Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Backward reading
COO
Computer-ondersteund onderwijs
Computerondersteund onderwijs
HOBU
Hoger onderwijs buiten de universiteit
NUHO
Neventerm
Niet-gesubsidieerd onderwijs
Niet-hoger onderwijs
Niet-universitair hoger onderwijs
Ontwikkelingsacalculie
Ontwikkelingsdyslexie
Ontwikkelingsrekenstoornis
Ontwikkelingssyndroom van Gerstmann
Specifieke leesachterstand
Specifieke spellingsachterstand
Vrij niet-confessioneel onderwijs

Vertaling van "onderwijs niet afgemaakt " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikkelingsacalculie | ontwikkelingsrekenstoornis | ontwikkelingssyndroom van Gerstmann

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


computerondersteund onderwijs | computer-ondersteund onderwijs | COO,computergestuurd onderwijs:indien de leerstof niet in de computer aanwezig is,spreekt men van computer managed instruction(CMI).De computer wordt alleen gebruikt om op grond van de uitslag van tests aan de leerlingen richtlijnen te geven voor de volgorde of herhaling van de eenheden.Indien de leerstof wel in het geheugen van de computer is opgeslagen,spreekt men van computer assisted instruction(CAI).In dit geval kan de student leren aan een leerstation dat met de co ...[+++]

enseignement assisté par ordinateur | EAO,d'une façon générale,l'étudiant utilise l'ordinateur en mode conversationnel,un programme particulier l'informant,le cas échéant,des erreurs qu'il commet [Abbr.]




Vrij niet-confessioneel onderwijs (élément)

enseignement libre non confessionnel


niet-universitair hoger onderwijs

enseignement supérieur non-universitaire


niet-gesubsidieerd onderwijs

enseignement non subventionné


Omschrijving: Dit is een stoornis waarin het voornaamste kenmerk wordt gevormd door een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van spellingsvaardigheden in afwezigheid van een voorgeschiedenis met een specifieke leesstoornis en die niet alleen kan worden verklaard door een lage verstandelijke-leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Het vermogen om hardop te spellen en de woorden juist te schrijven zijn beide aangetast. | Neventerm: | specifieke spellingsachterstand (zonder leesstoornis)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


computerondersteund onderwijs | COO [Abbr.] | Niet verwarren met'computerbeheerd onderwijs',en de student,waarin de computer problemen of leerstof presenteert,vragen stelt of beantwoordt,hulp geeft.gedifferentieerd reageert op antwoorden van de leerling [Abbr.]

enseignement assisté par ordinateur | EAO [Abbr.]


hoger onderwijs buiten de universiteit | niet-universitair hoger onderwijs | HOBU [Abbr.] | NUHO [Abbr.]

enseignement supérieur non universitaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De heer Moreau merkt op dat « Le Chantier » werd opgericht in 1984 en zich richt tot een groep van jongeren die overal uit de boot zijn gevallen. Zij hebben het secundair onderwijs niet afgemaakt, bezitten dus geen enkele kwalificatie en zijn vrijwel kansloos op de reguliere arbeidsmarkt.

M. Moreau fait remarquer que l'EFT « Le Chantier » qui a été créée en 1984, s'adresse à un groupe de jeunes laissés-pour-compte qui, n'ayant pas terminé leurs études secondaires, ne possèdent aucune qualification et n'ont donc pour ainsi dire aucune chance de décrocher un emploi par les filières normales.


De heer Moreau merkt op dat « Le Chantier » werd opgericht in 1984 en zich richt tot een groep van jongeren die overal uit de boot zijn gevallen. Zij hebben het secundair onderwijs niet afgemaakt, bezitten dus geen enkele kwalificatie en zijn vrijwel kansloos op de reguliere arbeidsmarkt.

M. Moreau fait remarquer que l'EFT « Le Chantier » qui a été créée en 1984, s'adresse à un groupe de jeunes laissés-pour-compte qui, n'ayant pas terminé leurs études secondaires, ne possèdent aucune qualification et n'ont donc pour ainsi dire aucune chance de décrocher un emploi par les filières normales.


W. overwegende dat er, in lage- en middeninkomenslanden, circa 200 miljoen jonge mensen zijn die de lagere school niet hebben afgemaakt en wie dus het recht op onderwijs ontzegd is;

W. considérant que les pays à faible revenu ou à revenu intermédiaire comptent environ 200 millions de jeunes n'ayant pas terminé l'enseignement primaire et dont le droit à l'éducation a par conséquent été bafoué;


W. overwegende dat er, in lage- en middeninkomenslanden, circa 200 miljoen jonge mensen zijn die de lagere school niet hebben afgemaakt en wie dus het recht op onderwijs ontzegd is;

W. considérant que les pays à faible revenu ou à revenu intermédiaire comptent environ 200 millions de jeunes n'ayant pas terminé l'enseignement primaire et dont le droit à l'éducation a par conséquent été bafoué;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(J) overwegende dat 43,6% van de ontslagen werknemers de lagere school niet heeft afgemaakt en overwegende dat 43,7% van de werknemers hoger algemeen of technisch secundair onderwijs heeft gevolgd;

(J) considérant que 43,6 % des travailleurs licenciés n'ont pas terminé le cursus de l'enseignement primaire, et que 43,7 % d'entre eux ont atteint le niveau supérieur du secondaire général ou technique;


(E) overwegende dat 87% van de werknemers voor wie steun wordt gevraagd vrouwen zijn en dat 78,5% daarvan laaggeschoolde werknemers zijn (die het lager onderwijs niet hebben afgemaakt);

(E) considérant que 87 % des salariés concernés sont des femmes et que 78,5 % des salariés visés sont des travailleurs peu qualifiés (qui n’ont pas achevé les neuf années d’enseignement élémentaire);


8. is verheugd over de verbeteringen bij de toegang tot het onderwijs voor benadeelde groepen, met name voor de Roma; onderstreept dat de toegang tot acceptabele huisvesting nog steeds onvoldoende is en dringt aan op verdere hervormingen om de werkgelegenheidskansen voor de Roma te vergroten, met name voor degenen die het verplichte onderwijs niet hebben afgemaakt;

8. se félicite que l'accès à l'éducation ait été facilité pour les groupes désavantagés, les Roms ayant bénéficié à cet égard d'une attention particulière; souligne que l'accès à des logements d'un niveau acceptable reste insuffisant; demande de nouvelles réformes destinées à augmenter les possibilités pour les Roms, ceux notamment qui n'ont pas terminé leur scolarité obligatoire, de trouver un emploi;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'onderwijs niet afgemaakt' ->

Date index: 2023-01-17
w