...[+++]

Audition : - de M. Jo Noppe, Conseiller Sociale Monitoring, Studiedienst van de Vlaamse Regering; - du professeur Bea Cantillon, Directeur Centrum voor Sociaal Beleid, Universiteit Antwerpen; - du professeur Ides Nicaise, Chef du Groupe de Recherche Onderwijs en Levenslang Leren, HIVA, KU Leuven; - du professeur Isabelle Pannecoucke, Departement Sociologie, UGent; - du professeur Daniëlle Dierckx, Centrum Ongelijkheid, Armoede, Sociale Uitsluiting en de Stad, (OASES) Universiteit Antwerpen; - de Mme Anne-Catherine Guio, senior re ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Alle leden van de Verenigde Naties engageerden zich op de Millenniumtop om vóór 2015 de volgende millenniumdoelstellingen te bereiken : de uitroeiing van extreme armoede en honger; lager onderwijs voor iedereen; wegwerken van ongelijkheid van mannen en vrouwen in lager en secundair onderwijs; terugdringen van de kindersterfte vóór de leeftijd van 5 jaar met twee derden; terugdringen van de moedersterfte met drie vierden; de verspreiding van AIDS, malaria en andere ziekten een halt toeroepen en terugdringen; een milieuduurzaamheid verzekeren; een algemeen partnerschap v ...[+++]

Au cours du sommet du millénaire, tous les membres des Nations unies s'étaient engagés à réaliser, avant 2015, les objectifs suivants : éradiquer l'extrême pauvreté et la faim aiguë; assurer l'éducation primaire pour tous; éliminer les disparités entre les hommes et les femmes dans les enseignements primaire et secondaire; réduire de deux tiers les taux de mortalité des enfants de moins de 5 ans; réduire de trois quarts le taux de mortalité maternelle; arrêter ou freiner la propagation du SIDA, du paludisme et d'autres maladies; assurer un environnement durable; mettre en place un partenariat mondial pour le développement.


(19) S. Groenez, I. Van Den Brande en I. Nicaise, Cijferboek sociale ongelijkheid in het Vlaamse onderwijs — Een verkennend onderzoek op de Panelstudie van Belgische Huishoudens (onderzoek in opdracht van de Vlaamse minister van Onderwijs en Vorming, in het kader van het programma « Steunpunten voor Beleidsrelevant Onderzoek », 2003, 41.

(19) S. Groenez, I. Van Den Brande et I. Nicaise, Cijferboek sociale ongelijkheid in het Vlaamse onderwijs — Een verkennend onderzoek op de Panelstudie van Belgische Huishoudens (étude demandée par le ministre flamand de l'Enseignement et de la Formation, dans le cadre du programme « Steunpunten voor Beleidsrelevant Onderzoek »), 2003, p. 41.


(26) S. Groenez, I. Van Den Brande en I. Nicaise, Cijferboek sociale ongelijkheid in het Vlaamse onderwijs — Een verkennend onderzoek op de Panelstudie van Belgische Huishoudens (onderzoek in opdracht van de Vlaamse minister van Onderwijs en Vorming, in het kader van het programma « Steunpunten voor Beleidsrelevant Onderzoek », 2003, 41.

(26) S. Groenez, I. Van Den Brande et I. Nicaise, Cijferboek sociale ongelijkheid in het Vlaamse onderwijs — Een verkennend onderzoek op de Panelstudie van Belgische Huishoudens (étude demandée par le ministre flamand de l'Enseignement et de la Formation, dans le cadre du programme « Steunpunten voor Beleidsrelevant Onderzoek »), 2003, p. 41.


30. steunt het voorstel van het Spaanse voorzitterschap om in de EU-2020-strategie een doelstelling betreffende gendergelijkheid op te nemen; dringt aan op een specifiek hoofdstuk over gendergelijkheid in de strategie, als aanvulling op het beginsel van gendermainstreaming; vindt dat alles wat in de strategie staat en gericht is op het vergroten van de gelijkheid van vrouwen en mannen, zoals een herziening van de socialezekerheidsstelsels om een eind te maken aan de elementen die genderongelijkheid creëren, betere arbeidsvoorwaarden in sectoren waar vrouwen werkzaam zijn, het reduceren van onvrijwillig parttime werk en het wegwerken van de ongelijkheid in onderwijs en opleid ...[+++]

30. soutient la proposition de la présidence espagnole visant à fixer un grand objectif relatif à l'égalité hommes-femmes pour la stratégie UE 2020; insiste sur l'importance de prévoir, dans la stratégie, un chapitre spécifique à cet égard qui répondrait au principe d'intégration de cette dimension; souligne que ce chapitre devrait aborder toutes les questions couvertes par la stratégie 2020, visant en particulier à contribuer à une plus grande égalité entre les femmes et les hommes, telles que la révision des systèmes de protection sociale dans le but de supprimer les facteurs d'inégalité entre les sexes, la garantie de meilleures conditions de travail dans les secteurs où les femmes sont employées, la diminution du travail à ...[+++]


28. is van mening dat voorrang moet worden gegeven aan de bestrijding van sociale ongelijkheid, in het bijzonder economische ongelijkheid bij de verdeling van de inkomsten en de rijkdom, ongelijkheid op de arbeidsmarkt - die leidt tot sociale onzekerheid - en ongelijkheid ten aanzien van de toegang tot sociale overheidsvoorzieningen zoals sociale zekerheid, gezondheidszorg, onderwijs, justitie, enz.;

28. considère prioritaire la lutte contre les inégalités sociales, en particulier, l'inégalité économique dans la répartition des revenus et de la richesse, les inégalités sur le marché du travail, entraînant une précarité sociale, une inégalité dans l'accès aux fonctions sociales de l'État, comme l'assurance sociale, la santé, l'éducation, la justice, etc.;


28. is van mening dat voorrang moet worden gegeven aan de bestrijding van sociale ongelijkheid, in het bijzonder economische ongelijkheid bij de verdeling van de inkomsten en de rijkdom, ongelijkheid op de arbeidsmarkt - die leidt tot sociale onzekerheid - en ongelijkheid ten aanzien van de toegang tot sociale overheidsvoorzieningen zoals sociale zekerheid, gezondheidszorg, onderwijs, justitie, enz.;

28. considère prioritaire la lutte contre les inégalités sociales, en particulier, l'inégalité économique dans la répartition des revenus et de la richesse, les inégalités sur le marché du travail, entraînant une précarité sociale, une inégalité dans l'accès aux fonctions sociales de l'État, comme l'assurance sociale, la santé, l'éducation, la justice, etc.;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'ongelijkheid in onderwijs' ->

Date index: 2022-12-22
w